Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Wypadki

1638 wyświetleń
1248 wyświetleń
671 wyświetleń
1523 wyświetleń
2192 wyświetleń
578 wyświetleń
3142 wyświetleń
5161 wyświetleń
4717 wyświetleń
450 wyświetleń
5728 wyświetleń
5282 wyświetleń
3356 wyświetleń
3769 wyświetleń
4525 wyświetleń
4849 wyświetleń
6172 wyświetleń
6236 wyświetleń
5764 wyświetleń
4439 wyświetleń
5655 wyświetleń
3847 wyświetleń
27920 wyświetleń
9390 wyświetleń
6401 wyświetleń
11715 wyświetleń
7163 wyświetleń
8535 wyświetleń
6948 wyświetleń
9071 wyświetleń
3541 wyświetleń
9109 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Wyrok w zawieszeniu dla lekarza Tadeusza Smyrka (2011)



Ocena: 2.7 (1368 głosów)


Komentarze (53)  

 
#1 Gośka 2011-11-07 13:53
jest choć minimum sprawiedliwości na tym, świecie, jaki naciski otoczenia? pewnie doktor wolałby, żeby rowerzysta zginął, nie byłoby świadków
 
#2 doktorek 2011-11-07 14:00
O widzę, że ktoś zapomniał o przysiędze Hipokratesa? Ale jak się wielbi " mamonę " to cóż, mówi sie trudno. Na " oko " to leczył znachor w XIX w.
 
#3 doktorek 2011-11-07 14:00
O widzę, że ktoś zapomniał o przysiędze Hipokratesa? Ale jak się wielbi " mamonę " to cóż, mówi sie trudno. Na " oko " to leczył znachor w XIX w.
 
#4 Sławomir 2011-11-07 14:08
Chociaż trochę sprawiedliwości stało się za dość. Dobrze, że ręka ręki nie umyła.
A w sumie to ciekawe co dzieje się z innym lekarzem z Leszna leczącym w Gostyniu, który badał i operował dzieci, i podobno za to oprócz pensji brał zadatki i podzięki.
 
#5 gość 2011-11-07 14:15
Gdyby zwykły smiertelnik wyraził taką opinię na temat prokuratora to na wolność ze sądu już by nie wyszedł, ale to lekarz który czuje się kimś...masakra jakaś..człowieku pochyl czoło i powiedz że zle zrobiłeś i nie filozofuj!!!!
 
#6 mirka 2011-11-07 14:19
Śmieszny wyrok! Kolesiostwo
 
#7 zbulwersowany 2011-11-07 14:25
Panie doktorze, trochę pokory!!!
jest Pan l e k a r z e m, a to zobowiązuje... a etyka zawodowa, ludzka, a Pan dalej, że niewinny.
 
#8 ja 2011-11-07 14:28
Co ty gośka wypisujesz ? zastanawiasz sie nad tym co piszesz ? bo żal poprostu...
 
#9 żal 2011-11-07 15:00
"Sam oskarżony tłumaczył, że potrafił z dystansu ocenić stan rannego jako nie zagrażający życiu"
Hehe ciekawe czy tez ma taki talent i widzi czy ofiara nie ma żadnych urazów wewnętrznych...
 
#10 1 2011-11-07 16:00
Ważniejsze pewnie dla pana S było :co się stało z moim autkiem.Słowa sędziego tez śmieszne delikatnie mówiąc: rowerzysta nie krwawił widział jego pozycję...... Ciekawe czy z daleka by pan świetnej klasy ginekolog zdiagnozował by wylew wewnętrzny... ale pewnie tak.
 
#11 do Gośki 2011-11-07 16:36
Przecież kierowca drugiego samochodu, który zatrzymał się przed pasamijest świadkiem i byłby nim, niezależnie czy przeżyłaby ta osoba czy nie. Szwankuje czytanie ze srozumieniem
 
#12 grr 2011-11-07 16:46
,


spoko... za 2 lata znowu bedzie mogl wyprzedzac przed przejsciem dla pieszych



.
 
#13 DO 1 2011-11-07 16:48
Oj były świadek z tego drugiego samochodu. Nie potrafisz czytać?
 
#14 Jaś 2011-11-07 16:49
Ludzie, to są kpiny z prawa. Nazywający się lekarzem, na odległość wiedział, że facet, którego potrącił NA PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH uciekł (...) i jest uniewinniony. Inny kierowca zatrzymał się, a ten....nie mam słów -(bo to nie lekarz) rozjechał człowieka i jeszcze straszy, że będzie się odwoływał.
Zamilczałbyś ...........
 
#15 GOŚKA 2011-11-07 17:08
Ja mam nadzieję , że rowerzysta za składanie fałszywych zeznań dostanie pół roku więzienia i drugie tyle za to , że wjechał na rowerze na pasy.
Rozumiem dlaczego lekarz nie podszedł do rowerzysty. Każdy normalny człowiek za wjechanie rowerem przed samochód dałby mu ... w zęby. Trzymając dystans doktor mógł chociaż trochę ochłonąć ;)
Gdyby mu przylał to dopiero mielibyście okazję do komentowania.
 
#16 kwadratura_koła 2011-11-07 17:51
Gratuluję etyki zawodowej i ludzkiego podejścia do poszkodowanego. Gabinet lekarza z takimi cechami należy omijać z daleka.
Apelacja jak najbardziej konieczna sąd drugiej instancji wymierzy sprawiedliwy wyrok.
 
#17 ;( 2011-11-07 18:05
Apelację od wyroku !!! Chyba jest śmieszny,jest winny i tyle na temat.Obowiązkiem każdego jest pomóc,tym bardziej że był to LEKARZ !!!! WSTYD :(
 
#18 Prześmiewca 2011-11-07 18:40
Widzę, że szerokie grono leszczyńskiej gawiedzi oczekuje od lekarza, iż będzie miał w oczach zarówno Roentgena, USG z Dopplerem, jak i tomograf wraz z rezonansem magnetycznym. Uważam, że to za mało! Powinien mieć również przy sobie zaopatrzenie całej apteki, a w bagażniku zestaw małego chirurga (polowa sala operacyjna, jakies skalpele i inne zabawki). O podręcznym zestawie asystentów, pielęgniarek i intrumentariusz ek nie wspominam. Dodam, że nie powinien się opitalać i potrąconego delikwenta winien przebadać, zdiagnozować zoperowac, wyleczyć i wypisać do domu, nim ten po uderzeniu zdążył spaść na asfalt. Nastepnie pan doktor powinien osobiście odnieść Świętą Krowę Rowerzystę w lektyce do domku, ucałować w czółko i uniżenie pożegnać. To jest to!
 
#19 ... 2011-11-07 18:49
Ginekolog portafi na oko ocenić stan poszkodowanego?? smiech na sali Panie S pracuje z Ludzmi ktorzy zeby zjedli w Ratownictwie medycznym z Swietnymi lekarzami z specjalizacja z medycyny ratunkowej i wieloletnim doswiadczeniem i zaden nigdy na oko nie okreslilby czy pacjentowi nic nie jest! To sie nazywa brak kompetencji w wykonywanym zawodzie!
 
#20 BP 2011-11-07 18:55
Brawa dla sędziego - wreszcie można bezkarnie wjeżdzac rowerem na pasy. Zapłaci za to kierowca.
 
#21 lekogra 2011-11-07 18:57
Szanowny Panie Doktorze.Nikt nie ma prawa ignorować ofiary. Odruch ludzki - pomóc poszkodowanemu. .Proszę nie przynosić wstydu gatunkowi "człowiek" a tym bardziej naszej lekarskiej społeczność,
 
#22 Emocje! 2011-11-07 19:04
Trudno ocenić słowa wypowiedziane po wyroku przez oskarżonego Tadeusza S. "lekarza". Wyrok Sądu jest słuszny choć wydaje mi się, że i tak za niski. Jeżeli jako "lekarz" potrafi ocenić na odległość obrażenia wewnętrzne to jest "cudotwórcą". Wspomnę tu na wypadek, który miał miejsce miesiąc lub dwa po wspomnianym zdarzeniu na przejściu dla pieszych przed skrzyżowaniem ul. Mickiewicza i Niepodległości. Potrącony przez samochód mężczyzna doznał złamania kości udowej. Na miejscu był przytomny, logiczny. Następnego dnia zmarł. Przyczyną był uraz wewnętrzny. Podobnie mogło być i w tym przypadku. Na miejscu można było zapytać "co pana boli". Mogła to być ostatnia logiczna rozmowa. Po urazie wewnętrznym np. krwotoku mężczyzna mógł stracić przytomność. Wtedy zadanie dla zespołu medycznego, który przyjechał na miejsce zdarzenia było by o wiele trudniejsze. Mimo, że Sąd ocenił inaczej, ja jestem zdania, że kara za nieudzielenie pomocy również by się należała bo, sprawca jako "lekarz" winien wiedzieć a ci najmniej przypuszczać, że możliwy kontakt z pokrzywdzonym i przeprowadzenie wywiadu może być istotne dla pracy zespołu ratunkowego. Kiedy tego nie zrobił narażał pokrzywdzonego na niebezpieczeńst wo groźnych komplikacji. Prokurator miał więc słuszność stawiając taki zarzut. W tym miejscu chcę dodać, że kilka miesięcy temu w Warszawie jadąca na obrady Rady Ministrów Pani Ewa Kopacz, minister zdrowia, lekarz udzielała pomocy potrąconej na psach przez samochód kobiecie do momentu przyjazdu karetki Pogotowia Ratunkowego. Jak to się ma do postawy Tadeusza S. Myślę, że apelacja złożona do sądu II instancji przez pana S. jest słuszna, bo tam nie będzie presji na sąd jak to powiedział oskarżony, wywieranej przez lokalne środowisko osób z nim związanych. Życzę wszystkim dobrego samopoczucia a niektórym chociaż trochę wrażliwości na otaczającą nas rzeczywistość. Pozdrawiam
 
#23 Do kom. 22 2011-11-07 19:14
Milo, ze znasz sie na tym lepiej, niz 2 powolanych do tego bieglych. To, ze ty bys nie potrafil ocenic stanu chorego z odleglosci - coz... Nie ma sie czym chwalic. Dobrze, ze sa tacy, ktorzy potrafia.
 
#24 jo 2011-11-07 19:51
Do 22- brawo!!!! Do 18- tak, masz rację, tylko jeszcze po wszystkim nie zapomnij go mądralo skasować na 100zł.
 
#25 Rowerzysta 2011-11-07 20:07
Powiem tak: nie znam czlowieka (jednego i drugiego). Sam duzo jezdze na rowerze - z przymusu po miescie (brak bejmow na fure), a popoludniami w rozne trasy dla przyjemnosci. Osobiscie widuje roznych rowerzystow - takich jak ja, ktorzy na co dzien korzystaja z tego srodka transportu, uczeszczaja na drogach, stosuja sie do przepisow itd. I jak widze jak na mnie lub takim rowerzyscie wymusza auto to mnie krew zalewa. Bo niby jak ma auto to lepszy?!

Ale sa tez "rowerzysci". Tacy przez ktorych mi wstyd, ze tez jezdze na bajku. Jedzie taki ulica, swiatlo na krzyzowc czerwone, a on nagle z rowerzysty zmienie sie w pieszego - wali na pasy i jedzie po przejsciu. Albo to zjezdzanie z chodnika na droge - na patrzy taki czy cos jedzie czy nie. I odwrotnie - ni z gruchy ni z pietruchy wjezdza na chodnik z jezdni.
I chociaz sam duzo jezdze, to jak widze takich "rowerzystow" to sobie nie raz mysle 'a niech cie kiedys ktos skosi kolego to sie nauczysz jezdzic'.

Bo wiecie co? Jakby wszyscy rowerzysci jezdzili jak sie nalezy, stosowali sie do przepisow (a te przeciez staja sie coraz bardziej przyjazne do nas) to i kierowcy aut by nas bardziej szanowali. A przez jednego patalacha z drugim, ja porzadny rowerzysta, jestem traktowani jak te lapserdaki.

Mam nadzieje, ze ten lekarz sie odwola i wygra, a prokurator zajmie sie tym "rowerzysta"! Bo to jeden z tych co zasluguja conajmniej na mandat. Swiecie wierze, ze byl sobie winien!
 
#26 Kierowca 2011-11-07 20:37
Taaa i ze facet skladal falszywe zeznania i celowo pograzal kierowce - tego jakos nikt nie wytyka, tylko lekarza sie czepiacie, ze nie udzielil pomocy, ktorej jak sie okazuje - udzielac nie trzeba bylo (bez niezbednego sprzetu bylo to bez sensu i moglo tylko zaszkodzic). Kazdy,kto jest kierowca wie jakie zagrozenie sprawiaja rowerzysci, codziennie obserwuje ich niebezpieczne zachowanie. W tej sytuacji powinien chociaz przyznac, ze jechal rowerem. Ewidentnie stal sie przyczyna wypadku (bo pieszego mozna z duzej odleglosci zauwazyc i sie zatrzymac, gorzej z rowerzysta,ktor y nagle wyskakuje, nie patrzac co jedzie - co sam przyznal!), nie tylko nie przyznal sie do tego, ze jechal, ale jeszcze oskarzal kierowce o klamstwo. W tej sytuacji uwazam, ze sam byl sobie winny, a jezdzenie po lekarzu tylko dlatego, ze ma dobra fure i lubi szybka jazde, w sytuacji, gdy biegli orzekli, ze jechal z dozwolona predkoscia jest szczeniackie i trąci typowo polska zazdroscia: "komus sie powiodlo - na pewno nakradl/jest zlym czlowiekiem" itd. Naprawde ludzie, troche dojrzalosci w tym wszystkim, czas wyjsc z piaskownicy.
 
#27 the saint 2011-11-07 20:43
Mały przykład sprawiedliwych wyroków. W 2005 r kierujący samochodem ksiądz ŚMIERTELNIE potrącił 11-letniego rowerzystę, który WJECHAŁ na pasy. W pierwszej i drugiej istancji został UNIEWINNIONY. Wiadomo - jak ksiądz to z urzędu niewinny, a jak nie-ksiądz to można (...)!!! Brawo Wyski Sądzie, tak trzymac: w pierwszym przypadku zbawienie zapewnione, w drugim poklask gawiedzi w świetle kamer.
 
#28 POinformowany 2011-11-07 21:00
Nawet harcerz po kursie kwalifikowanej pierwszej pomocy wie, że aby przeprowadzić wstępne badanie urazowe poszkodowanego, trzeba go dotknąć i obejrzeć... Nawet "prześmiewca spod 18" w swej plebejskiej werbalizacji, całkiem nieświadomie udowodnił, że bez wywiadu nie da się postawić diagnozy na oko, tym bardziej na odległość, nie dotykając pacjenta ... Gdyby taki numer odstawiła pielęgniarka lub ratownik medyczny, mogliby się pożegnać z prawem wykonywania zawodu... POlska sprawiedliwość. Tu chce się wyć!
 
#29 BMW 2011-11-07 21:48
A kto miałby rację, gdyby S. jechał rowerem, ale uwaga - sportowym ????
 
#30 Prześmiewca aka Plebejski werb 2011-11-07 22:12
"Kolego" spod 28 (pisze w cudzysłowie, bo nie jesteśmy i nigdy nie będziemy kolegami), jak Cię tak POinformowywali , to zapomnieli wspomnieć o sarkazmie i ironii, czy zwyczajnie nie zrozumiałeś znaczenia tych terminów?

Przyjmując na chwilę (i chyba dla zabawy) Twój tok myślenia, skoro udowodniłem konieczność badania palpacyjnego, to jednocześnie udowodniłem całą resztę :) Podsuń to ustawodawcy, to w niedalekiej przyszłości każdy lekarz będzie musiał jeździć polowym szpitalem.

A teraz tłumaczę (ze szczególnym uwzględnienem Ciebie "kolego" wśród moich odbiorców), iż po pierwsze moja wypowiedź nie byla dowodzeniem. Miała jedynie uświadomić absurd oczekiwań tutejszych komentatorów.
Po drugie, gdybyś znał jakiegokolwiek dobrego lekarza operatora wiedziałbyś, że ocena stanu pacjenta metodą Strassendiagnos e (poszukaj sobie w google jak nie rozumiesz) to jeden z najważniejszych elementów diagnozy. Dobry (podkreślam DOBRY) lekarz (jak dr Smyrek) potrafi po jednym rzucie oka zobaczyć, ocenić i wywnioskować znacznie więcej o stanie pacjenta, niż ten Twoj harcerzyk po jakichkolwiek kursach i przy dostępie do wszelakich sprzętów mógłby chociażby podejrzewać.

Mógłbym dalej podreślać Twoją indolencję w rzeczonym temacie (a i w innych zapewne też), ale nie widzę w tym większego celu.
Proponuję faktycznie się doinformować, a później zabierać głos w dyskusji.

Jako prezent dla Ciebie, na wieczorne przemyślenia: "Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za idiotę, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości".
 
#31 TKM 2011-11-07 22:21
Najnowsze wiadomości z kół zbliżonych do właściwych: Superprokuraror zy i Supersędziowie zakładają Szkołę Wybitnej Moralności, zgadnijcie gdzie. Czyżby to szczęście miało spotkać nasze miasto? Tylko poważne oferty kierować do właściwych osób - każdy domysł jest niewątpliwie bardzo właściwym
 
#32 tak na marginesie 2011-11-07 22:29
Jak tak czytam Wasze komentarze to mi się śmiać chce! Ludzie jedni bronicie rowerzystę, drudzy lekarza, a nie widzicie tego, że jeden i drugi zawinił??? Opamiętajcie się. oboje powinni być ukarani sądownie, bo moralnie już przechodzą karę, jeden pocierpiał fizycznie a na drugiego nagonka więc psychicznie, ale obu się należy. Kierowca samochodu broń Boże nie powinien wykonywać takiego manewru i to jest nawet dla dzieci oczywiste, no cóż, wykonał i potrącił, to jako LEKARZ powinien udzielić pierwszej pomocy, powinien mieć to we krwi, ale jak to za młodu się szło na ginekologa, żeby c.... oglądać to pewnie nie z powodu chorych ludzi, a rowerzysta, również popełnił tak samo rażący błąd jak kierowca, dzieci moje zsiadają z roweru przed ulicą!!!! No ale pewnie tak bardzo mu się spieszyło, że szkoda mu było tych dwóch sekund więcej poświęcić na przeprowadzenie roweru przez jezdnię. No cóż morał z tego taki, że jeden i drugi powinien zapłacić srogą karę za to zdarzenie, więc przestańcie bronić jednego czy drugiego. A tak poza tym to szkoda mi ich, bo nerwy pewnie oboje zszarpane mięli i pokora przydałaby się im obu.
 
#33 BMW 2011-11-07 22:38
Przepraszam, ta Szkoła nie musi być Wybitna. Musi tylko pasować. Może być każda, tylko nie ............... Wpisać co kto lubi. Pozdrawiam również Trolli. ;:)))
 
#34 rowerzysta 2011-11-07 23:20
to tylko i wyłącznie my rowerzyści jesteśmy winni, bo nasza jazda to cały czas na mandacie, ale nam się wydaje, że nam wszystko wolno, tak jak tym obelgą pisanym pod adresem Pana Doktora. Piszą sami święci co to jeden mądrzejszy od drugiego. Sami mędrcy, prawnicy - opamiętajcie się popatrzcie na bałagan na chodnikach wywołany przez rowerzystów. Panie Doktorze chylę czoło dla Pańskiej wiedzy i spokoju, przed tym piszącym m......m
 
#35 Zyz 2011-11-08 00:00
A wiec czytajac artykul i komentarze to uznaje i tak ze to sprawiedliwy wyrok ja gdy zostalem potracony kilka lat temu na przejscu dla pieszych przy ulicy magazynowej gdzie 2 kierowca ustapil mi pierszenstwa zostalem winny a pan komendant sekcji ruchu drogowego stwierdzil ze auto ustepujace mi pierwszenstwa to przeszkoda za ktorej wtargnelem na jezdnie a pieszy jest gosciem na jezdni i TO WTEDY BYLO NIE WLASCIWE AUTO POD JAKIE WPADLEM
pozdro dla poszkodowanego
 
#36 ... 2011-11-08 00:00
Tylko nie Sprawiedliwa... A bogobojna, swietoszkowata, podatna na naciski 'gawiedzi' (jak to ktos nazwal)...
 
#37 Franek 2011-11-08 08:45
NIE WJEŻDŻA SIÊ NA? PASY ROWEREM. TRZEBA GO PRZEPROWADZAĆ I TYLE. To po pierwsze. Nie raz byłem świadkiem jak rowerzysta pędząc pchał się na pasy nie patrząc na przechodniów. Po drugie, kierowca przed pasami musi zachować czujność czy mu się to podoba czy nie i zgadzam się , że trzeba karać takich , którzy walą na oślep!!! A już zwłaszcza kiedy jeden kierowca się uprzejmie zatrzyma, a drugi nie. I to jest chamstwo a co najgorsze zagrożenie życia dla przechodnia. Dobrze że będzie ukarane!
 
#38 2011-11-08 09:43
dlaczego nikt nie podpowiedział Panu który ucierpiał ze sa u nas w Polsce kancelarie które zajmuja sie poszkodowanymi w wypadkach i nawet maja swoich adwokatów, którzy ich reprezentuja w sadzie ....jesli poszkodowany nie moze liczyc na sprawiedliwy wymiar kary to chodziaz na bardzo duze odszkodowanie.....pozdrawiam...jesli ktos z rodziny czyta ten komentarz to skorzystakjcie z tego bedzie na rehabilitacje i leczenie.....zycze zdrowia rowerzyscie a lekarzowi zdrowego rozsadku.
 
#39 rr 2011-11-08 10:46
Błąd rowerzysty owszem, ale omijanie rowerzysty zatrzymującego się na pasach,powinno być traktowane jak najsurowiej. przecież zza stojącego samochodu mógł wejść kazdy z nas, dlatego uważam, że nie ma żadnego tłumaczenia dla pana panie doktorze, a jeśli potrafi pan badać na odległość, to proponuję wpuszczać po kilka pacjentek naraz- będzie więcej kasy na godzinę
 
#40 rece opadaja 2011-11-08 11:10
Tego typu ludzie to maja tupet, ale przyklad idzie z gory, od wiecznie panujacego, jestem kims, wy nikim, wiec mozecie mi... Ciekawe czy jak kiedys dojdzie do sprawy zwiazanej z wieczornych wizyt kobiet u niego w domu, to tez bedzie mowil, ze jest niewinny. Wstyd.
 
#41 obserwator 2011-11-08 12:56
Wypowiedzi pana doktora są skandaliczne. To on się kompromituje publicznie mówiąc takie rzeczy. A tak w ogóle to czy pana moralność nie dotyczy? Mam nadzieje, że prokurator także złoży apelację i Sąd w Poznaniu wymierzy dużo surowszy wyrok.
 
#42 Do komentarza 40 2011-11-08 15:59
Do komentarza 40:rzeczywiscie rece opadaja.Nie wiem o jakie wizyty chodzi i skad sobie to wymysliles/as, bo trloche to jest zenujace.Ale zaproponuje Ci lekture Art. 212. § 1. k.k.
 
#43 Totalitaryzm? 2011-11-08 16:01
Drogi obserwatorze: moralnosc nie jest regulowana przepisami, ale jak cos takiego proponujesz, to przypominaja mi sie tylko wielke ustroje totalitarne... :/
 
#44 Patrzaca (o dziwo!) na droge i 2011-11-08 16:04
Pan z komentarza 35 wszedl jak ciele na jezdnie, nie patrzac gdzie idzie i jeszczema do kogos pretensje? Podobienstwo sytuacji rzeczywiscie zauwazam i wniosek nasuwa sie sam:gdyby nie sportowe auto i otoczka medialna, kierowca pewnie dostalby mandat i tyle. Ale gawiedz z ogniem i widlami robi swoje.
 
#45 POinformowany 2011-11-09 09:45
Prześmiewca spod 30 pisze: ""Kolego" spod 28 (pisze w cudzysłowie, bo nie jesteśmy i nigdy nie będziemy kolegami)"-> W rzeczy samej, celna uwaga. Nie zwykłem zniżać się do pewnego poziomu./// Ale mi dowaliłeś! Nie naciskaj tak, bo się zamknę w sobie! /// Prześmiewca spod 30 pisze: "moja wypowiedź Miała jedynie uświadomić że ocena stanu pacjenta metodą Strassendiagnos e to jeden z najważniejszych elementów diagnozy." -> Cóż mogę rzec, ja prosty (no może nie aż tak prosty jakbyś chciał) szary człowiek. Urzekła mnie Twoja historia i zjawiskowa, by nie rzec powalająca inteligencja. Doprawdy, to fascynujące odkrywać, jakie pułapki osobowości czyhają na niektórych nieszczęśników& Zatem mój wspaniały, wysublimowany intelektualnie przedmówco, użycie w XXI wieku terminu strassen diagnoze w odniesieniu do medycyny to oksymoron. Jako człowiek, w odróżnieniu od Ciebie, istota niedoskonała, mogę się oczywiście mylić. Nie jestem Bogiem. Zatem, gdybyś był uprzejmy wnieść kaganek oświaty między jak ich nazywasz& gawiedź(?) Poprzyj snute teorie z pogranicza beletrystyki SF, tudzież paleomedycyny i podaj, choć jedno opracowanie naukowe dotyczące strassen dignoze w kontekście współczesnych metod diagnostyki! Dajmy na to z zakresu chirurgii urazowej, medycyny ratunkowej, interny&? Mooooment& słyszysz!? Tooo&, taak(!), to echo z Twojego własnego posta, cyt.: "Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za idiotę, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości". Zatem orędowniku diagnozy na oko, wg obecnej wiedzy, rzeczony lekarz medycyny to może podczas kolposkopii postawić najwyżej strassen diagnozę& I teraz nadszedł ten moment w którym medialne przekazy przerywa się prostym piiiiiii He he he Ale rozwińmy ideę wspaniałego inteligentnego prześmiewcy spod trzydziestki& Prześmiewca pisze: Widzę, że szerokie grono leszczyńskiej gawiedzi oczekuje od lekarza, iż będzie miał w oczach zarówno Roentgena, USG z Dopplerem, jak i tomograf wraz z rezonansem magnetycznym. -> Ja może jakiś dziwny jestem, ale to chyba sarkazm jest, przeczący posiadaniu przez DOBREGO doktora pewnych zdolności Kapitana Planety!? Z przerażeniem przyznaję, że osiągnęliśmy wreszcie pełen konsensus! Kontynuując wątek, nasz wspaniały ekspert dowodzi: prześmiewca pisze: Dobry (podkreślam DOBRY) lekarz (jak dr Smyrek) potrafi po jednym rzucie oka zobaczyć, ocenić i wywnioskować znacznie więcej o stanie pacjenta, niż harcerzyk po jakichkolwiek kursach i przy dostępie do wszelakich sprzętów mógłby chociażby podejrzewać." -> Ale ale aleeee przecież ustaliliśmy że DOBRY doktor nie ma w oczach RTG, dopplerowskiego USG, TK, NMR& !? No to jeżeli DOBRY doktor, nie jest Kapitanem Planetą to gdzie wrzuca to oko!? Dopaszczowo, wyciągając przez odbyt w przypadku podejrzenia urazu brzucha i kończyn dolnych, donosowo, ekstrahując przez lewe lub prawe ucho środkowe, zależnie od narażenia półkuli mózgu!? No i chyba DOBRY doktor zbyt wielu pacjentów nie diagnozował w życiu, bo o białej lasce nie chodzi& Zatem mój fascynujący adwersarzu, twoje słowa mogą pasować do ciebie, ale czy przystają do rzeczywistości? Czekaj& Słyszysz? To echo w Twojego posta prześmiewco!? Konkludując, strassen diagnoza, strassen inteligencja, strassen kultura& I nie sil się o przewspaniały, na publikowanie kolejnych objawień zmęczonej boskością osobowości. Będę zbyt zajęty swoją urodą by toczyć jałowe polemiki. PS Dramatem współczesnych czasów jest to, że głupota wzięła się do myślenia. Pozdrawiam serdecznie.
 
#46 do 45 2011-11-09 11:39
Ha ha ha!!! ŚWIETNE!!!. W zupełności się z Tobą zgadzam:)
 
#47 SŁUCHAWKA,czyli trafne zakończ 2011-11-09 12:24
do kom.45: popieram w całości pańską odpowiedź do kom.30.
 
#48 Prześmiewca 2011-11-10 00:51
Ad vocem do kom. nr 45
Szanowny interlokutorze (kwestię cudzysłowia omówiłem już w poprzedniej wypowiedzi)! Nie wiem do jakiego poziomu zwykłeś się zniżać, gdyż jest on tak głęboko poniżej mojego, że mimo dobrego wzroku nie dojrzę w tę otchłań. Wcale bym nie chciał, ażebyś był prosty& Ale przyjmuję rzeczywistość taką jaka jest. Nie jest też dla mnie czymś niezrozumiałym Twoje zaskoczenie i, jawne wręcz, uwielbienie dla mej inteligencji. Generalnie bijesz pianę& Takie gadanie o niczym. Przejdźmy zatem do konkretów.
Oksymoron to związek frazeologiczny składający się z minimum dwóch słów, generalnie o znaczeniu przeciwstawnym. Na Twoją korzyść rozpatrzmy kwestię oryginalnej pisowni pojęcia, która dyskwalifikował aby określenie Strassendiagnos e jako oksymoron, gdyż w oryginalnej pisowni to jedno słowo. Ale wiemy, że Niemcy lubią z wielu wyrazów tworzyć jeden, więc pomińmy tę kwestię. Jednkaże nie potrafię zrozumieć, jak to wykoncypowałeś, że słowo Strassen jest przeciwstawne do słowa Diagnose. Drogowa diagnoza. To wg Ciebie oksymoron? Ułatwię Ci problem z niezręcznością odpowiedzi na to pytanie  było ono retoryczne. Jednocześnie stwierdzam, że skorzystałeś z zaznaczonego przez siebie prawa i jako istota niedoskonała  mylisz się (nie tylko w tej kwestii).
Nie jestem ministrem edukacji, ani nawet nie mam nic wspólnego z żadną firmą produkującą świece, by nosić jakikolwiek kaganek. A że wcześniej podejrzewałem braki w Twoim wykształceniu, to odesłałem Cię już przecież do wyszukiwarki.

Tu przerwał, lecz róg trzymał; wszystkim się zdawało, Że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało.  jak mniemam piłeś do wieszcza, lub (co bardziej prawdopodobne) zbieżność przypadkowa.
Znowóż biorąc pod uwagę Twoją indolencję nie będę się czepiał składni zdania o kolposkopii i Strassendiagnos e (z Twojego zdania wynika, że potępiasz kolposkopię jako badanie, a nie Strassendiagnos e jako metodę). Ale odniosę się pokrótce do merytoryki, którą próbowałeś uchwycić w tym nieudolnym zdaniu. Widać, że nie masz absolutnie zielonego pojęcia o tym, czym jest Strassendiagnos e (a odsyłałem do Google). Czy idąc torem Twojego rozumowania, porównującego kolposkopię do Strassendiagnos e, możemy pokusić się o stwierdzenie, że i badanie mikroskopowe nosi znamiona badania na oko? Że badanie przy użyciu mikroskopu elektronowego, też jest badaniem na oko? Że badanie USG, PET itp. są badaniami na oko? Że po otwarciu brzucha, operator oceniając stan pacjenta, też bada na oko? Dostrzegasz już głupotę swojego stwierdzenia? Każda wg Ciebie forma badania, jest formą badania na oko...

Pozwolę sobie pominąć milczeniem Twoje infantylne porównania do Kapitana Planety. Znów nie zrozumiałeś& A przecież uczą Twoich rówieśników czytania ze zrozumieniem& Nawet gdyby, ten Twój harcerz, po kursach i szkoleniach, był wyposażony w najnowsze sprzęty diagnostyczne itd., będzie miał tylko mgliste pojęcie tego, co lekarz (dobry! a jakże!) będzie wiedział po ocenie wizualnej pacjenta. Wiem, że nie rozumiesz, ale jak wspominałem  nie mi nosić kaganek (w tym ten oświaty). A Twój pseudohumor toaletowy jest nawet poniżej Twoich wcześniejszych wypowiedzi.
Wiedz, że odpowiedź na Twojego posta to żaden wysiłek dla mnie.

Zakładam, że wybierasz się na jakiś szeroko zakrokony zabieg plastyczny. Wspominałeś przecież, iż będziesz zajęty swoją urodą. Wygodna wymówka, by uniknąć odpowiedzi na niewygodne pytania. Ale umówmy się, że kupuję Twoją wersję.
Napisałeś: Dramatem współczesnych czasów jest to, że głupota wzięła się do myślenia. I oni czekają, aż i Ty się za to weźmiesz. Acz my, aż tyle nie oczekujemy od Ciebie.
 
#49 do 48 2011-11-10 09:06
Facet ty chyba tak jesteś w sobie zakochany (i w swojej wątpliwej inteligencji) że chyba cały czas chodzisz z lusterkiem, co chwilę w nie zerkasz i mówisz... jakiś ty piękny i mądry. Oszczędź już nam tej swojej retoryki.
 
#50 POinformowany 2011-11-11 01:15
Brawo! Robisz postępy o boski...
Prawie wgniotłeś mnie w ziemię! ;););)
Chyba zaraz się rozpłaczę ;););)
Niech mnie ktoś przytuli!
He he he
Nie mogłem sobie odmówić

Prześmiewca pisze: "Nie wiem do jakiego poziomu zwykłeś się zniżać, gdyż jest on tak głęboko poniżej mojego, że mimo dobrego wzroku nie dojrzę w tę otchłań."

Nie patrzysz gdzie trzeba! Tam gdzie spoglądasz dojrzysz co najwyżej końcówkę swojego nochala i o ile coś spoza, będą to czubki twych własnych gumofilców wypchanych "merytoryczną słomą"!!!. W górę patrzaj w górę w górę(!) mój ty sokole!!1

CDN...
 
#51 Przesmiewca 2011-11-12 15:35
Masz poczucie humoru.
Nawet ja usmiałem :)
 
#52 2012-01-26 03:26
Rowerzysta sam się o to prosił.
 
#53 lekogra 2012-07-28 14:18
Kierujący samochodem płaci podatek drogowy w cenie paliwa. Natomiast rowerzysta korzysta z jezdni bez dodatkowych opłat.Rowerzysta łamiący przepisy ruchu drogowego jest zmorą dróg, ale mandatu nie płaci. Mandatami karze się samochodziarzy bo łatwiej z nich ściągnąć kasę. I kto tu jest świętą krową?Ciągle "biedni" czują się jak zawistni mściciele i chcą dokładać "bogatym", i tak naprawdę nie ma to nic wspólnego z obiektywną prawdą. Sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie.
Obie strony powinne być ukarane. Lekarz za nieudzelenie pirwszej pomocy. Rowerzysta za nagłe włączenie się do ruchu drogowego. Świadomość lekarza miała prawo nie przewidzieć tak szybkiego wjazdu na pasy, bo pieszy nie ma takiej prędkości.
A może w imię społecznej sprawiedliwości zamknijmy wszystkie ulice i dukty. Nie będzie wypadków. Nikt nie będzie jeździć . Rowery też!!!!A chorych zawieziemy do szpitala na taczce. I niech świat należy do biednych i głupich ale jakże sprawiedliwych, ????!!!!
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama