Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Audycje/Radio

189 wyświetleń
3119 wyświetleń
4285 wyświetleń
3551 wyświetleń
4245 wyświetleń
3271 wyświetleń
3127 wyświetleń
3288 wyświetleń
19255 wyświetleń
5715 wyświetleń
5185 wyświetleń
5668 wyświetleń
7009 wyświetleń
4414 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń
View Video
7715 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Czy empory wrócą do kościoła Świętego Krzyża w Lesznie? (2023)



Ocena: 2.5 (49 głosów)


Komentarze (64)  

 
#1 Leszczyniak 2023-02-13 12:10
Tak, drewniane balkony w kościele to jest teraz to, czego najbardziej potrzebujemy.
 
#2 Kokosz 2023-02-13 12:10
To nie jest przykład tolerancji, bo wtedy większość Leszna to byli protestanci i to oni ledwo tolerowali katolików. Koszt tej odbudowy? w 50 milionach się zmieszczą?
 
#3 xcvb 2023-02-13 12:11
Długo nie trzeba było czekać. Najpierw przedbiegi, że odbudowa zabytków i teraz wszystko jasne. Nie ma mojej zgody na finansowanie z budżetu miasta.
 
#4 bop 2023-02-13 12:22
Brawo!
Widziałam te balkony gdy byłam dzieckiem - bardzo mi się podobały. Bez nich kościół jest jakiś niekształtny, pusty. W Lesznie niszczał prawdziwy zabytek, lecz Warszawa nie pomogła bo zajmowała się wtedy odbudową Zamku Królewskiego...
 
#5 Witek 2023-02-13 12:26
Warto to uczynić.
 
#6 Ben 2023-02-13 12:47
I po co te balkony? Przecież coraz mniej ludzi w kościołach a bedzie jeszcze mniej.
 
#7 Nareszcie! 2023-02-13 12:48
Jako młodzi chłopcy ze Starówki we wczesnych latach 60-tych penetrowaliśmy wnętrza tego kościoła, również drewniane empory z siedzeniami wybebeszonymi przez tzw wyzwolicieli. Na tych siedzeniach zachowały się resztki czerwonej skórki cielęcej, większość padła łupem w/w szabrowników..
 
#8 Antyklerykal 2023-02-13 12:49
Jesli teraz jest we wladaniu katolikow to moga oni sie zrzucic na rekonstrukcje. Nie ma mojej zgody na pieniadze rzadowe bo rzad nie ma swoich pieniedzy. Dysponuje tylko podatkami Polakow,a wiec naszymi pieniedzmi. Brakuje w tym kraju pieniedzy na wszystko,oprocz kasy dla kolesi i KrK.
 
#9 Parafianin 2023-02-13 12:54
Naprawdę to jest potrzebne dzisiaj w mieście? To fanaberia, która będzie kosztować miliony. My wierni nie potrzebujemy tych balkonów bo starcza miejsca w ławkach. Proszę odpowiedzieć na pytanie zasadnicze. Po co to ma być odbudowane? Ludzie z Leszna uciekają i trzeba robić wszystko aby tutaj zostawali. Czy te balkony kogoś z młodych zatrzymają? Otóż nie. Przecież przy dzisiejszej technice można odtworzyć wirtualnie takie balkony. Wchodzisz do obiektu zakładasz gogle VR i elegancko podziwiasz.
 
#10 xD 2023-02-13 13:02
Zamiast pływać na basenie, będziemy się modlić na drewnianych balkonach. Znakomity pomysł!
 
#11 Leszczynianin 2023-02-13 13:08
Balkony dla wiernych - tylko wiernych tam nie będzie.
 
#12 piotr 2023-02-13 13:11
Piękny pomysł. Musimy dbać o zabytki wspaniałej kiedyś Europy, bo to buduje się dzisiaj to jakaś tandetna porażka. Tylko szpeci miasta.
 
#13 zenon 2023-02-13 13:26
Oczywiście turyści z całej Polski, Europy i świata będą walić do Leszna, żeby zobaczyć historyzującą atrapę jakiś balkonów. W tym mieście wszystkie potrzeby inwestycyjne zostały już zaspokojone, więc można wyrzucać pieniądze na fantazje (...)
 
#14 Do 3 2023-02-13 13:40
Było hasło, też czekałem na wskazanie zabytku celem odbudowy, spełniamy marzenia lub kaprysy, pasje....
Polski ład ??? Kryzys ekonomiczny trwa ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
 
#15 A.L. 2023-02-13 13:41
Balkony są ważne przyciągną ludzi do kościoła.
 
#16 bil 2023-02-13 13:52
Miliony wyrzucone w błoto. Czy to jest najważniejsza inwestycja w mieście ?.
 
#17 Ten 2023-02-13 13:55
Brawo dobry pomysł. Pamiętam je. Co z piwnicami kościoła są nie zbadane tam wciąż stoi woda.
 
#18 ja 2023-02-13 14:00
wspaniały pomysł. oby udało się to zrealizować. :)
 
#19 Merytoryczny hejter 2023-02-13 14:02
Cały świat przyjeżdża do Leszna na żużel. Tak przynajmniej twierdzi nasza władza, a ona nigdy nie kłamie. Po postawieniu tych balkonów miasto może nie przeżyć oblężenia chętnych ze wszystkich galaktyk, nawet tych pozaziemskich. Tak będzie. Pewno info,
 
#20 Leszczynianin 2 2023-02-13 14:12
Zastanawiam się i doszedłem do wniosku że Polska to bogaty kraj .Tak zgadzam się że o zabytki należy dbać..Sam uwielbiam antyki .
Zbieram czytam .Czy w dzisiejszych czasach ktoś zwiedza kościoły? Ten przepych który się widzi powoduje że oddalamy się...Co innego dbać o to co jest .A co innego odtwarzać konstrukcje .Znaleźliśmy się w czasach biedy i wszelka pomoc ludziom jest wskazana żeby przetrwać te czasy .Służba zdrowia i wiele innych ...Po drugie idziemy w kierunku zachodu i za chwilę będziemy je zamykać. Francja jest tego przykładem. Kosztuje Nas utrzymanie księży .A niestety afer tam nie brakuje nawet na samej górze. Tak jak ktoś tu zauważył lepiej by było basen zrobić. Kto teraz jest w kościołach ludzie starsi i Ukraincy bo są jeszcze pobożni i czasem mlodzi jak zdecydują posłać dziecko do komuni. Myślę że to źle wydane Nasze pieniądze. Jawor i Świdnica wcale nie ma tyłu chętnych już nie te czasy .A obcokrajowcy z zachodu narazie wycieczki wolą w drugą stronę
Proszę zapytać nauczycieli czy dzieci lub młodzież są zainteresowani tym projektem .
Pomóżcie ludziom w Turcji jak macie za dużo.
Emerytom dzieciom młodzieży.
 
#21 Marek 2023-02-13 14:32
Owszem ładnie to wygląda, jako chłopak też wchodziłem na wieże przez empory nie zdając sobie sprawy ,że ma to jakąś watrość architektoniczn ą, ale czy rzeczywiście jest to nam Społeczeństwu Leszna potrzebne ? Jest wiele innych bardzo ważnych i ważnych tematów do skończenia nie mówiąć już o rozpoczęciu. Odbudowa empor to tylko wymysł ścisłego grupki ludzi, która liczy na to ,że ludzi to wzruszy i będą kasą rzucać. Wiernych Chrześcijan też niestety ubywa a nie przybywa.
 
#22 do.kom21 2023-02-13 15:05
Masz racje ze jest to wymysl malej grupki ludzi ktorzy chca sie oblowic na tym projekcie. Dla prywatnych wlascicieli zabytkow nie ma pieniedzy chociaz ogladaja kazda zlotowke kilka razy,dla rozpasanej grupy watykanczykow ich poplecznikow jakos sie znajduja.
 
#23 Mieszkaniec Leszna 2023-02-13 15:12
Nie dziwię się konserwatorowi, że o to zabiega. To jeden z najważniejszych zabytków w Lesznie, a on przecież zajmuje się zabytkami. Skoro wnętrze budynku zostało okaleczone i da się przywrócić mu dawny blask, to ja jestem za. Zwłaszcza, że wierzę, iż nie zostaną na to przeznaczone pieniądze z kasy miasta. Zapewne zbieraniu środków ma służyć wspomniana w artykule fundacja. To może być dzieło życia Pana Macieja i widząc jego entuzjazm i zaangażowanie trzymam mocno kciuki, aby dotrwał w swym postanowieniu do szczęśliwego końca. A jeżeli w podsumowaniu tej akcji powie nam, że całość odbudowy została sfinansowana środkami innymi niż samorządowe, to stanie się wzorem zaradności dla wszystkich.
 
#24 Do oportunistów 2023-02-13 15:26
Zapytajcie się Francuzów, dlaczego odbudowują katedrę notre dame!
 
#25 abc 2023-02-13 15:47
Ale poco ? Za kilka lat nie będzie wiernych, a dla garstki ktora pozostanie wystarczą 2 moze 3 koscioly.
 
#26 Do 24 2023-02-13 16:28
To zupełnie inny wymiar i za wysoki przykład.
5 może 10 lat i będziemy zamykać. Już zimne i nie dogrzane a będzie gorzej .
 
#27 Nikita 2023-02-13 16:37
Bardzo dobry pomysł, chętnie dorzucę cegiełkę.
 
#28 mb 2023-02-13 16:44
może lepiej organy piszczałkowe w to miejsce zakupić
 
#29 Do 24 2023-02-13 16:57
Ciebie też pogięło?
Klasztor jasnogórski a balkon ewangielicki?
Katedra Paryża punktem odniesienia?
Oddać niemieckim ewangelickim, mają już podobno euro to stać ich na więcej?!
Ten Urban potyka się może o synagogę?
Co w tej kwestii?
 
#30 Do 27 2023-02-13 17:20
Nikita, niczym już nie rzucaj! Kamieniami auta obrzucał a u cegielką chce w te witraż?
 
#31 Do 26 2023-02-13 17:35
No cóż, marzenia nie kosztują, komuniści też liczyli że odciągną wiernych od kościoła, ich już nie ma a kościół istnieje i będzie istniał!
 
#32 babunia z dziadziem 2023-02-13 17:40
wielka BZDURA to sie nie stanie za kadencji polskojezycznyc h obojetnie jakiej opcji to jest wyciaganie pieniedzy z nieswojej kasy i to powinno byc wiecej niz karalne Reasumujac zeby przed 50 laty balkony po ktorych CHODZILEM wyrzucono i spalono z najlepszego drzewa a teraz wyciagaja kase o wiele wieksza niz ewangielikow to kosztowalo i dadza drzewo BA DZIE WIE Wtedy to byla PRL a dzis jest to samo tylko JESZCZE " bis " B..e widzisz i slyszysz a nie grzmisz toz to swolocz do entej potegi. Ja sam wchodzilem na ta wieze w latach 60- tych z ksiedzem dzwonic jak P.n B.g przykazal na sznurze raz ksiadz raz my a teraz w rece katolikow umieszczono anteny na wiezy 5 G I MOZNA ZAWSZE ZWIEKSZYC AZ SIE ZA POMOCA TEJ MIKROWELI I i prazenia mozgow waszych i TEGO COSCIE W RAMIE DOSTALI ZAMIENILI SIE W PROCH !!!!!!!!!! Czemu nie ? wkrotce popielce i przyspiewka z czego to powstales i w co sie obrocisz: PO CO ZYC 80 lat i wiecej kiedy mozna 48 albo i MNIEJ jak to dzisiaj szot joker zapodaje na srajtubie W gore serca jelopy!
 
#33 Polko 2023-02-13 17:44
Na oświetlenie stadionowe nie ma a na organy kasa jest ?
 
#34 odn. 24 2023-02-13 17:56
Katedra Notre Dame jest własnością państwa francuskiego. Omawiany kościół nie jest własnością państwa polskiego, jest własnością państwa watykańskiego, zgadza się?
 
#35 do 33 2023-02-13 18:31
Polko ja stara bije sie o Ciebie a ty mi w morde Reasumujac lepiej z madrym stracic niz z glupim zyskac panjatno?
 
#36 Do 29 2023-02-13 18:41
Podstawówka na ciebie czeka. Powodzenia
 
#37 Ateusz 2023-02-13 18:46
Kosciołow,kości ółków,kapliczek i inn u nas w Pl DOSTATEK.Dopięks,anie jeszcze jednego świerzą boazeria z moich podatkow jak i z innych pieniędzy ktore nie pochodzą ze składki ...osobnej!!! tylko wiernych KK,jest nieuvzciwe niecelowe i bezzadadne.Amen.
 
#38 Milicjant 2023-02-13 20:05
He he, jak odbudują za reparacje wojenne, to jestem za.
 
#39 świecki ludzik 2023-02-13 20:26
Znowu szalone fanaberie na chwałę B... i wtprowadzenie kasy.
 
#40 Ksiadz 2023-02-13 20:46
A co malo miejsca w kosciele czy za malo mszy?
Dajcie pieniadze na te skrzywdzone dzieci albo na ubogie
 
#41 Do 34 2023-02-13 21:08
Wpierw sprawdź a potem pisz palancie wykształciuchu
 
#42 Tak sobie myślę, że 2023-02-13 21:28
Teraz pojawia się krytyka, lecz gdyby udało się wszystko doprowadzić do skutku, to pojawią się zachwyty, tak jak po wyremontowaniu Ratusza. Jednak, aby zachwytów było więcej, byłby wskazany warunek płynący z doświadczeń ze współpracy z Unią Leszno. Przejrzyste finansowanie tylko od darczyńców, sponsorów, ew. z funduszy krajowych lub europejskich. Byle nie z miasta lub - jeśli już będzie to naprawdę konieczne - symboliczne minimum.
 
#43 Sen na jawie 2023-02-13 21:45
Można tylko napisać, że to jakaś przesada następna. Tyle zabytków w Lesznie do renowacji, dlaczego fundacji nie tworzycie dla tych zabytków ? Teraz kościoły będą "odbudowywać". To jest jakaś totalna pomyłka. Nie wiem jak to wyrazić, żeby nie być hejterem w tej sytuacji. Miasto wystawia na sprzedaż zabytki a konserwator zakłada fundację by restaurować kościoły i jeszcze w stylu protestanckim. Proszę mi podać kwotę jaką kościół przekazał na tereny miejskie ? Na odbudowę starej infrastruktury miejskiej, która ma doniosłe znaczenie historyczno-architektoniczn e. Wiecie Państwo taka dotacja dla jakiegoś kamienicznika np. z ul. Leszczyńskich bo piękny i zabytkowy obiekt. Prędzej kościół upchnie działki na kolejne siermiężne bloki albo domki letniskowe zwane mieszkalnymi jednorodzinnymi . Wierzę w Boga i w jego totalną obojętność do mamony. Pan konserwator ma naprawdę dużo czasu i w zasadzie to trudno powiedzieć w jakim charakterze on występował dzisiaj w radio, działacz aktywista, obrońca zabytków, miłośnik miejsc spotkań okultystycznych , niemieckich zaszłości leszczyńskich, czy może fascynat kościelnych skwerów i zacisznych konfesjonałów. Nie wiem, ale kogo to interesuje, mówienie o kościelnych balkonach za 4 miliony złotych to jak tańczenie o architekturze.
 
#44 Ela 2023-02-13 22:03
Jak będzie można zwiedzać gdy kościół cały czas zamknięty. Przez szyby w drzwiach będziemy "kukać" .
 
#45 Do 31 2023-02-13 22:18
Moim marzeniem byłoby żeby Kościół był normalny dla zwykłych ludzi którzy czują potrzebę w danej chwili oddać się Bogu .
Chyba żyjemy w innym czasie bo komunistów jest dużo. Kościoły już są zamykane do tego dochodza przykre sprawy pedofili .Co teraz ile Państwo jeszcze udźwignie tyle księży a gdzie ZUS ?emerytury trzeba płacić..Wiernych coraz mniej dlaczego ?zapracowali na to przez lata
.A do tego zmierzamy w stronę zachodu co to oznacza ?Tylko jedno ..Czy tak się stanie ?wygląda że tak . ..Ale wszystko może się zdarzyć. Nie mam zdania co lepsze .
Te balkony w tych czasach to zły pomysł Jest tak wiele potrzeb w Naszym mieście.
Ja będąc Duchownym oddałbym to osobą starszym i otworzył Kościół na ludzi .
 
#46 do kom 44 2023-02-13 22:58
Ja nie jestem mieszkańcem Leszna a udało mi się zwiedzić ten kościół w środku tygodnia
 
#47 Oryginał 2023-02-14 00:59
Witam ! to należy również przywrócić dawny czterospadowy kształt wieży .Bo ta nowa choć smukła i piękna nie jest oryginalna tylko katolicka.
 
#48 OLAF 2023-02-14 08:39
Teraz to ten konserwator odleciał. Kościoły niech sobie remontuje Watykan. To jego mienie za darmo otrzymane od naszych notabli.Każdy odwiedzający ten kościół musi płacić.Tacę podstawiają na każdej mszy.Mają więc środki na jego rozbudowę .Wystarczy to co na tacy odkładać a nie przejadać.Może czas konserwatora wymienić na bardziej realnego a nie kolejnego sługę Watykanu.
 
#49 Ktos 2023-02-14 09:18
Organy z tego kościoła są w Poznaniu
 
#50 Ja 2023-02-14 09:31
Jest właściciel ? Jest ! Niech wyłoży swoją kasę. Miejskie pieniądze na inwestycje dla MIESZKAÑCÓW.
 
#51 Bulbutier 2023-02-14 09:44
A Pan Maciej się nie nudzi.
 
#52 Katolik 2023-02-14 10:03
to Kościół Rzymskokatolick i, a nie protestancki, ale masoneria leszczyńska nie odpuszcza
 
#53 podatnik 2023-02-14 10:04
Czyli za pisu to willa 500+ ?
 
#54 jupi 2023-02-14 10:39
Do Watykanu po pieniądze, a nie z budżetu miasta.
 
#55 WSk 2023-02-14 11:56
Skąd tyle nienawiści do Kościoła. I tak wszyscy będziecie chowali się z księdzem przy trumnie. Sami SB-ecy w tym Lesznie?
 
#56 viola 2023-02-14 12:40
Faktycznie konserwator odleciał ...a kamienice zabytkowe wołają o ratunek ...zapraszam już od kilku lat na spacer ...i nic ...niszczeje...sypie się elewacja ...oj oj ...czy kogos to interesuje chyba tylko mnie ;/ i mój szkicownik
 
#57 odn. 24 2023-02-14 13:11
Czyją własnością jest ten kościół?
 
#58 do 55 2023-02-14 13:14
Nie, ale widzę, że wśród nas jest zwolennik systemowego ukrywania pedofilii w kościele.(...)szanujący się człowiek omija to miejsce szerokim łukiem, nawet jeśli wierzy w bajki o aniołach.. Amen.
 
#59 popieram 48 2023-02-14 13:18
Bardzo trafnie ujęte.
 
#60 wiesiek 2023-02-14 14:16
Zburzyc urzad miasta i postawić tam kościół.
 
#61 Do 55 2023-02-14 18:26
Wiesz może ile jest pogrzebów bez księży?
Na to się pracuje .Wielu z Nas zostało wychowanych w wierze katolickiej .Niestety to co stało się w tej instytucji nie spowodowało utrzymania tego stanu .I nie ma sensu nawracać tych obrzydliwych zachowań.
Watykan też potrzebuje przemian .Oczywiście tak naprawdę pogoń za Zachodem powoduje też Wielkie przemiany .Inne zachowania o których kiedyś u Nas się nie mówiło.
Uważam że Kościół mógł bardzo dobrze działać i w tej rzeczywistości i pewnie byłby potrzebny .
Ale nie oczyścił się. Zamiatał i zamiata wszystko pod dywan .A do tego stał się polityczny .Olbrzymie pieniądze otrzymują od Państwa. Nasze pieniądze.
Mam nadzieje ze mimo wszystko znajdzie się ktoś kto trzeźwo spojrzy na ten bezsensowny wydatek .Może zapytać mieszkańców a nawet wiernych co o tym sądzą?
 
#62 xxxxx 2023-02-14 19:12
ja tam konserwuje sie 40stka
 
#63 Marian 2023-02-14 23:24
Będzie dowóz wiernych,wprowa dza obuwie jak jiedys w szpitalu,kto to posprząta?
 
#64 Polo Prawica 2023-02-17 18:21
" jest specyficzne dla kościołów protestanckich - mówił w Radiu Elka Maciej Urban."

Więc po co Urban chce uszczęśliwiać katolików????
Jak chcieli mieć Licheń, to sobie wybudowali.
Jak chcieli mieć Radio Maryja, to sobie ufundowali.
Jak chcieli mieć TV Trwam to nawet op ulicach chodzili w liczniejszych grupach jak pożal się Boże KOD-owcy.

Moim zdaniem jak katolicy będą chcieli mieć empory to sobie zrobią.
Po co się w........ć do cudzego ogródka?

I po co ta megalomańska ekscytacja wyświechtaną tolerancją?

Na skutek tej tolerancji w 1939 roku tylko szalała po okolicy piąta kolumna.

A jak dziś wygląda panie Urban zamiłowanie do tolerancji i historii to nawet nie trzeba czytać aby się przekonać.
Wystarczy posłuchać:

https://esesja.tv/transmisja/29831/liv-sesja-rady-w-dniu-czwartek-29-wrzesnia-2022.htm?hd=1#porzadek

LIV Sesja Rady w dniu czwartek, 29 września 2022
punkt 29 Park Stablewskiego druk 426

Od 1.24.09 nagrania punkt 29!!!!


Pan Urban zapewne wie kim był Erazm Stablewski z pobliskich Wilkowic i jak bardzo wkurzał Niemców swoimi mowami poselskimi w Berlinie.

Więc zapewne nie dziwi pana brak zgody gminy ewangelickiej na nazwanie parku w Wilkowicach imieniem Erazma Stablewskiego.

Nie dziwi pana że Żydowska bożnica w Lesznie ma się całkiem dobrze?
Teraz jeszcze ewangelickie empory będziemy na koszt państwa odbudowywać mimo, że park który był własnością Stablewskich nie można nawet nazwać ich nazwiskiem po tym jak na skutek działań Pruskiej Komisji Kolonizacyjnej wszedł w posiadanie ewangelików.

Bądźmy poważni!

Jak pan odbudujesz kościół Św. Szczepana wysadzony przez Niemców w powietrze to strugaj se pan z drewna te empory.

I zwracam uwagę. że empory robaki zjadły a kościoła Św. Szczepana masz pan już fundamenty więc powodzenia życzę.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous