Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Audycje/Radio

189 wyświetleń
3119 wyświetleń
4285 wyświetleń
3551 wyświetleń
4245 wyświetleń
3271 wyświetleń
3127 wyświetleń
3288 wyświetleń
19255 wyświetleń
5715 wyświetleń
5185 wyświetleń
5668 wyświetleń
7009 wyświetleń
4414 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń
View Video
7715 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Kotły bezklasowe tylko do końca roku. A co potem? (2023)



Ocena: 2.6 (28 głosów)


Komentarze (113)  

 
#1 Jan 2023-12-13 11:41
KARAĆ ZA ZATRUWANIE SRODOWISKA!!!!
 
#2 Mateusz 2023-12-13 11:44
Ludzie sami sobie utrudniają życie, masakra
 
#3 Marek 2023-12-13 11:53
W mojej ocenie kierunek działania co do kopciuchów słuszny, co do kominków opalanych suchym drewnem liściastym po prostu niemądry, natomiast olimpem głupoty jest określenie terminu w środku sezonu grzewczego.
 
#4 realia 2023-12-13 11:55
Po bzdurze samochody elektryczne - coraz mniej się ich sprzedaje, bo moda mija a są KOMPLETNIE NIEPRAKTYCZNE, teraz nierealne przepisy o piecach. Już emeryt czy rencista żyjący z 1500 zł piec wymienia :)
 
#5 Babcia. 2023-12-13 11:56
Paliłam i będę palić w piecu kaflowym. I co mi zrobicie. W moim mieszkaniu mam trzy piece kaflowe które stoją od 60-ciu lat. Co roku są czyszczone i sprawdzane. A więc nawet nie próbujcie do mnie wchodzić, bo psami poszczuję. I tyle.
 
#6 krzywiniak 2023-12-13 11:57
...Jako mieszkaniec malej gminy,gdzie b.duzo budynkow nalezacych do gminy ogrzewa sie kopciuchami,mam pytanie- czy kary na takie kopciuchy beda nakladane na gmine czy osobiscie na zarzadce majatku gminy czyli burmistrza,wojt a???
 
#7 Jądruś 2023-12-13 12:03
O tysięcy lat we wszystkich cywilizacjach opalano omy drewnem, a tu proszę do czego doszło w XX I w, komisarze z Unii zabraniają Polakom ogrzać się przy kominku.
 
#8 obserwator 2023-12-13 12:04
Pewnego dnia w lipcu albo sierpniu tego roku serwis Flightradar odnotował największą liczbę samolotów w powietrzu w jednej chwili. Serwis istnieje zdaje się od 2006 roku, a my przejmujemy się i niektórzy walczą, że trzeba pić napoje przez papierowe słomki.

Ta cała ekologia nas kiedyś zabije, wyjdzie bokiem. Podobnie jak elektryki.
 
#9 Piotr 2023-12-13 12:06
Popieram komentarz nr 3.Tylko urzędnicy mogli wpaść na pomysł,że 31grudnia można palić w kopciuchu,a minutę po półocy już nie.
 
#10 Piotr 2023-12-13 12:15
NIE POUCZAC TYLKO KARAC !!!!!MIELI NA WYMIANE 5 LAT!!!!!!
 
#11 do kom.3 2023-12-13 12:17
Jesteś pewien, ze w kominkach ludzie palą tylko suche drewno liściaste? Gratuluję wiary w uczciwe społeczństwo.
 
#12 max 2023-12-13 12:28
proponuje sprawdzić na stronie Sejmiku kto głosował za wyżej przytoczoną ustawą..... przyda się przed przyszłorocznym i wyborami parlamentarnymi
 
#13 Do3 2023-12-13 12:44
A kominek inaczej kopci jak piec na drewno?Jak wszystko to wszystko ,a nie znowu jakieś wyróżnienia dla kominków .
 
#14 do kom. 3 2023-12-13 12:45
Zgadzam się- dla urzędników 1 stycznia to data a dla kogoś kto korzysta z takiego źródła ciepła to problem.
Uważam że powinno się tu przyjąć datę 1 maja i po kłopocie
 
#15 Admirał Lebioda 2023-12-13 12:58
Polexit i precz z ekologią. Poczytajcie sobie o kłamstwie klimatycznym. Owszem karać za spalanie odpadów bo to faktycznie niebezpieczne ale nie zmuszać na siłę do wymiany źródeł ciepła na te bardziej odpowiednie zwlaszcza dla gospodarek z zza zachodniej granicy. Ta cała ekologia zrujnuje gospodarkę i nas jako konsumentów. Jeżeli coś komuś się narzuca nie dając prawa wyboru to faktycznie mamy koniec demokracji. Pytam też jaka będzie inflacja po tych eko zmianach przecież przedsiębiorcy, producenci, handlowcy itp koszt eko zmian przerzucą na klientów a nie dadzą na to z własnej kieszeni. Ktokolwiek pomyślał o tym?...
 
#16 Piotr 2023-12-13 12:59
Urzędnicy którzy tak dbają o nasze zdrowie i środowisko ,mogli o tym pomyśleć ,gdy sprowadzali do Polski pozaklasowy węgiel,który do tej chwili jest oferowany do sprzedaży trując nasze otoczenie.
 
#17 elo 2023-12-13 13:19
A na wioskach kto będzie sprawdzać?
 
#18 hmmm 2023-12-13 13:35
A jakie to prawo do wolności dające możliwość zatruwania okolicznych sąsiadów ?
 
#19 do 15 2023-12-13 13:43
Poczytaj sobie o ludziach do których nie docierają naukowe argumenty, zamiast tego wszędzie widzą spisek: klimatyczny, covidowy itp itd. A jeśli chodzi o gospodarkę to pomyślałeś może o tym że eko ją nakręci i da nowe miejsca pracy? A jeśli skorzystają na tym głównie firmy zza zachodniej granicy to podziękuj poprzedniej na szczęście władzy która na 8 lat zabetonowała Polskę przy węglu
 
#20 A.s 2023-12-13 13:43
Przed 1 stycznia też był 1 maja przepisów należy przeszczegać nawet po 5 latach
 
#21 Do18 2023-12-13 13:53
Jak mi ktoś czegoś zabrania to nie ma wolności,zreszt ą nigdy nie było i nie będzie wolności.
 
#22 Dorota 2023-12-13 14:12
Szacunek Panie Komendancie za odwagę powiedzenie na antenie radia ,że Straż będzie pouczać a nie straszyć zaraz mandatami .Dziękuję.
 
#23 K.W. 2023-12-13 14:14
Zaborca nas wykończy, a ludzie są głupi jak ten biedak z kom. nr 1. Tak naprawdę CO2 jest o 100 razy za mało.
 
#24 Jądruś 2023-12-13 14:19
Po komentarzach widać, że jest e Polsce sporo dziwnych eco ludzi, którzy nie znają i lubią ŻYWIOŁU OGNIA.
 
#25 do kom.9 i 14 2023-12-13 14:20
Na wymianę piecy było 5 lat, ale znając podejście Polakow, większość budzi się za pięć dwunasta. Podobnie jak kom.10 też twierdzę, ze karać, czasu było wystarczająco dużo.
 
#26 Do19 2023-12-13 14:59
Sama Europa świata nie zbawi ,co najwyżej sama się zaorze bo takie państwa jak Chiny ,Indie na tej europejskiej ekologi skorzystają.
 
#27 Kibicka 2023-12-13 15:18
Czy wy wiecie ile kosztuje nowy piec jak jestescie tacy madrzy i każecie wymieniac to je kupcie i dajcie ludzą a nie piepszyc farmazony za grube wyplaty.
Ciekawe czy jak byscie żyli za najniższa krajowa też byscie byli tacy mądrzy.
 
#28 do kom. 19 2023-12-13 15:22
Co ty pleciesz za bzdury człowieku, dramat.
 
#29 do 26 2023-12-13 15:26
Chiny...koronny argument przeciwników eko....Jeśli przyjmiemy że przeciętny Chińczyk ma takie samo prawo do życia jak przeciętny Polak i takie samo prawo do emisji to niestety my emitujemy nico więcej w przeliczeniu na głowę. Wyobraź sobie też że skutki zmian klimatycznych nie kończą się na granicy Europy i ich dotykają równie mocno jak nas i co ciekawsze oni rozumieją ich przyczynę tak samo jak nielubiani biurokraci z UE. A potem poczytaj jeszcze o tym ile Chiny inwestują w zielone technologie, ile inwestują w badania nad reakcją fuzji termojądrowej itd.Oczywiście przeciętny Chińczyk niczym się nie różni od przeciętnego Polaka i mówi to samo co ty tylko przytacza inne rejony świata...
 
#30 Azik 2023-12-13 15:43
Artykuł wprowadza w błąd, kominków po 2026 roku będzie można używać pod warunkiem, że spełniają wymagania ekoprojekt, podobnie z kozami.
 
#31 ale 2023-12-13 15:55
Do końca roku zostały dwa tygodnie - czyli można założyć, że większość kotłów pozaklasowych została już wymieniona na "klasowe". Tylko, że jakoś nie zauważam poprawy jakości powietrza w mojej okolicy. Spodziewam się, że kontrola będzie wygladała tak:
- Strażnik: zauważyliśmy, że z komina pana domu wydobywa się dużo czarnego dymu - proszę okazać kocioł, jego dokumentację oraz paliwo jakiego pan używa.
- Kontrolowany: bardzo proszę - oto mój kocioł 5 klasy, oto jego dokumentacja a tutaj znajduje się opał i przedstawiam certyfikat jakości opału.
- Strażnik: wszystko w porządku, nie mam uwag - do widzenia, miłego dnia.
A z komina jak się dymiło tak dymi się nadal.
 
#32 Donek 2023-12-13 16:27
Amerykanie chcą otworzyć elektrownię opalaną węglem brunatnym, aby produkować silniki do mało praktycznych samochodów elektrycznych. To jaka to niby ekologia. Chcą pogrążyć tych najsłabszych i tyle w temacie.
 
#33 Gość 2023-12-13 16:27
Nie rozumiem komentujących.
Dziś zabierają wam piece, jutro każą wam ocieplić ściany i wymienić drzwi, a pojutrze każą wam wymienić dachy, a w kuchni na talerzu jeść robaki.
W międzyczasie każą wam jeździć rowerami lub elektrykami z 15 letnim terminem ważności.
Do tego edukacja wstępująca i obowiązkowe szczepienia.
Oni chcą zagarnąć świat dla siebie, a my im w tym pomagamy godząc się na wszystko.
Do tych, którzy nawołują do karania za zanieczyszczani e środowiska, powiem tak: dziś jesteś zdrowy jutro chory.
Przyjdzie moment, że i Ciebie nie będzie stać na takie zmiany.
 
#34 Polak 2023-12-13 16:33
Coś trzeba będzie wyjść na ulicę i demonstrować bo inaczej wciskać będą że słońca nie ma. Ochydne to wszystko, czasami myślę że Stalin i ta UE to jedno i to samo!!
 
#35 atom 2023-12-13 16:44
Od zanieczyszczeń wykruszają się po prostu słabe jednostki. Dlaczego w obrębie tego samego kopciucha jedni żyją 100 lat a inni wcześniej umierają. To nie wina kopciucha tylko słabych genów.
 
#36 Czesio 2023-12-13 16:44
Strasz wiejska na śmietniska pilnować...
 
#37 kaz 2023-12-13 16:46
Dajce mi gaz na wsi ...to się podłączę...a tu nie ma...jaka alternatywa?Pompa ciepła ps fotowoltaika za 100 tys???Kogo na to stać???
 
#38 Andrzej 2023-12-13 16:53
Po następnej kontroli będzie WYMAZ z komina i wszystko będzie jasne i za oszustwo nie 500 A 5000zł i wtedy BÊDZIE TANIEJ ten kto mówi że nie puści kontroli to ciekawe czy się pochwali KAR¡
 
#39 Miki 2023-12-13 18:05
Co za bzdury! Jak ma sobie wymienic piec kaflowy taka staruszka na emie? Ile dają tej dotacji?? 5? 10? Tys. Na co to starczy? Trzeba rozebrać te dwa trzy piece założyć mowy gazowy zrobić grzejniki rury itp to lekko koszt kosxlo 30 tys a co gdy nie ma gazu przełączonego do mieszkania w kamienicy do grzania? Mapa pozwolenia przyłącza pewnie dodatków 10 tys. Czy wy powariowaliscie ??? Tyllo sznur takiej osobie zostaje. Co z mieszkańcami swieciechowy krxycka wilkowic itp wiosek kto bedzue kontrolował? Już widzę jak na wsi przestrzegają palenia. Widłami pogonią i pewno nikt tych ludzi nie ruszy. W lesznie widać po co przygotowane była ta straż. Piekne te rządy Tuska się zapowiadają. Co następne? Drzwi okna z europejskim atestem od jednego producenta? Strzykawa w głowę?
 
#40 Www 2023-12-13 18:21
Z dotacji możesz skorzystać przy piecach na pelet i zgazowane drewno i to jeszcze przy ograniczeniach pyłowych , poza tym musisz wliczyć wkład kominowy to wyjdzie ponad 10 tys.
 
#41 M 2023-12-13 18:23
Babciu popieram Cię , jestem z TOB¡ .
 
#42 Mieszkaniec 2023-12-13 18:29
Piece co na paliwa stałe z czasem każdy wymieni na lepszą klasę tylko potrzeba czasu jak się zepsuje to innego nie kupisz. Tu chodzi o to czym się pali bo nawet w piecu 5 klasy spalisz wszystko nawet w tych na pelet.
 
#43 Antypirat 2023-12-13 18:36
A co z tymi co kupili nowe piece na drewno i węgiel piątej klasy i ecoprojekt. Gdzie te piece spełniają normy tylko przy montażu z buforem ciepła ? A bez niego są dalej kopciuchami. Są to ludzie którzy albo się nie znają i zostali nabici w butelkę albo chcieli zaoszczędzić. Taki piec kosztuje około 7 tys. doliczając bufor z montażem robi się dwa razy tyle. A są tacy kupili sam piec gdzie na piecu są naklejki 5klasy i ecoprojektu i myślą że mają wszystko w porządku A w instrukcji takiego pieca jest napisane że spełnia normy 5klasy i ecoprojektu tylko i wyłącznie przy montażu wraz z buforem ciepła
 
#44 xxx 2023-12-13 18:59
jedni się zadłużli na wymianę pieca żeby być w zgodzie z prawem to dla czego drugim ma się upiec było 5 lat
 
#45 5 lat było na wymiane 2023-12-13 19:06
Nie ma gazu są inne alternatywy.
Bogaty co chce mieć czyste ręce montuje pompę ciepła i fotowoltaike i płaci za prąd czasami duże kwoty ale co tam stać go.
Jak nie ma gazu można piec na pelet z komina leci mniej dymu niż pieca gazowego . Peleciak z podajnikiem kosztuje około 10tyś. i jest mały że wmieści się do kotłowni nawet takiej co ma 1metr szerokości . Gaz dzisiaj ma taką cenę a za dwa miesiące nie wiadomo ile będzie kosztował
a pelet kupujesz na całą zimę i ci nie zdrożeje jak leży w twojej piwnicy . Nowoczesne piece na pelet są bezobsługowe
Nie ma kurzu
Sam się rozpali
Czujka w pokoju utrzymuje stałą temperaturę
Z tony peletu jest tylko około 4kg popiołu który można rozsypać na ogrodzie bo to jest nawóz dobry dla warzyw
Do podajnika dosypujesz peletu raz na tydzień
Worki są lekkie 15 kg
Popiół wybierasz raz w miesiącu




Dzisiaj alternatywą jest pelet miałem kopciucha a teraz nie wiem co to jest palenie codzienne w piecu
 
#46 Ddd 2023-12-13 19:11
Nowe samochody co dwa lata co by sąsiad zobaczył że stać, a w piwnicy stary kopciuch, bo szkoda kasy na wymianę :/
 
#47 Konfiarz 2023-12-13 19:13
Ok. O środowisko warto dbać, ale to państwo socjalne zezwoliło na produkcję tych kotłów a teraz skoro zmusza do zakazu ich używania to niech zapłaci za ich wymianę. Młodzi wyborcy Konfederacji nie mają zamiaru płacić za socjalizm.
 
#48 bn 2023-12-13 19:20
ten reżim to serio na Białorusi jest?
 
#49 cb 2023-12-13 20:09
już wam tłumaczę po co to jest bo środowisko to akurat oni mają prosto w ...., taki piec to jest niezależność opał przeważnie masz już przed sezonem masz spokój wiesz że jest bezpieczeństwo no i tanio bardzo tanio a jeszcze jak masz swoje drewno z ogrodu bez podatku to aj waj ból. ..do kwadratu. Ale ty nie masz się czuć bezpiecznie masz używać mało drogiego prądu do grzania, będziesz protestował nie przyjmiesz busterka będziesz siedział zimno cimno i głodno. Otworzyć oczy trwa wojna bogatych z biedotą żeby im się pod nogami nie plątali. Pytanie czy demografia będzie rosła czy malała? Kto będzie chciał mieć dzieci w takim reżimie psychicznym?
 
#50 Ale mnie wkurzają te komenatarz 2023-12-13 20:43
Ludzie! W Polsce rocznie z powodu zanieczyszczeń powietrza umiera przedwcześnie 45 tyś osób. Nie chodzi tu jakieś wimaginowane "dbanie o środowisko". Nie chodzi ograniczanie "wolność jednostki". Chodzi tylko i wyłącznie i nasze zdrowie i życie!
 
#51 Zielarz 2023-12-13 20:45
Sejmik Województwa Wielkopolskiego zachował się jak unijni ekoterroryści. Oj pogoni Was poseł Braun, oj pogoni.
 
#52 Ech..szkoda gadać 2023-12-13 20:46
Nie będę się wdawał w dyskusję bo szkoda słów,z trollami się nie wygra!
Chciałem tylko zapytać...mam w drewutni dosyć sporo drewna,co mam teraz z nim zrobić? W kubeł na Bio? Czy co?
 
#53 bartosz 2023-12-13 21:02
przy okazji trzeba rozważyć likwidację straży miejskiej, kolejna instytucja utrzymywana z naszych pieniędzy. pytanie w jakim celu?
 
#54 xxx 2023-12-13 21:09
a dlaczego nie bedzie mozna palic w kominku lub kozie np biomasa i tak samo w piecu kaflowym dlaczego robia ludziom wode z muzgu
 
#55 Do kom. 50 2023-12-13 21:10
A jak w czasie pandemii umarło ponadprogramowo 250.000 Polaków z braku dostępu do opieki medycznej, to jakoś dziwnie milczałeś i nic nie mówiłeś o zdrowiu i życiu. Tylko poseł Braun o tym głośno mówił.
 
#56 x 2023-12-13 21:14
latwiej kotrolowac tabliczki niz czym kto pali ludzie nie gesi lub idioci maja rozum segreguja smieci pala suchym dobrym opalem i co wy od nich chcecie
 
#57 Mates 2023-12-13 21:21
Dramat ta cała unia. Jeszcze zatęsknimy za pisem nie europejskim.
 
#58 aa 2023-12-13 21:22
wazne czym kto pali a nie jakim piecem pomyslcie i nie rubcie z ludzi idiotow
 
#59 Emeryt 2023-12-13 21:38
Do 50. a z powodu palenia tytoniu umiera 100.000. I co ?
 
#60 KK 2023-12-13 21:58
A czy te mądrale są w stanie podłączyć wszystkich do ciepłowni w mieście?Najlepiej od razu karać.Jeżeli sejmik wojewódzki stać żeby ludziom wymienić piece to niech to zrobią a nie wdrażają debilne rozporządzenia.Aby do kwietniowych wyborów.
 
#61 Robert 2023-12-13 22:02
Do 39 a co z tym ma wspólnego Tusk, uchwała jak jest napisane w artykule powstała 5 lat temu więc za rządów prawych i sprawiedliwych, którzy na szczęście już nie rządzą.
Ja akurat chce oddychać czystym powietrzem, było 5 lat na wymianę piecy. Dlaczego wszyscy w promieniu 200 metrów mają wdychać dym bo ktoś jest uparty albo ma przepisy gdzieś..?
 
#62 Kaziu 2023-12-13 22:04
Wymienić trzeba ale tych, co każą wymieniać piece.
 
#63 gqw 2023-12-13 22:14
A co z kotłami, które wyprodukowano w latach, gdzie nie było jeszcze tych norm o których mowa w artykule. Bo kto powiedział, że na dzień dzisiejszy ich nie spełniają ?
 
#64 Do 50 2023-12-13 22:24
Drogi emerycie do palenia papierosów nikt cie nie może zmusić więc jeśli palisz to twój wybór. Powietrza do oddychania sobie nie wybierzesz...Tak to trudno zrozumieć?
 
#65 Artur 2023-12-13 22:24
Niektórzy się dziwią że w środku sezonu grzewczego wchodzą w życie nowe przepisy. Piszą "dlaczego 31 grudzień ". Może dlatego, że to ostatni dzień roku?
Komentarz nr. 3 
 
#66 vv 2023-12-13 22:53
najlepiej niech sie tym zajma rzeczoznawcy a nie sm lub policja a w najgorszym razie urzednicy i final
 
#67 Raffi 2023-12-13 22:56
Prawda jest taka, że ogromnej liczby Polaków nie stać na pompy ciepła i inne wynalzaki z tej kategorii!
Oferowane dopłaty nie pokrywają nawet połowy kosztów modernizacji ogrzewania, które w
wielu przypadkach oscylują w okolicach 100 000 złotych!
W przypadku siłowego wdrażania tych szaleńczych pseudo - ekologicznych rozwiązań, będziemy świadkami wielkich tragedii ludzkich!
 
#68 Do 61 2023-12-14 00:00
A dlaczego mam wdychać opary twojej biomasy lub spalanego gazu lub kondensatu który levi x te komina??? Ludzi nie stać wiec waz słowa. Wymiana takiej instalacji to grube dziesiat tysięcy i wymieniać bo ktoś tak twierdzi? Samochodem nie jezdzisz rozumiem tylko piechota lub rower? Elektryki tez szkodzą. Nie mierz wszystkich tylko pod siebie.
 
#69 Pela 2023-12-14 04:37
W pierwszej kolejności sprawdzić na ul 1-go Maja w Zaborowie jak się ściemni to od torów do pierwszej krzyżówki nic nie widać tak kopci jeden z domów warto sprawdzić czyn palą może marychą ,ale smród ogromny i czarny ,gesty dym z komina się wydobywa i to od lat ,a wegla jakoś nikt nie widział by kupowany był!!!
 
#70 Martin 2023-12-14 09:19
Czyli wszystkie pizzerie które reklamują ze piec opalany na drewno do zamknięcia?? Jak wszyscy to wszyscy. Wątpię żeby piece w pizzeri miały jakaś klasę.
 
#71 v 2023-12-14 10:04
dlaczego nie beda sprawdzac czym kto pali tylko jakim piecem
 
#72 do 45 2023-12-14 11:09
Polecasz te rozwiazanie dla emerytow z kamienicy, majacych 2-3 piece kaflowe i bez własnego ogrodu ? Popieram kom .5 Babci.
 
#73 Marek 2023-12-14 12:26
Przeciez komentarze typu 45 to jakieś małolaty oderwane od rzeczywistości. Jeśli państwo chce dbać o ekologię to niech zapłaci za cała wymianę a nie jakieś marne grosze. Tak już robimy segregacje za mzo. Co następne? Wyjścia z domu z rozpiski?
 
#74 do 72 2023-12-14 13:11
Piece kaflowe wbrew opinii "ekspertów" nie powodują zadymienia, jeśli tylko są opalane suchym drewnem i dobrym węglem. Pamiętam taki piec z dzieciństwa - po rozgrzaniu nie trzeba było do niego dokładać i nawet jak wygasł, to trzymał zakumulowane ciepło do rana.
 
#75 Emeryt 2023-12-14 13:14
Lasy w Australii palą się całymi miesiącami zanieczyszczają c powietrze na planecie dymem z milionów ton spalającego się drewna, wulkany na Islandii zioną trującymi gazami cały rok, każdego dnia na całym świecie odbywa się około 100 tys. lotów pasażerskich, towarowych i wojskowych i to jakoś unijnym "ekspertom" nie przeszkadza, a piec kaflowy i emeryta tak.
 
#76 ddd 2023-12-14 13:17
ok wymienie tylko dajcie kase
 
#77 bezrobotny kamienicznik 2023-12-14 14:28
Nie wiem jakiej klasy trzeba teraz mieć piec, nie znam się na tym. Ale wiem, że mój piec jest pierwsza klasa, bo przystosowany jest do palenia wszystkiego. Najlepiej pali się w nim plastik, papa, stare bity i szmaty nasączone olejem silnikowym.
 
#78 do Emeryta 75 2023-12-14 15:01
Lasy w Australii rosnąc pochłaniają CO2 który jest emitowany podczas pożarów więc bilans jest na zero. Tak przynajmniej było przez długi czas bo ostatnio dzięki zmianą klimatycznym wygląda to nieco gorzej czyli więcej się spala niż akumuluje. A zmiany klimatyczne zawdzięczamy między innymi temu że emeryt pali węglem zakumulowanym miliony lat temu pod ziemią w swoim piecu kaflowym. Oraz samolotom nad naszymi głowami i wożeniem tyłka w samochodzie czyli użyciem ropy zakumulowanej miliony lat temu itd. I na tym polega problem a nie na naturalnym cyklu obiegu CO2.
 
#79 Do 77 2023-12-14 15:03
Głupoty piszesz żeby podjudzić. W takim piecu nikt nie bedzue znosił do mieszkania i pokoju takiego syfu jak napisales bi tępieje są w mieszkaniu a takie rzeczy spalają w zaborowie gronowie i zatorzu w piwnicach gdzie są piece. Zreszta czuć po spacerze
 
#80 Emeryt 2023-12-14 15:56
do 78. O jakich zmianach klimatycznych mówisz ? Przecież zmiany klimatyczne na planecie Ziemia to stały, odwieczny, niekończący się proces, który przebiega od jej zarania czyli 4,543E9 lat.
Euro i ekokraci posługują się wymyślonymi sloganami dla swoich celów i gdyby mogli oskarżyliby Neandertalczykó w o zlodowacenie lub geglacjacę Europy z tego powodu, że palili ogniska w jaskiniach.
Ty sam piszesz teraz z miejsca, gdzie jeszcze 12.000 był lodowiec i nie roztopił go z pewnością jakiś "kopciuch", czy piec kaflowy na Zaborowie.
 
#81 v 2023-12-14 16:04
ktos na tym zarabia i tyle
 
#82 kuku 2023-12-14 16:15
Jeśli chodzi o zachowanie ciepła w mieszkaniu to ja uważam, że najlepszy jest styropian. I ten na ścianie jako izolacja i ten jako nośnik ciepła, którym palimy w piecu. Opony też dają dużo ciepła ale nie nadają się na ścianę.
 
#83 Gość 2023-12-14 16:56
Musisz wymienić kopciucha a dotacji nie dostaniesz z czystego powietrza bo mieszkasz w budynku wielorodzinnym i gdzie tu sprawiedliwość.
 
#84 kaz 2023-12-14 18:33
Zapraszam do wszystkich wsi koło Leszna na pogadankę...Ciekawie będzie
 
#85 Jądruś 2023-12-14 19:24
Zakaz palenia w piecach bezklasowych to pikuś. Od 2040r wchodzą w życie unijne dyrektywy o zakazie całkowitego używania paliw kopalnych do ogrzewania mieszkać.
Czyli zero węgla, zero oleju opałowego i gazu.
I wtedy Wam się oczy otworzą, jak będzieta stać zimą przy nielegalnych koksownikach żeby się ogrzać.
 
#86 x 2023-12-14 19:49
m p c chce przejsc na biomase na zrebke ale nie pisza jaka czy sucha czy mokra
 
#87 do Emeryt 80 2023-12-14 20:08
Wyobraź sobie że doskonale wiem co tutaj było 12 tyś lat temu....i dlaczego stopniało...A Tobie z całym szacunkiem proponuję jednak trochę doczytać
 
#88 do 45 , Właściciel lasu 2023-12-14 20:42
pelet hm?! na pewno jest eko?
posiadam 2 może 3 ha lasu, to co mam zrobić z drewnem które musze pozyskać z tego terenu tj. przecinki sanitarne , posusze itp.
przerobić na pelet który jest ekologiczny z domieszkami klei , piasku, płyt i nie wiem czego jeszcze
sezonowane drewno min 2-3 lata wg ustawy jest gorsze od peletu który jest mixem wszystkiego może wygodniej ale czy ekologiczniej ? to chyba nie ?!
 
#89 Emeryt 2023-12-14 20:53
Do 87. To doskonale, że wiesz co tutaj było. Przypomnę tylko :
Dokąd doszedł lodowiec w Polsce?
Zlodowacenia plejstoceńskie na terenie Polski
Najmłodsze ze zlodowaceń określanych zbiorczą nazwą zlodowaceń południowopolsk ich. Lądolód skandynawski okrążał wówczas Góry Świętokrzyskie, sięgając Sandomierza oraz Wyżyny Lubelskiej, a na zachodzie docierał do Sudetów. Przed osiągnięciem przez lądolód Gór Świętokrzyskich .
A dlaczego lądolód stopniał ? To oczywiste. Wystąpił zapewne "efekt motyla". Wszystkiemu winni Neandertalczycy , bo zachciało im się jeść pieczonego mamuta zamiast zjeść go na surowo.
 
#90 do kom.88 2023-12-14 20:58
Palenie drewna jest nie ekologiczne ponieważ razem z drewnem spalamy korniki i inne insekty, które w nim się znajdują.
A przecież zgodnie z zalecaniami unijnymi mamy insekty jeść a nie nimi palić.
 
#91 ... 2023-12-15 04:39
(...) powinno to kogo obchodzic czym palę najważniejsze chyba jest to że w domu ciepło mam. A unijne normy latają mi na wysokości pasa. Nagle każdy wielkim ekologiem się zrobił a sam pali czym się da
 
#92 Nie_stać_mnie 2023-12-15 07:17
Program czyste powietrze to fikcja, mając na głowie hipoteka, dzieci, nie jesteś w stanie skorzystać z programu czyste powietrze bo według ustawy z takim do jodem i tak 40% trzeba samemu włożyć, a mnie na to nie stać, a mam zakładać pompę ciepła i nie dać rady za prąd płacić ? (...) kogoś. Widzimy się w sądzie po kontroli
 
#93 do 74 2023-12-15 11:05
To jakiej klasy jest ów piec kaflowy według "ekspertów" ?
 
#94 Władek woźny 2023-12-15 11:18
Mam pompe ciepla, okazalo sie ze nie dziala na tyle dobrze zebym mial w domu kolo 20 stopni, a mam 17-18. Okazuje sie ze firma wprowadzila mnie w blaad i moj dom jest niewlasciwie ocieplony. I co teraz? Wiadomo ze moglem zrobic wiecej, ale tymczasem sie na tym nie znam i muszze siedziec w zimnym domu
 
#95 do emeryta 89 2023-12-15 11:23
Populacja neandertalczykó w była na tyle mała że mogła sobie robić co chciała, przełożenie ich działań na klimat Ziemi było żadne.
Skoro już tak sobie miło dyskutujemy to naprawdę drogi emerycie zamiast kopiować info z wikipedii polecam powtórkę z fizyki, biologi,chemii, podstawy statystyki itp. Zagadnienia związane z klimatem są skomplikowane i wymagają wiedzy interdyscyplina rnej a nie wyciągania królika z kapelusza.
 
#96 x 2023-12-15 21:13
chodzi o to zeby palic biomasa a biomasa pochodzi z zzzzzzzzzzz powtazam z odpadow drzewnych a nie z calych zdrowych drzew a oni chca drzewa przerabiac w zrebke i oto w tym wszystkim chodzi
 
#97 x 2023-12-15 21:36
kto z urzednikow lub tych co to wymyslaja pierwszy rzuci drewnem i wywali kominek z chaty wprowadzaja ograniczenia normy emisi a sami nie przestrzegaja ludzie beda siedzieli w zimnej chacie a oni odwrotnie z otwartymi drzwiami i z usmiechnymi ustami i tyle
 
#98 x 2023-12-15 21:39
kto wymyslil odrazu wymiane pieca na 5 klase skoro on jest budowa kopciuch tylko ma tabliczke i papier gdzie byl kupiony i tyle
 
#99 Emeryt 2023-12-15 23:33
Do 96. No tak, masz rację. Ale co z synoptyką, rozbłyskami słonecznymi, co z układem HR 8799, itd, itp.
I co to wszystko obchodzi mnie, Ciebie i zwykłego spalacza węgla i drewna ? Nic. Chcemy mieć tanio i ciepło, to jest najważniejsze dla naszej egzystencji.
A eurokraci odwrotnie. Polaczek ma mieć ciemno, zimno i drogo i stąd te drakońskie przepisy.
 
#100 Jerzy 2023-12-16 07:24
Sejmik Województwa Wielkopolskiego chce być prymusikiem. Inne województwa prolongują terminy wprowadzenia ustawy antysmogowej. Może w Lesznie, Poznaniu i w innych dużych miastach województwa nie jest tak źle z wycofywaniem pozaklasowych kotłów co., ale w gminach wiejskich jest tragedia. Urzędnicy Sejmiku dobrze o tym wiedzą, ale chcą być najlepsi w Polsce. Wiele komunalnych budynków mieszkalnych w gminach ma ogrzewanie co. w kotłach pozaklasowych. Społeczność wiejska nie wymienia kotłów pozaklasowych, bo jest biedna. Dotacje rządowe, czy samorządowe na ten cel są skromne i obarczone straszną papierologią. Brakuje firm zajmujących się tego rodzaju modernizacjami. W starych domach jednorodzinnych pompy ciepła nie są dobrym rozwiązaniem. Na terenach gmin wiejskich gaz ziemny jest rzadkością, choć wg przepisów unijnych także kotły opalane gazem mają być w niedalekiej przyszłości zlikwidowane
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama