Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

4237 wyświetleń
4758 wyświetleń
3984 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Jak zmusić do segregowania odpadów? - Eugeniusz Karpiński, przewodniczący zarządu KZGRL



Ocena: 2.2 (13 głosów)


Komentarze (94)  

 
#1 Obserwator 2024-02-12 12:29
A jakie to ma znaczenie, czy sa segregowane odpady czy nie, skoro i tak wszystko jedzie do Trzebani, a tam jest wszystko - bez segregacji -wysypywane na wspólną taśmę i od nowa segregowane automatycznie....
 
#2 bartek 2024-02-12 12:30
KIEROWCY Z MZO KTORZY PRZEWOŻA ODPADY TJ FOLIE TAK JAK DZISIAJ RANO NA GRUNWALDZKIEJ LEPIEJ NIECH ZASŁANIAJ¡ KOSZE I JEŻDZ¡ NORMALNIE A NIE 20/30 KM//H ŻEBY ŚMIECI NIE WYWIAŁO BO SIE ZAMKN¡C NIE CHCE
 
#3 Xd 2024-02-12 12:46
Płacenie za śmieci to jest największą głupota na tym świecie..,w takiej formie jaka jest.Ja robiąc zakupy wybieram produkty w miarę możliwości te które nie mają kilku warstw opakowań i prawdę mówiąc kupuje mało ,bo dużo żywności robię sama więc śmieci mam mało w porównaniu do tych co żyją na bogato i wszystko kupują gotowe,a płacimy równo Opłaty śmieciowe powinny być już zawarte w cenie produktu i ile kupujesz tyle płacisz za śmieci.Nie mówiąc już o głupocie Warszawy gdzie płaci się od metra ,jakby metry produkowały śmieci.
 
#4 Kotrol 2024-02-12 12:46
Na osiedlu Rejtana wieczorami codziennie podjeżdżają samochody osobowe i busy i przez ogrodzenie wrzucają wory ze śmieciami i meble. Spółdzielnia o tym wie i nic nie robi, a mieszkańcy będą płacić przez cwaniaków. Auta są też z Leśnej Osady. Monitoring założyć i ich łapać!!!
 
#5 Bulbutier 2024-02-12 12:50
Macie obowiązek płacić.
 
#6 Ja 2024-02-12 12:54
Przestancie straszyć ludzi bo aż mdli :( i tak wszystko do jednego wora jedzie
 
#7 flizka 2024-02-12 12:58
Ja segreguję, sąsiad nie i co z tego?
Pozatym ja już też nie widzę większego sensu tej całej segregacji. Płacę za 5osobową rodzinę już takie pieniądze a oczekuje się odemnie jeszcze posegregowania?
 
#8 XYZ 2024-02-12 12:58
DOPÓKI SPÓŁDZIELNIE NIE ZROBI¡ PORZ¡DKU Z PODRZUCANIEM ŚMIECI TO TAK BEDZIE NIESTETY KUKUŁKI CZUJ¡ SIÊ BEZKARNE A MIESZKAÑCY BLOKÓW ZA NIEKOMPETENCJE ZARZ¡DÓW LUDZIE TRAKTUJ¡ KONTENERY OSIEDLOWE JAK PSZOKI
 
#9 obserwator 2024-02-12 13:00
Widziałem wielokrotnie ludzi, którzy nie zamieszkują terenu danego osiedla/bloku itp. (gdzie dostęp do kontenerów jest otwarty), którzy wyrzucają worki z odpadami gdzie popadnie. Jednemu raz zwróciłem uwagę, to powiedział, że może wyrzucać, gdzie mu się podoba, ale już więcej się nie pojawił.

Osobną sprawą jest sprawa budowlańców, którzy do zmieszanych wyrzucają co popadnie - pianki montażowe, styropian, kleje i farby. Od tego jest PSZOK, gdzie za friko można zostawić takie odpady.

W tym miejscu też warto zwrócić uwagę, aby może zmodyfikować kontenery na makulaturę, bo ten mały prostokątny otwór jest kompletnie do niczego nieprzydatny - trzeba ciąć karton na drobne kawałki aby w ogóle coś tam się zmieściło.
 
#10 abc 2024-02-12 13:00
Drodzy mieszkancy, jeżeli ktos wam podrzuca smieci to czas zrobić zamkniety obiekt, wtedy nie będzie tłumaczenia, ze to nie ktoś tylko wy.
 
#11 Sam 2024-02-12 13:04
No pewnie... Ty segregujesz a ktoś podjeżdża wieczorem i wali jak popadnie. Dziękuję bardzo za taki związek co nie ma pojęcia o rzeczywistości
 
#12 Raf 2024-02-12 13:08
Niech spóldzielnie zaczną nadzorować śmietniki i okolice śmietników. Mieszkańcy nie będą płacić za podrzucane śmieci z domków jednorodzinnych a o firmach mie wspomne które też podrzucają. Zaraz pewnie zacznie się fala hejtu ale prawda taka jest.
 
#13 Janusz 2024-02-12 13:15
Panie Karpiński nie ma odpowiedzialnoś ci zbiorowej.
spróbuj Pan podnieść ceny to się spotkamy w sądzie.
 
#14 :) 2024-02-12 13:21
A jakby tak wprowadzić kadry dla Spółek samorządowych? Czy tam tak wszystko jest prawidłowo robione i dobrze zarządzane?
Więcej etatów, więcej przechowalni dla emerytów... A potem, że koszty wysokie.
 
#15 wowo 2024-02-12 13:42
Jeden za wszystkich,wszy scy za jednego.
 
#16 hyh 2024-02-12 13:48
karać na maxa wszystkich, niech sie w końcu grażyny i janusze nauczą jak należy postępowac z odpadami a nie walic w jeden kubeł a potem brajanek i jessika tak samo i błędne koło
 
#17 Mieszkaniec 2024-02-12 13:57
Mieszkańcy SM Budowlani wielo krotnie informowali spółdzielnie że ludzie podjeżdżają autami i śmieci wyrzucają . Spółdzielnia mimo to nic nie robi by zabezpieczyć teren śmietników , lecz jednak nie ma się co dziwić jak pracownik poczty został prezesem !!!!!
 
#18 leszcz 2024-02-12 14:03
Pracownik odbierający chociaż nie jest kontrolerem, ale jeżeli zauważy niesortowane odpady powinien nie odbierać. Wielu mniejszych przedsiębiorców podrzuca odpady w workach i terminie dla mieszkańców - kontrolować. Odpady należy zgniatać żeby zajęły jak najmniej miejsca. Przestrzenny odpad generuje wyższe koszty transportu. Sortujmy i zgniatajmy odpady, bądźmy przyjaźni dla naszego środowiska.
 
#19 świadomy 2024-02-12 14:06
Śmieszny człowiek, który jest odklejony jak każdy urzędas. Śmietniki są dostępne dla wszystkich, czy pilnujesz ich człowieku, kiedy my pracujemy na twoją pensję? Czy w nocy też stoisz i pilnujesz, że jakiś patol wrzuci do plastiku szkło? Tyle w temacie.
 
#20 Leszmo 2024-02-12 14:10
Panie Karpiński nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialnoś ć zbiorowa chce pan pozwy w sądzie to proszę bardzo !!!!!
 
#21 Lsm lokatka 2024-02-12 14:17
To mieszkancy domkow zwożą śmieci do kontynerow należących do Spółdzielni tak jest choćby przy ul.Rumunskiej ,Kubańskiej itp.Zwożą różności .Dopóki monitoringu i zamkniętych ogrodzeń sytuacja sie nie zmieni
 
#22 Obserwator 2024-02-12 14:19
Kiedy będą płatne skupy szkła, butelek plastikowych czy też makulatury ? Dlaczego tylko oni mogą sprzedawać i zarabiać na śmieciach ?
 
#23 DGR 2024-02-12 14:21
Praworządni wielkopolanie dbają o siebie ?!
 
#24 Halina 2024-02-12 14:24
Na Niepodległości za blokami przy domkach szeregowych nagminnie przywożą wszystko ,głównie wieczorem i wcześnie rano.Tylko monitoring i mandaty stosować...
 
#25 do 3 i 7 2024-02-12 14:28
To dlaczego nie napiszesz do swojej spółdzielni, aby zatrudniła osobę, w obecności której będzie można wyrzucać śmieci?
Myślicie, że monitoring jest lekarstwem na wszystko? Prawda jest taka, że nielicznym ludziom nie chce się segregować bo mają to gdzieś, czują się bezkarni. Ale ich jest niewielu. Większość to robi właściwie.
 
#26 konfederaści 2024-02-12 14:30
czy ten ktoś uprawia sobie żarty, czy sobie kpi? mamy harować od rana do nocy na państwo socjalne, płacić podatki dochodowe, VAT, CIT, przymusowy ZUS, utrzymywać klasę polityczną i prawie miliona urzędników i inne socjalistyczne wymysły i na to jeszcze myć słoiki? twórcy tej ustawy powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialnoś ci karnej a sama ustawa powinna znaleźć się tam, gdzie jej miejsce: w koszu. Propozycja: skoro już pracujący i wytwarzający zysk utrzymują klasę biurokratyczno-polityczną produkującą masowo patologiczne i chore przepisy to zapraszamy ich do zlewu i niech sobie myją te wszystkie śmieci.
 
#27 PL 2024-02-12 14:30
Gdzie kaucje za opakowania napojów?!
Ble, ble, ble o segregacji a rządy naszego kraju mają temat w wielkim nieposzanowaniu !
Ktoś widział może porzucone w lesie akumulatory? Nie? Dlaczego?
Każdego dnia miliony PETów po napojach ląduje w kubłach do plastików, do odpadów zmieszanych ale część też pod lasem, na poboczach dróg!
1 złotówka za butelkę zmieniłaby WSZYSTKO!
 
#28 Mieszkanka 2024-02-12 14:45
Podobnie jest na osiedlu Ogrody codziennie wieczorem auta podjeżdżają i wysypują śmieci z bagażnika a kosze niestety są nieogrodzone
 
#29 Do Was 2024-02-12 14:52
Podrzucanie śmieci przez ludzi, którzy podjeżdzaja samochodami pod pojemniki i wyrzycają po kilka worków śmieci, zwlaszcza wieczorem lub w nocy, to normalne zjawisko.
Ale nie rozumiem ludzi, ktorzy wyrzucają meble, czy wielkogabarytow y sprzęt rtv agd na śmietnik.
Potrzeba odbioru takich rzeczy od mieszkańców oraz punktów na zuzyty sprzęt domowy częściej opróżniany.
Czlowiek myśli tak: segreguję, podniesiono ceny, to po co mam segregować, więc przestaje.
Czy w naszym kraju jeszcze coś normalnie funkcjonuje?
Czy odbiór śmieci, to aż taki wielki problem?
 
#30 Maria 2024-02-12 15:04
Ostroroga (SM Budowlani) - tutaj 3/4 Leszna i połowa powiatu przywozi śmieci. Monitoring jest przy śmietnikach, mieszkańcy zgłaszają konkretne przypadki podrzucania śmieci przez osoby nieuprawnione, niezamieszkałe na osiedlu i spółdzielnia nic sobie z tego nie robi. Nowy prezes robił dobre wrażenie ale tylko 5 minut na początku urzędowania. Teraz proste sprawy przytłaczają tego Pana. Do ROBOTY czas !!!!
 
#31 RW 2024-02-12 15:04
Kiedyś nie było tego całego KZGRL i prezesów na naszym utrzymaniu i było dobrze. Zlikwidować armię gryzipiórków.
 
#32 1 2024-02-12 15:06
Panie Karpiński, mówi pan że segregacja odpadów o obowiązuje od 4 lat. Kiedy odda pan pieniądze lokatorom za kupione pojemniki i stojaki do segregacji szkła białego i kolorowego.
 
#33 Muminek 2024-02-12 15:09
Propozycja: powołać "trójki osiedlowe" do całodobowego dozorowania ... śmietników :) poziom absurdu we współczesnym świecie jest porażający. Na każdym kroku coraz większe idiotyzmy. A może zatrudnić regionalnego managera śmietnika, co na bieżąco będzie kontrolował każdy wyrzucany śmieć?
 
#34 HETMAN 2024-02-12 15:09
Szanowni blokersi. Każdy domek ma obowiązkowo zawartą umowę na odbiór odpadów, każdego rodzaju łącznie z meblami. Nie wiadomo po co ktoś miałby jeździć pod blokowiska ze śmieciami. Przestańcie wiecznie siedzieć i gapić się w okna, bo już od tego macie urojenia i lepiej się weźcie sami za segregację odpadów :)
 
#35 Daniel 2024-02-12 15:09
Miasto jeszcze na śmieciach zarabia butelki pet , szkło, papier. Nie dajmy się kantować !!!!!! A kontrola powinna się odbywać tam skąd śmieci są zabierane w asyście mieszkańców !!!!!!
 
#36 Alicja 2024-02-12 15:10
Wszyscy będziecie płacić bo ta kara wejdzie na stałe
jako opłata za śmieci.
Zrzucać na kogoś to najłatwiej, a to Wy mieszkańcy jesteście FLEJTUCHAMI.
Ps. Żadne zabezpieczenie wam nie pomogą bo nie ma takich.
 
#37 Mieszkaniec 2024-02-12 15:20
Spółdzielnia na Sułkowskiego była wielokrotnie informowana że na osiedlu.kolo 2 LO non stop podrzucane są śmieci, i co zrobili -NIC! mieszkańcy osiedla proponowali założenie monitoringu, zabudowanie kontenerów śmieciowych z dostępem dla mieszkańców (klucz lub czip)- na to też spółdzielnia się nie zgodziła! My mieszkańcy dbamy o swoje otoczenie, to spółdzielnia nic nie robi!!!
 
#38 Rychu 2024-02-12 15:35
Cytując: Do tej pory KZGRL nakładał po kilkaset kar rocznie, ale dotyczyło to głównie budynków jednorodzinnych , jednak jak zaznaczył prezes związku większy problem dotyczy właśnie obiektów wielorodzinnych . -Problem braku segregacji odpadów w takich budynkach jest nagminny, co pokazała przeprowadzona przez nas kontrola - powiedział Karpiński.
Karanie jest niewinnych, a prawdziwy problem zostaje pominięty. Zmiana tego człowieka na stanowisku rozwiązałaby problemy.
 
#39 rr 2024-02-12 15:44
Najlepszym rozwiązaniem byłoby jakby mieszkańcy sami sprzedali makulaturę, stłuczkę szklaną, PET a pieniążki przesłali na konto kzgrl. To by się pan Karpiński cieszył. Pozostałoby mu tylko kontrolować czy oddajemy wszystko
 
#40 Marek 2024-02-12 15:55
Panie Karpiński do kiedy miały być odebrane choinki ???
(...)
 
#41 Do33 2024-02-12 16:15
Nie wiem jak to jest z tymi blokami ,ale widziałam kiedyś reklamówkę z śmieciami,a dokładnie były to butelki po płynach do prania na śmietniku cmentarnym wydaje mi się , że zmarli raczej nie piorą tylko przynieśli to żywi i też zawsze mi się wydawało brednią że ktoś podrzuca śmieci skoro wszyscy za nie płacimy,ale jak widziałam te śmieci to może to być prawda z tym podrzucaniem przy blokach ,ale chyba robią to sami blokersi ,tylko nie rozumiem po co.Czlowiek to jednak dziwny stwór .
 
#42 Do 33 2024-02-12 16:18
Przyjedzie z niesortowanymi śmieciami i buch do śmietnika. A w domku 1 worek na tydzień. No tak skoro resztę podrzuci na osiedlu.
 
#43 rob 2024-02-12 16:18
rozwiązać KZGRL, zwolnić wszystkich, sprywatyzować cały system, ustawę anulować i wyrzucić do kosza.
 
#44 Do24 2024-02-12 16:18
A gdzie ty wyczytał ,że ja mieszkam w bloku ?Opłata za śmieci dotyczy wszystkich bez względu gdzie kto mieszka.
 
#45 a tu obserwator innego slortu 2024-02-12 16:41
u nas w Italii jest w takich wypadkach wysypywanie worow Z ZAWARTOSCIA z okna jadacego auta po czym worek sluzy do wielokrotnego napelniania i oprozniania. Trwa to do skutku az ceny sie USTABILIZUJA! NO I WOREK SIE NIEPRZEDZIORAWI !!!!!!!!!!!!!
 
#46 EKO 2024-02-12 16:47
Rzeczywiście mimo monitoringu pod śmietniki podjeżdżają samochody z workami śmieci. Moja rodzina segreguje śmieci (SM Budowlani - ul. Ostroroga). Jak podniosą opłatę do 70,- PLN za mieszkańca to NA PEWNO przestanę segregować śmieci - no bo przecież będę płacił za śmieci nieposegregowan e.
 
#47 Karolina do kom 29 2024-02-12 16:49
Zgadzam się w 100%jeżeli chodzi o podrzucanie śmieci na osiedlu Ostroroga,jak również z tym że ten pan który próbuje być prezesem wogóle nim nie jest.Ogólnie dla niego liczą się tylko właściciele mieszkań bo najemcy nie mają nic do powiedzenia.Dzieli ich na kategorię z tych gorszych.
 
#48 Maria 2024-02-12 17:03
Dla mnie to sprawa to ma drugie dno. Przez te 4 lata żadne kontrole jeśli takowe były przeprowadzane nie wykazały większego problemu z niesegregowanie m odpadów przez mieszkańców i nagle kiedy była zapowiedź, że w po raz pierwszy od kilku lat nie będzie corocznej podwyżki za śmieci nagle okazało się, że jednak mieszkańcy nie chcą segregować śmieci. Najważniejsze jest to, że kasa musi się zgadzać, a jak się nie zgadza to trzeba znaleźć dobry pretekst żeby tę kasę z mieszkańców ściągnąć i to całkiem sporo z 33 złotych do 70 złotych za osobę. Nie można tego było nazwać podwyżką, bo po pierwsze jej miało nie być, a po drugie ponad 100% by nie przeszła więc trzeba nazwać to karą i to zbiorową. I coś co jeszcze mnie zastanowiło po wysłuchaniu wypowiedzi Pana Prezasa to kwestia informowania mieszkańców, że za dany miesiąc/ce została nałożona kara. Pismo trzeba napisać, wydrukować i dostarczyć to dopiero będą koszty, które oczywiście poniesiemy My mieszkańcy.
 
#49 Leszek 2024-02-12 17:06
A to teraz tak nie ma mnie w domu 6 dni w tygodniu więc nie jestem w stanie śmiecić z niedzieli nie mam co wyrzucić więc mam płacić że ktoś nie segreguję przesada czas wyjść na ulice. Pamiętna ktoś jak obiecali że jak śmieci będą segregowane opłata będzie spadać i gdzie to jest 33 zł za osobę to nie są małe pinądze to jest już wyzysk a 70 to napewno nie dostaniećie choć bym miał iść do sądu.
 
#50 do 36 2024-02-12 17:19
Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa nic nie robii!!. ale b. dużo w kwestii podnoszenia czynszów
 
#51 do 48 2024-02-12 17:23
" przesada czas wyjść na " NIE TRZEBA WYCHODZIC TYLKO TAK ROBIC JAK we wlochach pisze czterdziesciicz tery. rypac rowno az zmadrzaja nawet rowerem bez rejestracji polecam ! napewno przyniesie skutek na WASZA korzysc 1 brac i sie nie pytac tylko od zaraz aby zmiarkowali kto jest kto .
 
#52 O! 2024-02-12 17:30
Zwykłe przeniesienie odpowiedzialnoś ci na konsumenta!
Przed laty nie było segregacji i jakoś dało się odbierać odpady. Obecnie jesteśmy wręcz tresowani, żeby segregować śmieci w sposób wygodny dla firmy przetwarzającej odpady. Chyba po to są sortownie i dostępne maszyny - technologia, żeby konsument nie musiał tracić dużej części życia na zamartwianie się czy, aby na pewno dobrze wyrzucił śmieci i czy nie dostanie kary przez sąsiada...
 
#53 PL 2024-02-12 17:31
Pan Karpiński jest od sprzątania a nie od karania!
To my możemy tego prezesa odwołać?!
Jego zadaniem jest znalezienie najwłaściwszego rozwiązania tego problemu a nie podnoszenie opłat!
Kontrola kogoś a nie czegoś?
Wielu segreguje a wielu nie to z tego wynika odpowiedzialnoś ć zbiorowa?
Bezprawie prezesie!
Spółdzielnie mieszkaniowe to nie klient jednoosobowy, to pojedyńczy mieszkańcy i rodziny!
Kancelarie prawne czekają?
 
#54 Xxx 2024-02-12 17:34
A może by tak Spółdzielnie same wywoziły śmierci do Trzebania bez udziału pośrednika?
 
#55 Mworker 2024-02-12 18:27
Trudno się nie zgodzić z wieloma komentarzami. Bardzo dużo ludzi podrzuca śmieci pod blokowiska. Sam nieraz byłem świadkiem takiej beszczelności, choć te odpady odbieram. Wszystkie pojemniki powinny być ogrodzone, pozamykane i z monitoringiem. Zapewne to w jakiś tam stopniu pomoże. Co do segregacji...smutna prawda jest taka, ze gdybyśmy zaczęli się troszkę bardziej przyglądać co ludzie wyrzucają (tylko troszke) to na Trzebanie przyjeżdżałyby prawie puste śmieciarki. Właśnie tak ludzie segregują odpady. Również bio.
 
#56 1234 2024-02-12 18:35
Między wywozem np. plastików w niektórych miesiąc są odstępy blisko 40 dni. Cena została ta sama a wywóz śmieci dużo rzadszy niż kiedyś. Skandal.
 
#57 Rik 2024-02-12 18:35
Gdzie to się wyrzuco? Na budowlanej spółdzielni wreszcie ktoś dobrze ustalił bo jeżdze po całym Lesznie i nie mogę tych kubłów znajść!
 
#58 Do kom 25 2024-02-12 18:53
Konfederato płacisz na tych swoich w Sejmie gdzie głupoty opowiadają i ostatnio rodzinami weszli więc płać i płacz !!!
 
#59 do kom. 57 2024-02-12 19:26
Dla nich płacić na takich zawodników, jak Grzegorz Braun to czysta przyjemność.
 
#60 miki 2024-02-12 20:58
Mieszkam na jednym z większych osiedli i widzę jak młodzi segregują te śmieci. Wynoszą wielkie wory i wrzucają do zmieszanych.
 
#61 PL 2024-02-12 21:04
W Irlandii ludzie, którzy segregują śmieci mają ich odbiór ZA DARMO !!!
I tak właśnie zachęca się do segregowania !!!!!
Tylko w Polsce można robić z ludzi takich IDIOTÓW !!!!
 
#62 klijent 2024-02-12 21:04
Ciekawe czy firma KZGRL płaci też za śmieci które wytwarzają w pracy pracownicy ? Moze ktoś to sprawdzić ?
 
#63 Życie 2024-02-12 21:25
KZGRL podlega też m. innymi Urz. Miasta .
Zamiast karać warto byłoby do każdego mieszkania i domu dostarczyć ULOTKÊ, która przypomni ludziom jak prawidłowo segregować. Oczywiście dostarczyć za potwierdzeniem odbioru, tak jak urzędnicy roznoszą informację o podatkach. W naszym mieście, w wielu dzielnicach jest sporo obcokrajowców, a oni nie są święci (u nich występuje tylko mieszanka śmieciowa). Za wszystkie opakowania w sklepach pudełka plastikowe, kubki, opakowania z restauracji płacimy, butelki plastikowe i szklane, słoiki itd. Ale handlowcy nie odbierają tych opakowań. Oni mają kasę a my mamy płacić haracz za bałagan biurokratyczny.
 
#64 do kom. 60 2024-02-12 21:29
Cała prawda o polskiej biurokracji.
 
#65 zolo 2024-02-12 22:07
"Obowiązek ustawowy"- to tekst dla tych co powtarzaja od lat ze oni sie nie interesuja polityką...
 
#66 KZGRL do likwidacji 2024-02-12 22:27
Nie rozumiem dlaczego mieszkańcy Leszna należą do KZGRL jeżeli śmieci odbiera i tak spółka miejska MZO. Kompletny absurd. Śmieci jada do Trzebini oddalonej o pare kilometrów od Leszna. Placimy za gminy oddalone od Leszna kilkanaście kilometrów a nawet kilkadziesiąt i na dodatek za całe biura i personel KZGRL w tym pensja pana Karpinskiego. Mieszkańcy Leszna płacą za drogo.
 
#67 Kuba 2024-02-12 22:29
Powaliło ich. Na końcu i tak w Trzebani idzie to na jedną taśmę Ważne jest tylko żeby odpady organiczne oddzielić od reszty śmieci bo one zlepiają śmieci i uniemożliwiają automatyczną segregację Ja nie segreguję bo nawet nie mam gdzie tylu pojemników w kuchni umieścić.
 
#68 Wujek dobra rada 2024-02-12 22:39
Jak podniesiecie opłatę na 70zl to możecie od razu likwidować śmietniki na szkło plastik i papier bo nie dosyć, że przestanę segregować to jeszcze będę wrzucał śmieci zmieszane to pierwszego lepszego śmietnika. Natomiast jeśli chodzi o odpowiedzialnoś ć zbiorową to się pan Karpiński zdziwi w sądzie jak będzie trzeba. Żeby kogoś ukarać to trzeba mieć dowody, że ta osoba nie segreguje. Powodzenia. Sprawa w sądzie wygrana z palcem w dudzie.
 
#69 Pablo 2024-02-13 06:09
Uważam, że w blokach powinien być jeden duży kontener tak jak było dawniej i powinny być wrzucane tam wszystkie śmieci razem ! i tak wszystko jedzie na Trzebanie.Ja wyrzucam śmieci do kontenera i za to płacę, a co mnie interesuje segregacja,gdzi e ktoś ma segregowac w bloku w mieszkaniu na dwóch pokojach.Co innego w domu z ogrodem to mogę zrobić sobie miejsce,czy na ogrodzie,czy w kotłowni i się bawić w segregacje.
 
#70 Jurek 2024-02-13 06:30
Na Ostroroga to samo podrzucanie śmieci wieczorami a monitoring założony za grube pieniądze. Śmietniki wciśnięte przez MZO to taka lipa że wiatr je przewraca .A pan prezes to jeden z najgorszych jaki był tylko potrafi się wymądrzać a zielonego pojęcia o nie których sprawach nie ma.
Ale co się dziwić od LISTONOSZA do PREZESA .
 
#71 Irys 2024-02-13 06:51
No tak ekologia musi kosztować grube miliardy tak z Kowalski został producentem śmieci to nie firmy produkują tylko Kowalski to teraz sklep obwinień towar sprzedać bez opakowania. Za PRL-u nie mówiono o segregacji a były skupy co skupywały szkło, makulaturę, szmaty, butelki a teraz jesteśmy eko i nic nie potrzebne tylko podnoszenie cen płacimy za opakowanie w sklepie płacimy za wyrzucenie jeszcze mamy płacić za tego co nie segreguję może bądźmy ekologiczni skasujmy ten cały związek śmieciowy ile tam energii się marnuje. Cieple niepotrzebne posadki niech mzo przejmie wszystko tak jak było kiedyś i jakoś radzili sobie z wszystkim a teraz jest jeszcze większy bałagan.
 
#72 rol 2024-02-13 08:07
Koszty wywozu odpadów od mieszkańców podnoszą wykładane odpady przez prowadzących działalność gospodarczą w workach i w terminach przeznaczonych dla mieszkańców tj. restauratorzy, fryzjerzy, biura, itp. W dniu wywozu dla mieszkańców przed posesją takiego przedsiębiorcy widać dużą ilość worków z odpadami co znaczy, że albo ma rodzinę wielodzietną albo podkłada odpady z działalności gospodarczej.
 
#73 Do 60 2024-02-13 08:14
Nie w Polsce takie numery!
My jesteśmy autonomiczni, każdy z nas robi jak chce, tak było, jest i będzie?!
My mamy lasy, pobocza dróg, brzegi jezior czy rzek!
Zawsze byliśmy narodem bitnym, łączyła nas walka o Polskę, o niepodległość a dzisiaj?
GŁUPOTA NA CODZIEÑ, na każdym kroku, to nas dzisiaj łączy!
 
#74 Witek 2024-02-13 09:27
Oni nie odbierają śmieci tylko pieniądze - szkło białe, szkło kolorowe, plastik, papier, metal. Śmieci to tylko resztki jedzenia. Dziwie się, że spółdzielnie nie skrzykną się i nie sprzedają tych materiałów na złom.
 
#75 do kom 69 2024-02-13 09:40
Monitoring nie rozwiąże problemu braku segregacji. Jest długa droga od nagrania sprawcy do jego identyfikacji i potem ukarania.
Na końcu okazuje się, że nic złego nie zrobił bo wyrzucił śmieci do śmietnika. Dla kzgrl czy policji problemu nie ma.

Sam Pan Karpiński napisał, że trudno znaleźć rozwiązanie..... bo faktycznie trudno a oczekuje się cudów.
Rozwiązaniem jest szczegółowa segregacja odpadów na wysypisku, ale wtedy okaże się, że 33 zł to za mało i musi być 70, a to decyzja niepopularna szczególnie przed wyborami.

Skoro istnieje kzgrl to niech przejmie od spółdzielni i wspólnot odpowiedzialnoś ć za miejsca na odpady i wtedy zastosuje takie metody pilnowania porządku aby były skuteczne.
 
#76 peterpan 2024-02-13 10:35
Żyjemy w XXI w i jaki problem rozdawać worki do segregacji z kodem KZGRL czy MZO , pracownicy maja czytnik i nie wrzucają worków bez czytnika ale może wtedy nie byłoby tylu dyrektorów potrzebnych i rady nadzorczej i specjalisty ds marketingu w MZO....
 
#77 Mieszkaniec 2024-02-13 10:46
Panie Karpiński wygląda na to że czekają pana masowe pozwy w sądach !!!!
 
#78 Bulbutier 2024-02-13 11:10
Trzeba zatrudnić Kierownika Śmietnika - jak w serialu Dzielnica Strachu.
 
#79 Leszczyniak 2024-02-13 11:36
Mój prawnik już zaciera ręce . Spotkamy się w sądzie B
 
#80 Kuba 2024-02-13 11:53
Jaka segregacja? Jak auto MZO zbiera zmieszane śmieci a na powrocie do tej samej śmieciarki ładuje BIO i spuszcza ten syf wodny/szlam na jezdnie. Więc po co ta segregacja?
 
#81 spółdzielca 2024-02-13 13:10
Jak spółdzielnia w budynkach wielorodzinnych ma ustalić kto nie segreguje odpadów? Przecież to jest niewykonalne nawet z wykorzystaniem monitoringu (kamera nie zajrzy do worka z odpadami). Ustawa określa kary, które można wyegzekwować od właścicieli domków jednorodzinnych , ale tego nie da się zrobić na osiedlach. Naprawdę KZGRL chce zrobić ze spółdzielni kozły ofiarne, a samemu opowiadać frazesy o przepisach prawa, które jest ułomne.
 
#82 jeee 2024-02-13 13:11
Przepis mówi jasno. Płacisz za śmieci, możesz je wyrzucać do obojętnie jakiego śmietnika. Nic nie da ogrodzenie śmietników, ludzie zostawią obok, a administracja będzie musiała posprzątać bo SM wlepi mandat. Najwięcej syfu robią lokatorzy, którzy w ogóle nie są zgłoszeni i w ogóle nie płacą za śmieci.
 
#83 Sp M 2024-02-13 13:49
Poznań wystąpił ze ZWI¡ZKU i ceny za wywóz zostały obniżone. Prezesi (a dużo ich) może zajęli by się wewnętrzną organizacją pracy, która dałaby oszczędności a nie tylko skubać mieszkańców.
 
#84 Kasia 2024-02-13 14:31
Z tym osiedlem na Ostroroga to prawda ,ludzie zgłaszają ,że inni przywożą śmieci na osiedle ,ale w administracji Spółdzielni mówią ,że trzeba tego delikwenta przyprowadzić co tak robi ,nie wiem po co te kamery. Masakra
 
#85 alan 2024-02-13 16:55
to jest skandal co wyrabia ta KZGRL. może rzeczywiście trzeba zalać ich pozwami sądowymi tak, żeby nie wychodzili z sądów. a ten Karpiński w pierwszej kolejności do zaskarżenia. rządzi to ponosi główną odpowiedzialnoś ć.
 
#86 Zażenowany 2024-02-13 17:11
Popieram komentarz nr 13.
 
#87 Maciej do kom 83 2024-02-13 17:22
Śp prezes naszej spółdzielni mówił przed odejściem na emeryturę że ten pan nie ma kwalifikacji aby pełnić funkcję prezesa.Teraz to wszystko co powiedział wychodzi, potrafi tylko cwaniakować i grać wielkiego pana jak to byśmy my byli jego lokatorami a on właścicielem.
 
#88 Ania 2024-02-13 19:06
Na Ostroroga wszystko ostatnio na opak ,nie można postawić auta bo studenci parkują ,ale Prezesowi to też nie przeszkadza, w końcu to nie jego problem.
 
#89 czysegregacjajestobowiazkiem 2024-02-13 20:11
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
Ochrona życia i zdrowia ludzi oraz środowiska Art. 16. Gospodarkę odpadami należy prowadzić w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, w szczególności gospodarka odpadami nie może: 1) powodować zagrożenia dla wody, powietrza, gleby, roślin lub zwierząt; 2) powodować uciążliwości przez hałas lub zapach; 3) wywoływać niekorzystnych skutków dla terenów wiejskich lub miejsc o szczególnym znaczeniu, w tym kulturowym i przyrodniczym. JAKIE ZAPACHY ROZNOSZ¡ SIE, GDY ŚMIECI WYWOŻONE S¡ DOPIERO CO DWA TYGODNIE? NIE MOŻNA KARAĆ ZA ODPADY ZMIESZANE, JEŚLI KTOŚ ZŁOŻYŁ DEKLARACJÊ, ŻE NIE WYRAŻA ZGODY NA SEGREGACJÊ I NIE CHCE SEGREGOWAĆ ŚMIECI, NP ZE WZGLÊDU NA HIGIENÊ I NIGDZIE W PRZEPISACH NIE MA INFORMACJI, ŻE TAKIEPRAKTYKI MOG¡ BYC STOSOWANE W BUDYNKACH WIELORODZINNYCH . Art. 27. 1. Wytwórca odpadów jest obowiązany do gospodarowania wytworzonymi przez siebie odpadami. 2. Wytwórca odpadów lub inny posiadacz odpadów może zlecić wykonanie obowiązku gospodarowania odpadami wyłącznie podmiotom, które posiadają: 1) zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów, lub 2) koncesję na podziemne składowanie odpadów, pozwolenie zintegrowane, decyzję zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi, zezwolenie na prowadzenie obiektu unieszkodliwian ia odpadów wydobywczych lub wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  na podstawie odrębnych przepisów, lub 3) wpis do rejestru w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5  chyba że działalność taka nie wymaga uzyskania decyzji lub wpisu do rejestru. CO TO ZNACZY, ŻE MOŻE ZLECIĆ, JAK LUDZIE NIE MAJ¡ WYBORU I MUSZ¡ ODDAWAĆ ŚMIECI KZGRL, Z KTÓRYM S¡ SAME PROBLEMY I POMYSŁY NA KOLEJNE PODWYŻKI - TYLE STANOWISK W KZGRL, WIÊC POTRZEBNE S¡ PIENI¡DZE NA...? DLACZEGO ZAKAZANO USUWANIA ŚMIECI W GMINACH, JAK BYŁO PRZEZ WIELE LAT I TO O WIELE TANIEJ?
NIGDZIE W PRZEPISACH NIE WSKAZANO, ŻE JEST OBOWI¡ZEK SEGREGACJI ŚMIECI, JEŚLI KTOŚ PODPISAŁ TAK¡ DEKLARACJE TO NIECH ZAPYTA O PODSTAWÊ PRAWN¡, SZCZEGÓLNIE W ZAKRESIE STRASZENIA PRZEZ PANA PREZASA KARAMI? CZY TAKIE PRAKTYKI S¡ ZGODNE Z PRZEPISAMI? PRZECIEZ LUDZIE SIEDZ¡ NA ŚMIECIACH I CZÊSTO ZE ŚMIECIAMI W MAŁYCH LOKALACH!!! CO NA TO SANEPID?
 
#90 Spółdzielnie do mentalnego remontu 2024-02-13 20:42
Nasz Prezes a odpady z roku na rok drożeją, a MZo kupuje instalacje za 25 mln - się żyje...
 
#91 XYZ 2024-02-14 08:06
Mieszkańcy z ulicy Andrzejewskiego /Włodarczaka od lat proszą o nowe miejsce na śmietniki, czy tez ich zabudowę. Odkąd powstała żabka na 17 stycznia to jakimś dziwnym trafem raz w tygodniu jest tam taki syf, wszystko rozwalone i byle jak nawrzucane. Śmietniki niektóre się rozpadają, aż po 2 latach wymienili kosz główny na "nowszy", bo w tamtym była już taka dziura. Wisieńką na torcie są pijaczki, którzy w ładną pogodę przesiadują tam 24/7, więc wieczorem aż strach iść
 
#92 potrzeby 2024-02-14 11:02
Wywóz śmieci z Bojanowa- kiedyś odbierał tanio Rawicz. DZISIAJ JESZCZE KOLEJNY POŚREDNIK LESZNO NO I TAKIE WŁADZE. CZY TRZEBA JE JESZCZE DODATKOWO OPŁACAĆ I DLATEGO SZUKA SIÊ MOŻLIWOŚCI KOLEJNYCH PODWYŻEK?
Władze związku KZGRL:
Skład personalny władz Związku:
Przewodniczący Zgromadzenia Związku: Piotr Curyk  Burmistrz Pogorzeli
Zastępca Przewodnicząceg o Zgromadzenia Związku: Grzegorz Kubik  Burmistrz Rawicza,
Maciej Dubiel - Burmistrz Bojanowa
Jerzy Kulak - Burmistrz Gostynia
Romuald Krzyżosiak - Burmistrz Miasta i Gminy Jutrosin
Łukasz Kubiak - Burmistrz Krobi
Radosław Sobecki - Wójt Gminy Krzemieniewo
Jacek Nowak - Burmistrz Krzywinia
Łukasz Borowiak - Prezydent Miasta Leszna
Łukasz Litka - Wójt Gminy Lipno
Karol Skrzypczak - Burmistrz Miejskiej Górki
Stanisław Glapiak - Burmistrz Gminy Osieczna
Piotr Skrzypek - Wójt Gminy Pakosław
Grzegorz Matuszak - Wójt Gminy Pępowo
Jacek Widyński - Burmistrz Ponieca
Kornel Malcherek - Burmistrz Miasta i Gminy Rydzyna
Małgorzata Adamczak - Burmistrz Śmigla
Marek Lorych - Wójt Gminy Święciechowa
Mieczysław Drożdżyński - Wójt Gminy Wijewo
Zarząd Związku:
Przewodniczący Zarządu Związku: Eugeniusz Karpiński - etatowy członek Zarządu
Zastępca Przewodnicząceg o Zarządu Związku: Adam Mytych  I Zastępca Prezydenta Miasta Leszna
Członek Zarządu Związku: Jacek Widyński  Burmistrz Ponieca
Członek Zarządu Związku: Łukasz Kubiak - Burmistrz Krobi
Członek Zarządu Związku: Radosław Sobecki - Wójt Krzemieniewa
Komisja Rewizyjna:
Romuald Krzyżosiak  Burmistrz Miasta i Gminy Jutrosin
Marek Lorych  Wójt Gminy Święciechowa
Kornel Malcherek  Burmistrz Miasta i Gminy Rydzyna
Jacek Nowak  Burmistrz Krzywinia
Piotr Skrzypek  Wójt Pakosławia
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji:
Karol Skrzypczak  Burmistrz Miejskiej Górki
Grzegorz Matuszak  Wójt Pępowa
Jerzy Kulak  Burmistrz Gostynia
 
#93 Bulbutier 2024-02-14 13:43
Pora zatrudnić Kierownika Śmietnika - taki, jaki jest w Dzielnicy Strachu. Jamen.
 
#94 Asia 2024-02-18 09:25
Mieszkam na piętrze w LSM i przy drodze osiedlowej, widzę każdego dnia jak samochody podjeżdżają i bez skrępowania wyładowują śmieci, podrzucając do wspólnych kontenerów. Proceder trwa od dawna, wszyscy o tym wiedzą i nie ma narzędzi do tego by zatrzymać to. Ją segregację robię i nie wyobrażam sobie płacić więcej tylko dlatego, że ktoś inny nie dość że podrzuca to jeszcze nie segreguje. No nie!
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous