Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Żużel/Kibice

2761 wyświetleń
46841 wyświetleń
3493 wyświetleń
5693 wyświetleń
6455 wyświetleń
7380 wyświetleń
4952 wyświetleń
5015 wyświetleń
4400 wyświetleń
5127 wyświetleń
4948 wyświetleń
5151 wyświetleń
6885 wyświetleń
5829 wyświetleń
6491 wyświetleń
6614 wyświetleń
6227 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

34 rocznica wprowadzenia Stanu Wojennego w Lesznie (2015)

Opis
13.12.15, Leszno.

Dokładnie 34 lata temu w nocy z 12 na 13 grudnia na terenie Polski został wprowadzony Stan Wojenny.
W trzydziestą czwartą rocznicę tego wydarzenia w naszym mieście odbyło się swego rodzaju święto. Święto, które zostało zorganizowane przez Leszczyńskich Patriotów oraz NSZZ Solidarność oddział Leszno. Obchody tej jakże smutnej daty w historii Polski połączyliśmy z oficjalnym otwarciem Ronda imienia Danuty Siedzikówny ps. INKA.
Niedzielne uroczystości rozpoczęły się o godzinie 16:00 od Mszy Św. w Kościele pw. Św. Antoniego w Lesznie w intencji ofiar Stanu Wojennego oraz śp. Danuty Siedzikówny ps. INKA. Mszę Św. odprawili księża z leszczyńskich parafii, a homilię wygłosił filipin ks. Leszek Woźnica, kapelan Solidarności podczas Stanu Wojennego.
Po zakończonej Mszy Św. rozpoczęła się manifestacja patriotyczna z udziałem około 200 osób, w której przewodziliśmy wraz z naszymi przyjaciółmi ze Stowarzyszenia Patriotyczny Głogów, którym serdecznie dziękujemy za przybycie. Ulicą Niepodległości przeszliśmy z flagami "LESZCZYŃSCY PATRIOCI" oraz głogowską "Żołnierze Wyklęci" na Rondo imienia Danuty Siedzikówny ps. Inka, które zostało oficjalnie otwarte. Prezydent Łukasz Borowiak wraz z dziewczynami z naszej grupy - Pauliną oraz Anią - odsłonił tablicę informacyjną o Danucie Siedzikównie. W tym miejscu nie mogło zabraknąć Mazurka Dąbrowskiego w asyście rac.
Z Ronda INKI dalszą częścią ul. Niepodległości przeszliśmy pod pomnik "LUDZIOM SOLIDARNOŚCI", który znajduje się na Skwerze Anny Walentynowicz. Pod pomnikiem głos zabrał przewodniczący leszczyńskiej Solidarności - Karol Pabisiak, oraz poseł PiS - Jan Mosiński. Zebrani pod pomnikiem mieszkańcy Miasta Leszna oraz przybyli goście zapalili ŚWIATŁO WOLNOŚCI. Na sam koniec uroczystości kolejny raz tego dnia zapłonęły biało-czerwone race.
Podczas całej manifestacji nie zabrakło okrzyków antykomunistycznych oraz tych oddających część polskim Bohaterom!
O godzinie 18:30 w Centrum Kultury i Sztuki rozpoczął się koncert gitarowy Pawła Piekarczyka oraz Leszka Czajkowskiego. Panowie zagrali piosenki z dwóch połączonych repertuarów - "Podziemna Armia powraca" o Żołnierzach Niezłomnych oraz "Zapiski walki, zdrady i zwycięstwa" o ludziach Solidarności, oraz o tych, którzy ją zdradzili, bądź z nią walczyli .
Koncert zakończył się owacjami na stojąco, a artyści w ramach podziękowań otrzymali szaliki żużlowego Drużynowego Mistrza Polski AD2015.
NARÓD CO PRAGNIE WOLNYM BYĆ,
MUSI O WOLNOŚĆ SIĘ BIĆ,
ROBIĆ POWSTANIA,
ZDRAJCÓW PRZEGANIAĆ,
INACZEJ NIE ZNACZY NIC!
1 3.1 2.



Ocena: 2.7 (1005 głosów)


Komentarze (86)  

 
#1 bert 2015-12-13 20:25
I znowu PISowski schizofreniczny bełkot. Na szczęście wszystko wskazuje na to, że dzięki swoim bredniom, zadufaniu i totalnym brakiem umiejętności rządzenia przy korycie będą jeszcze chwilkę.
 
#2 mam dość polityki 2015-12-13 20:26
Ma pan piękny życiorys solidarnościowy panie pośle , jednak część życia spędził pan w PRL-u i z niego korzystał tak samo jak inni mieszkańcy tego kraju. Doświadczył pan wielu rzeczy a teraz pamiętając o tamtych czasach mówi pan takie coś, że nie będzie większość tłumaczyć się przed mniejszością. Na szczęście dodał pan wiekszość parlamentarna bo na szczęście tylko parlamentarna . Niestety dla waszej partii większość polaków na was nie głosowała. Więc szanujcie tą większość która nie głosowała lub na was nie głosowała bo jeżeli tak dalej pójdzie to szybko wrócimy do PRL-u . Obym się mylił.
 
#3 pokolenie 70 2015-12-13 20:32
Czy odpalanie rac podczas imprez masowych, a za taką można uznać uroczystość na rondzie, nie jest ścigana z urzędu przez prokuratora? Mam nadzieję że policja i prokuratura w Lesznie jest niezależna od PiS i znajdzie i ukarze kiboli uważających się za patriotów. Chyba że prawo nie jest równe dla wszystkich.
 
#4 Patrioci? 2015-12-13 20:52
I już wiemy jakiego chowu są ci patrioci.
 
#5 centrum 2015-12-13 20:52
Jako widz z boku, mogę stwierdzić, że PiS nie jest taki zły. Uczczenie ofiar stanu wojennego, ofiar z kopalni wujek i uczczenie jednej z bohaterek tamtych lat Inki to bardzo dobra inicjatywa. Cieszę się, że możemy być świadkami takich wydarzeń w Lesznie. Po następne cieszę się, że młodzi się włączają było. Po za posłem i innymi politykami widoczni byli młodzi działacze, którzy co jakiś czas robią coś w lesznie. pozdrawiam
 
#6 honor 2015-12-13 20:53
Gdzie są ci obludnicy z PL 18 i ich kolesie z PO co tylko krzyczeć potrafią bo im koryto zabrano czy oni wiedzą co to honor co to cierpienie !!! Dość w tym kraju ludzi nieuczciwych oszustów sprzedawczyków którzy za pieniądze skłonni są sprzedać własnych przyjaciół ja mówię dość Facebook- owej dziecinady
 
#7 Leszczyniak 2015-12-13 21:02
Panie Prezydencie czy jest szansa aby jakieś leszczyńskie godne miejsca uhonorować imieniem Jacka Kuronia czy też Tadeusza Mazowieckiego?
 
#8 do kom 3 2015-12-13 21:02
Proponuję sobie poczytać czym jest impreza masowa. Wypisujesz bzdury o których nie masz kompletnie zielonego pojęcia.
 
#9 modry 2015-12-13 21:05
Do 3.O tym zajsciu nalezy powiadomic pisemnie prokurature,wte dy bedzie zmuszona podjac w tym kierunku kroki.W przeciwnum razie prokuratura oznajmi,ze nic sie nie stalo,poniewaz nikt zlamania prawa nie zglosil
 
#10 jula 2015-12-13 21:10
Jestem dumna z tego, że w Lesznie pamiętamy o patriotach, życzę wszystkim sceptykom, żeby zgłębili ten temat i przejrzeli na oczy, nieważne sprawy materialne - ważny honor i duma z bycia prawdziwym polakiem. Dzięki młodzi za Waszą postawę!!!
 
#11 Zenek 2015-12-13 21:13
Dzieci co w szkole na niedostatecznyc h jada bawia sie w patryiotyz i race...
Zenada co wy wiecie o patryiotyMie
 
#12 kawa inka 2015-12-13 21:26
Dzisiaj, pod pomnikiem LUDZI SOLIDARNOŚCI pan nasz PREZYDENT Łukasz Borowiak ,w asyście kiboli odpalających race i radiowozów Policji.
Dzisiaj,legenda Solidarności P.Władysław Frasyniuk przypiął sobie kartkę JESTEM GORSZEGO SORTU
Panie Borowiak co Pan robił w czasie wprowadzenia Stanu Wojennego?
Co robił PREZES?
Pan sikał w majtki a Pana GURU spał do południa
 
#13 Ewa 2015-12-13 21:32
Do Zenka ,kom.11
Ty też jechałeś na niedostatecznyc h!!!!
 
#14 oskar 2015-12-13 21:38
tak faktycznie na zdjęciach widać prawdziwych patriotów...zgadzam się Zenek z tobą w 100%.
 
#15 Obserwator 2015-12-13 21:38
Do kom. 11 - rozumiem, że znasz ty wszystkich ludzi na tyle dobrze, że pochwalili się swoimi świadectwami skoro wiesz, że wszyscy z nich byli "ułomni" w szkole...
 
#16 grześ 2015-12-13 21:40
A na konieć nadarli ryje raz sierpem raz młotem itd i sie rozeszli nie wiadomo czy jakies śmietniki im nie zawadzały.To jest ta lepsza Polska bo reszta to ten gorszy sort
 
#17 Leszczyniak 2015-12-13 21:44
A ilu z tych młodych ludzi poczuwających się za patriotów była by w stanie, cyt.: "w potrzebie krwi własnej ani życia nie szczędzić" ? bo stanie z racą, flagą i z kapturem na głowie ma się nijak do patriotyzmu no ale na facebooku będzie świetnie się prezentować.
 
#18 Poczytajmy między wierszami... 2015-12-13 21:46
"dziś dzieci (...) wpinają sobie w klapy oporniki i przyjmują pozy patriotów"
 
#19 zdrada ? 2015-12-13 21:52
Całe popołudnie w mediach odbywa się jazgot i kwik, że Kaczyński śmiał powiedzieć w przemówieniu o ludziach, którzy otarli się o zdradę ?!
A ja dopowiem to, czego Kaczyński nie powiedział do końca ale na pewno miał w głowie, jak miliony Polaków: czym było, jak nie ZDRAD¡, oddanie Ruskim przez Tuska śledztwa w sprawie Katastrofy Smoleńskiej, w której zginął kwiat polskiej polityki na czele z Prezydentem Rzeczypospolite j Polskiej !!!
 
#20 Niezgodny 2015-12-13 21:52
Nie wiem kto wpadł na pomysł połączenia tych dwóch wydarzeń, ale próba wiązania ich "tych samym systemem" wydaje mi się mocno naciągana. W ten sposób można połączyć niemal wszystko co miało miejsce w czasach, gdy ten system dominował w naszym kraju. W moim odczuciu to bardzo nietrafione połączenie.
 
#21 ja 2015-12-13 21:56
do16
Ale pamiętaj ,że mieli asystę Policji ,Straży Miejskiej
i namaszczenie Prezydenta!!!
Co tam parę śmietników,się naprawi,no nie?
 
#22 do kom 3 2015-12-13 21:57
Zanim coś napiszesz polecam zaznajomić się z pojęciem impreza masowa i jakie warunki musi spełnić impreza by została uznana za masową
 
#23 SPN 2015-12-13 21:57
Trzeba było zawczasu pomyśleć i zrobić w jednym miejscu Skwer Podziemia Niepodległościo wego a nie wyrzucać Inkę na Rondo Ogrody, pełne hałasu, spalin, pozbawione możliwości wyciszenia i zadumy.
Mały skwer przy Poniatowskiego bez trudu pomieściłby obecny pomnik Żołnierzy Wyklętych, tablice pamiątkowe Inki i Rotmistrza Pileckiego. Komuś chyba zabrakło wyczucia i pomyślunku.
 
#24 do Zenek 2015-12-13 21:57
Ale liczy się gest,nie siedza i nie wypisuja głupot w internecie jak pan tylko sie udzielaja
 
#25 O co tu chodzi ? 2015-12-13 22:08
Patriotyczni kibice z Głogowa? Co to za nowe określenie?
Wcześniej mówiło się, że są porządni kibice i kibole zadymiarze.
Wpisałem w wyszukiwarkę wyraz "kibole". Proszę zobaczyć samemu co wyskoczyło w wynikach:
"Portal dla fanatyków i patriotów. Najnowsze informacje o grzybobraniach, wyjazdach, ustawkach, kosach, zgodach."
 
#26 patriota 2015-12-13 22:11
tak przyjmują pozy patriotów, tak jak np. były prokurator Piotrowicz z PiS
 
#27 sdfg 2015-12-13 22:13
oporniki w klapy to wpina sobie twoja szefowa,ale to juz ktos powiedział,wymy sl cos nowego,swojego, naucz sie myslec samodzielnie,żo łnierzyku
 
#28 obserwator 2015-12-13 22:15
Trzeba oddać hołd ludziom którzy oddali życie za nasz kraj ale najbardziej przykro jest jak ci pseudo patrioci dopuszczają się takich czynów jak korupcja oszustwo przekupstwo nawet za oceny w szkole aby dzieci miały lepiej to ma być ta demokracja gdzie pieniądze są wyżej stawiane niż dobro kraju i honor gdzie wiara zamienia się na wyzysk drugiego ludzie którzy boją się prawdy o takich ludziach jak były prezydent BK
 
#29 patriota 2015-12-13 22:18
tak przyjmują pozy patriotów, tak jak np. były prokurator Piotrowicz z PiS, który w stanie wojennym sadzał za kraty tych działaczy solidarności, ktorzy z tamtym systemem walczyli
 
#30 J. 2015-12-13 22:19
"nie może być tak, żeby wybrana przez suwerena w wyborach większość parlamentarna musiała tłumaczyć się przed mniejszością."

Panie pośle - nie wypowiadam się w sprawie TK, ale troszkę więcej pokory nie zaszkodzi. Większość parlamentarna, to nie autokracja. Proszę nie zapominać o całym narodzie a nie tylko o politycznej mniejszości". W taki dzień jak dzisiaj szczególnie warto mieć to na uwadze.
 
#31 Tak sobie wspominam... 2015-12-13 22:26
Miałem okazję uczestniczyć w uroczystościach Lądowania w Normandii. Widziałem tam tysiące młodych ludzi z róznych krajów, również z Niemiec. Uczestniczyli w tych uroczystosciach walczący po obu stronach. Niemcy, Francuzi, Brytyjczycy, Amerykanie, było kilku Polaków... Ramię w ramię opowiadali młodym o tym jak to wygladało. Zarówno ze strony obrońców jak i atakujących. Młodzi ludzie okrywali się flagami i wspólnie, wymieszani oddawali hołd żołnierzom. Dlaczego oni nie potrzebowali kominiarek, rac, głupich haseł aby uczcić to ważne wydarzenie? Daleko nam do zrozumienia czym jest historia, nawet ta najnowsza. Wielu z tych górników, żołnierzy AK już po wojnie umierało na darmo. Nie walczyli oni o Polskę nacjonalistyczn ą, faszystowską czy nawet nazistowską.
 
#32 Krzychu 2015-12-13 22:45
A który z tych młodych był w wojsku?mieszkańcy ich znają i wiedzą co potrafią. Co oni wiedzą o patriotyzmie!!!
 
#33 II sort 2015-12-13 22:56
Ponuro i Smutno czy może Paranoja i Schizofrenia? Prezesa pierwszego sortu nikt nie aresztował w stanie wojennym, bo był nikim. Dzisiaj pierwszy sort woła do niego "zbawiciel". To jakiś matrix...
 
#34 kriss 2015-12-13 23:05
Chwała bohaterom.
 
#35 Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r 2015-12-13 23:13
Bylem zaproszony na otwarcie pomnika przy kopalni "Wujek".W 2001 r startowalem w wyborach do Sejmu z KW'"Alternatywa" z 12 gornikami z "Wujka.W KK"S" ,gdy Władek Frasyniuk musial odejśc zostalem po nim szefem Zespolu KK d.s ochrony czlowieka w środowisku pracy i ekologi ścisle wspólpracując z Leszkiem Kaczynskim.Dlaczego kolega z KK"S" Jan Mosinski udaje,ze mnie nie poznaje.?Czyzby wykonywal dyrektywy płk.J.Pałubickiego,cz y kaprala P.Dudy?
 
#36 jan 2015-12-13 23:19
Zobaczym co powie nam Pan Poseł w rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego i Pan Prezes.
 
#37 do 35 Cito! 2015-12-13 23:25
Bylem tez pod ziemia 1500m na "Zofiófce" (d Manifest Lipcowy")i na "Wujku" Obydwie kopalnie wysoko metanowe...
 
#38 ja123 2015-12-13 23:39
Nie rozumiem co się dzieje w Lesznie ? Co robia na tych uroczystościach te hordy "kiboli" czy może "narodowców " ? Kto na to pozwala? Policja czy władze miejskie? Postać "Inki ? jest tak godnym wzorem dla młodzieży, a tu takie zdziczenie . Czy już nie ma normalnej młodzieży ze szkól, które w powadze i w ciszy poznają autentyczną "bohaterkę " ?
 
#39 Mapa 2015-12-14 00:40
Rondo powinno mieć nazwę OGRODY.
Dziękuję dobranoc!!!
 
#40 1994 2015-12-14 00:43
Patrioci i kibole ? Chore !!!
 
#41 Do kom. 31 2015-12-14 00:55
Nie wiem, skąd biorą się określenia Polska faszystowska, nazistowska? Chyba nie odrobiono lekcji... Pojęcia faszyzm, nazizm są zdefiniowane i używanie ich w odniesieniu do Polski świadczy o dużej ignorancji. Podaję definicje według encyklopedii PWN:
nazizm, narodowy socjalizm, hitleryzm, ruch polityczny (od 1919), ideologia, od przejęcia władzy przez A. Hitlera (1933) system państwowy w Niemczech (tzw. III Rzesza). O istotę nazizmu toczą się spory: jest on traktowany jako niemiecki radykalny wariant faszyzmu lub jako jedna z odmian totalitaryzmu w Europie. Nazizm pojawił się i rozwinął jako protest przeciw klęsce Niemiec w I wojnie światowej, kładącej kres hegemonialnej polityce cesarstwa, przeciw systemowi wersalskiemu oraz kryzysowi pierwszych lat powojennych, który spowodował wzrost wpływów lewicy. Nazizm był ruchem politycznym kierowanym przez Hitlera i jego partię NSDAP, od początku zmierzającym do obalenia Republiki Weimarskiej i ustanowienia wielkogermańsk iej Rzeszy, mającej wieńczyć dzieje Niemiec. Program ruchu, opracowany 1920 przez G. Federa, rozwinęli Hitler w Mein Kampf (1925) i A. Rosenberg w Der Mythos des 20. Jahrhunderts (1930). Faszyzm: faszyzm [wł ne w tamtych latach. Mogą one dzisiaj razić swoją wymową, ale wtedy takie hasła były.... Race na uroczystościach ...kilka lat temu w 2011 r. kibice Lecha Poznań ustawili się w Poznaniu w szeregu od dworca do hotelu i o godz. 17.00 odpalili racę. Wspaniały widok. Nie mieli kominiarek. Nie pamiętam, by ktoś z Poznaniaków protestował.
 
#42 Grzesiek 2015-12-14 04:40
Bardzo podoba mi się pomysł ronda "Inki" ale patriota w takiej sytuacji raczej w dresach i w kapturze na głowie? No raczej nie przystoi.
 
#43 marek 2015-12-14 07:23
Do 34.BOHATEROM TAK - OSZOLOMOM I PSEUDOPATRIOTOM -NIE
 
#44 do kom. 32 2015-12-14 08:02
Krytykujesz innych a sam zdajesz się myśleć podobnymi kryteriami jak oni. Przecież można być patriotą nie będąc żołnierzem. Dla tych młodych patrioci to ci, którzy walczyli z komuną. A przecież patriotą może być równie dobrze przedsiębiorca, poeta, urzędnik czy rolnik.
 
#45 Kuba 2015-12-14 08:08
Jeśli tak ma wyglądać uroczystość patriotyczna to raczej nikłe szanse, że w niej będzie brała większa liczba mieszkańców Leszna. Idziemy w złym kierunku. Gdzie dzieci z kwiatami (ubrane uroczyście), delegacje z zakładów i szkół, może ktoś z rodziny "Inki"? Następnym razem proszę zaprosić nie "Pisowaca" , ale profesora z IPN-u. Sami wiemy, że popełniono błąd w wyborach. Ale za trzy lata trzeba to zmienić.
 
#46 Jak zachować się podczas wykonywania hymnu państwowego? 2015-12-14 08:10
"podczas hymnu Leszczyńscy Patrioci odpalili race"

Artykuł 14 Ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolite j Polskiej oraz o pieczęciach państwowych z dnia 31 stycznia 1980 r. (tekst jednolity z 2005 r. Dz.U. Nr 235, poz.2000 z zm.)mówi:

"Podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu państwowego obowiązuje zachowanie powagi i spokoju. Osoby obecne podczas publicznego wykonywania lub odtwarzania hymnu stoją w postawie wyrażającej szacunek, a ponadto mężczyźni w ubraniach cywilnych - zdejmują nakrycia głowy, zaś osoby w umundurowaniu obejmującym nakrycie głowy, niebędące w zorganizowanej grupie - oddają honory przez salutowanie. Poczty sztandarowe podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu oddają honory przez pochylenie sztandaru."
 
#47 KOngo 2015-12-14 08:22
Wojna Polsko-Polska.
Kochani rodacy... jesteśmy debilami.
Debil nie uczy się na błędach, a my popełniamy ten sam nie od wczoraj, nie od stanu wojennego, nie od 89, ale od SETEK LAT!!!
Kto za królem, kto ma veto, kto za rokoszem, komu Polska miła na lewo, komu Polska miła na prawo, komu Polska miła na wschód, za Bug, za Odrę, komu Polska miła do cara, komu Polska miła czeka za Bonapartem, komu Polska miła walczy z armią radziecką ramię w ramię by wyzwolić kraj od nazistowskiego najeźdźcy, komu Polska miła ten spogląda na Londyn, na Szkocję, tam nasi, komu Polska miła...
Kochani rodacy... przestańcie biegać jak ze sraczką, bo to się inaczej nie skończy, niż tak jak zawsze... zajmijmy się swoimi rodzinami, dobytkiem, przestańmy wyłazić na ulice ze swoimi frustracjami. Jesteśmy jak ekshibicjoniści . Pokazać ch... , narobić zamieszania i spierd... by nie dostać po głowie i z daleka się odgrażać.
 
#48 nareszcie 2015-12-14 08:25
nie rezygnujcie,roz walajcie to czerwone Leszno.dopoki sa takie komentarze jak te tutaj to znaczy ze Wasza praca jest potrzebna...tylko wytrwajcie, prosze, nie rezygnujcie ! CZESC I CHWALA BOHATEROM !!!
 
#49 sympatyk Jaruzela 2015-12-14 09:28
Panie Pabisiak a zamach majowy w 1926r. na legalną władzę w Polsce trwał 3 dni i pochłonął 920 ofiar. Co Pan na to?
 
#50 sama historia 2015-12-14 09:36
Należy uważać bo w historii był już jeden taki co lubił bawić się na wiecach pochodniami.
 
#51 jozef 2015-12-14 09:43
dzięki oszołomom, kolegom posła, Naród zacznie już wkrótce "zwiedzać ulice"
 
#52 do kom. 47 2015-12-14 09:48
Masz dużo racji, ale widać taka nasza tradycja, do której był czas przywyknąć.
Zobacz np. na kom. 48. Ten człowiek wierzy w to, co pisze nie zdając sobie sprawy z tego, że ci, którzy mają inne zdanie niż on, to nie żadni komuniści tylko ludzie, którzy nie mają zamiaru spaść z deszczu pod rynnę. Ktoś go tak ideologicznie wymusztrował, że wierzy w jedynie słuszną rację popadając w kolejne narodowe skrajności. Jeżeli ludzie nie przeciwstawią się takiemu myśleniu i językowi, to otworzą furtki do totalitaryzmu. A właśnie on był przez wiele lat narzędziem walki z wolnością oraz z rozwojem Polski. Jak widać zakwitł w niektórych głowach na dobre. Z tą drobną zmianą, że może odrodzić się pod innymi sztandarami.
 
#53 do kom. 41. 2015-12-14 09:51
Pozwolisz że będziemy nazywać rzeczy po imieniu? Kom. 31 jest bardzo trafny i opisał pewne zjawisko. Tylko tyle zanotował Pański umysł z całego wpisu? Jeżeli tak, to współczuję. I zgadzam się z tym co jest zapisane w kom. 31.
 
#54 do "posła" 2015-12-14 09:52
Panie p/ośle/ , pana idol, niejaki Piłsudski w jeden dzień majowy zamordował ponad dwustu Polaków. Pan nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. A te "patriotyczne" bojówki odbiją się wam taką czkawką o jakiej nie jeszcze nie wiecie.
 
#55 kal 2015-12-14 10:18
B. ciekawy komentarz 35. Pozdrawiam tego Pana za podzielenie się prawdą.
 
#56 Leszno 2015-12-14 10:22
Dlaczego naród polski jest tak podzielony, skołowany? Myślę, ze są to osoby niepewne jutra, trochę nieporadne i dają się łatwo manipulować.
 
#57 Hasta la vista 2015-12-14 10:51
Czuję, że poseł Dziedziczak na długo opuścił Leszno, które na niego głosowało licząc, że zajmie się naszymi sprawami.
 
#58 do kom. 56 2015-12-14 10:59
Wiarą też się można manipulować. Zarówno wiarą w lepszą przyszłość jak i religijną. A szkoda, bo wiara może mieć zupełnie inne oblicze i zadania. Niestety obawiam się, że gdyby zrobić szczery sondaż wśród polskich duchownych, zwłaszcza tych z Episkopatu i otoczenia ojca Rydzyka, to prawdopodobnie okazałoby się, że nauka, którą obecnie głosi Papież Franciszek, nie do końca im odpowiada. Bo jest zbyt skromna, zbyt bliska człowiekowi i może być zagrożeniem dla władzy nad ludźmi.
 
#59 dan 2015-12-14 11:32
pisowscy to nowi bolszewicy. nie boję się państwa islamskiego, bo jak puścimy na nich mohery i Macierewicza to kamień na kamieniu nie zostanie, boję się każdego nawiedzonego religią!
 
#60 oesu 2015-12-14 11:33
Do kom. 56. Moim zdaniem, to bardzo ogólna, ale zarazem trafna charakterystyka .
Przynależność do grupy daje pewność, uwalnia od podejmowania decyzji, samodzielnego myślenia (wszystko jest już podane na tacy)oraz pozwala czuć się bezpiecznie w świecie, którego nie do końca ogarnia się swoim rozumem.
Przypadkiem widziałem wczoraj ten "wiec" z "pochodniami" na rondzie przy starym szpitalu i muszę przyznać, że ze strachem szukałem płonącego stosu z książek.
 
#61 do 55 2015-12-14 12:02
"Tylko prawda jest ciekawa" J.Mackiewicz
 
#62 do 41 2015-12-14 12:03
"Chyba nie odrobiono lekcji..." Czytaj ze rozumieniem. Niektóre zdjęcia z wczorajszej uroczystości wyglądają jak z lat 30-tych. Za chwilę ktoś będzie krzyczeć "ein naród, ein PiS, ein prezes". Już jest taki guru, dzieli Polaków na "prawdziwych" i "nie", na "lepszy" i "najgorszy" sort, na "zakamuflowaną opcję niemiecką". Już był ktoś, kto dzielił, wyodrębniał kategorię "podludzi". Przeczytaj jeszcze raz przytoczone przez Ciebie definicje. Poczytaj o ludziach, którzy przyczynili się do powstania tych systemów, popatrz na zdjęcia z tamtych lat. Nie mamy faszyzmu i nie chcemy. Zastanów się, jak to się niewinnie i widowiskowo zaczynało...
 
#63 Do 49 2015-12-14 13:27
Nie pytaj się go, bo ma tak mózg wyprany przez Rydza i Kaczora że zamiast niego ma trociny.A tylko debile mogą pochwalać zamach majowy.
 
#64 normalny 2015-12-14 13:58
prawdziwy patriota nie chowy twarzy w kominiarkę lub pod kapturem, tak zachowują się tylko kibole. Dlaczego nie chcą być rozpoznani? Bo dla kiboli najważniejsze jest zrobienie zadymy gdy są w kupie z kumplami, gdy są sami to są potulni i przestraszeni jak mali chłopcy. Tylko w kupie są cwani, dlatego ściągnęli do naszego miasta kiboli z Głogowa. Pewnie bali się że jak będą się rozchodzić to dostaną łomot. Drodzy Leszczyńscy Kibole! Jeżeli chcecie dalej nazywać się patriotami i chcecie być uważani za patriotów przez mieszkańców Leszna to zachowujcie się jak prawdziwi patrioci. Przycodźcie na uroczystości z odsłoniętą głową i z flagami a nie w kominiarkach i z racami. Bo między kibolem a patriotą jest jednak wielka różnica. Sama zmiana nazwy wam nie pomoże, przede wszystkim zmieńcie swoje nastawienie. Zacznijcie szanować inych ludzi i ich poglądy, nawet jak różnią się od waszych. Nie wierzcie nawiedzonym fanatykom którzy próbują wami manipulowac i wykorzystywać do własnych celów wmawiając wam że każdy kto myśli inaczej jest waszym wrogiem. Zacznijcie samodzielnie patrzeć i wyciągać wnioski. Wtedy dopiero będziecie mogli nazwać się patriotami.
 
#65 wowo 2015-12-14 13:58
Byłem,widziałem i z ronda Inki do domu wracałem.
Wulgarni "patrioci" odpychają.
Wyrazy ubolewania Panie Prezydencie że musi Pan brać
udział z obowiązku w takim spektaklu.
 
#66 jarek 2015-12-14 14:15
Petru przeprasza Kaczyńskiego zobacz to koniecznie Gazeta Wyborcza
 
#67 greg 2015-12-14 14:21
A Leszno jak zwykle broni komunistów a obraża patriotów...
 
#68 jarek 2015-12-14 14:48
Kto nie skacze ten jest z ....
 
#69 do kom. 67 2015-12-14 15:02
W których konkretnie wypowiedziach widzisz obronę komunistów?
 
#70 Antoni Smoleński 2015-12-14 15:05
Greg, daj spokój, pospaceruj, zrelaksuj się, świat nie jest taki jak go widzisz...
 
#71 aro 2015-12-14 15:16
Ludzie przestańcie sobie wycierać gębę słowem "Patriota" bo się nasi pradziadkowie w grobach przewracają!
 
#72 ajek 2015-12-14 15:28
komuchy spod znaku leszczynskich patriotow precz z leszna
 
#73 Mieszkaniec 2015-12-14 15:51
Tak wygląda dzisiejszy patriotyzm??? Włosy się na głowie jeżą jak się na to patrzy!
 
#74 Do komentujących 2015-12-14 16:53
Czy uwierzycie Państwo w to, że niektórzy z tych tzw. Leszczyńskich Patriotów nie wierzą w to, że piszecie szczerze i bez złośliwości? A tym bardziej nie wierzą, że można być przeciwnym tzw. komunie i jednocześnie ich krytykować? To naprawdę jest straszne jak można żyć w XXI wieku, w środku Europy z takimi klapkami na oczach. W dodatku dobrowolnie noszonymi. Może modlitwa za nich to zmieni?
 
#75 Lesznianin 2015-12-14 20:17
Panie prezydencie bierze pan udział w widowisku nad którym nikt nie panuje. Obojętne czy komunista był wrogiem i jest nim nadal ale jest człowiekiem a tu w pańskiej obecności padają teksty ... raz sierpem raz młotem czerwoną hołotę ... jawnie nawołujące do przemocy, użycia siły w efekcie chyba zabójstwa bo mało kto przeżyje uderzenie młotem i poprawkę sierpem lub też odwrotnie. Wydaje mi się, że włodarz miasta powinien natychmiast zareagować i zakończyć imprezę. Biorący udział pan poseł też raczej nie tonował sytuacji tylko podgrzewał. Więc bardzo proszę żeby mój prezydent - bo jestem lesznianinem - zwracał uwagę na w jakich imprezach bierze udział.
 
#76 do 62... 2015-12-14 20:45
Kiedyś, na studiach był taki przedmiot "Podstawy nauk politycznych". Zanim omawiało się np. systemy państwowe, trzeba było najpierw zdefiniować pojęcia. Kolego...nie wiem, co tobie przeszkadza pojęcie nacjonalizm (definicje podaję za Encyklopedią PWN): nacjonalizm [łac. natio naród], przekonanie, że naród jest najważniejszą formą uspołecznienia, a tożsamość narodowa najważniejszym składnikiem tożsamości jednostki, połączone z nakazem przedkładania solidarności narodowej nad wszelkie inne związki i zobowiązania oraz wszystkiego, co narodowe, nad to, co cudzoziemskie lub kosmopolityczne ; ideologia polityczna, wg której podstawowym zadaniem państwa jest obrona interesów narodowych, a jego zasięg terytorialny winien odpowiadać obszarom zamieszkanym przez dany naród. Chyba znaczenie tego pojęcia czerpiesz z wypowiedzi "nie do końca kumatych"... Przyjrzyj się definicji... A propos nazizmu. Wskaż mi proszę w przykłady polskich nazistów, ale i nazizm, tak jak komunizm, to systemy totalitarne, a tych drugich na pęczki.
 
#77 do kom. 76 2015-12-14 23:15
Ja już o przedkładaniu tego co ważne dla jednostki na rzecz dobra narodu nasłuchałem się w PRLu. Człowiek się nie liczył, bo ważniejszy był naród, partia i sojusz dwóch klas społecznych - przewodnia siła narodu. Podziękuję - nie wsiadam drugi raz do takiego pociągu. Szacunek a nawet duma z miejsca, w którym żyje i szacunek do ludzi, którzy żyją obok mnie - owszem, ale nie kosztem poświęcenia moich najważniejszych potrzeb (nie mylić z kaprysami).
 
#78 Raczyński Tomasz 2015-12-14 23:30
Witam wszystkich czytelników. Jestem mieszkańcem Głogowa i niedziele byłem u siostry w Lesznie. Na to całe wydarzenie trafiłem przypadkowo gdyż byłem z siostrzenicą w kościele, w którym odbywała się msza poświęcona wydarzeniom niedzielnym. Po mszy postanowiliśmy pójść zobaczyć jak to się odbywa gdyż wcześniej nie brałem udziału w tego typu uroczystościach . Nie wiem skąd tyle złych emocji odnośnie niedzielnych wydarzeń. Nie zaobserwowałem osób w kominiarkach, agresywnych oraz pijanych, podczas pochodu nie było wulgarnych i nieprzyzwoitych okrzyków. W kościele zaobserwowałem grupę młodych ludzi z Głogowa, która w zadumie się modliła podczas marszu również zachowywała się bardzo przyzwoicie żadnych kominiarek, szaliki były na szyi nie zakrywały twarzy byli całkowicie rozpoznawalni tak samo jak grupa młodych chłopaków z Leszna podczas odpalania rac nie mieli żadnych kominiarek zrobili to bezpiecznie nie zagrażając nikomu. Mnie się osobiście to bardzo podobało oraz moja siostrzenica była zadowolona. Osobiście wziąłbym udział jeszcze raz w takim wydarzeniu. Dodam, że szła tam nie tylko młodzież, szli ludzie starsi, prezydent nawet księża brali w tym udział. Pozdrawiam wszystkich.
 
#79 alex z drugiego sortu u schyłku życia 2015-12-15 08:03
Patrzyłem na przemarsz leszczyńskich kibiców z zasłoniętymi twarzami i zastanawiałem czy to patrioci czy to jacyś bojówkarze. Jak tak mają wyglądać leszczyńscy patrioci krzyczący w tonacji stadionowych wyjców to zaczynam cofać się w czasie. Takie demonstracje w historii Europy już oglądaliśmy w wykonaniu "lepszych sortów ludzi". I do czego doprowadziły w imię fanaberii jednego szaleńca ? Wnioski pozostawiam do osobistych przemyśleń ! Panie Prezydencie głosowałem na Pana ale zawiodłem się dlatego że toleruje Pan taką oprawę uroczystości jaką oglądaliśmy. Atmosfera jaka panowała nie była atmosferą zadumy,przemyśl eń, godności,szacun ku a była demonstracją siły "lepszego" (może nie dosłownie) sortu ludzi nad tym drugim gorszym sortem mającym problemy z głowami(napewno nie dosłownie)! Te podziały to słowa m. innymi wodza wodzów z ostatniej niedzieli! Podejrzewam że Inka jako patriotka nie byłaby zachwycona tak składanym jej hołdem! Półmrok ul Niepodległości, wrzeszcząca falanga, palące się race przywoływały najgorsze wspomnienia z przed dziesięcioleci o których ci "leszczyńscy patrioci" nie mają pojęcia! Jak by ich NSDAP, Gestapo a po wojnie milicja i UB pogoniło to może zrozumieliby co to jest patriotyzm i jego wartości. Bo patriotą warto i trzeba być ale mądrym!
 
#80 mieszkaniec 2015-12-15 08:22
Przy otwarciu ronda INKI widziałem pełno komuchów,czyżby słowo SOLIDARNOŚĆ przechodziło im przez gardło z LESZNA powinni być wywiezieni do Strzegomia a nie trzymać ich na wysokich stanowiskach w spółkach i zakładach miejskich(...).
 
#81 do 76 2015-12-15 09:51
W. Kozielski,F. Fiałkiewicz, W. Obrębski, F. Ambroziak, H. Bartoszewicz, B. Kwieciński, P. Maślanka, to kilka nazwisk działaczy nazistowskich z lat 30-tych. Doskonale wiesz, że partii i ugrupowań nazistowskich trochę było przed II wojną. Pojęcie nacjonalizm jak i wiele innych pojęć mi nie przeszkadza. Wg Ciebie słucham "nie do końca kumatych" jednak podobnie jak oni dostrzegam różnicę pomiędzy znaczeniem definicji nazizmu, nacjonalizmu itp. a byciem nacjonalistą. No cóż, nie mieszczę się w definicji Prawdziwy Polak i jestem z tego dumny.
 
#82 leszczyniak 2015-12-15 12:42
A ten Pan Mosiński urodził się po roku 1989 że jest takim kryształowym patriotą. A co jego dzieci jeśli je ma wpinają sobie w klapy. Niech kaliskich zwyczajów nie przenosi do Leszna. Zjadliwych oszołomów ludzi z górnej półki mamy tu dość. To dzieci byłych komunistów które inaczej myślą jak ich ojcowie i które niejednokrotnie są lepszymi patriotami od Pana Mosińskiego mają być zepchnięte na margines? Panie Mosiński trochę rozsądku i mniej jadu w publicznych wystąpieniach!
 
#83 do 80 2015-12-15 12:49
Nie jesteś sam. Trzeba nie było popijać psychotropów sokiem z brzozy.
 
#84 do 2 Cito! 2015-12-15 14:20
Posel Jan Mosinski dzieki NSZZ"S" M.Krzaklewskiego zrobil mature,studia i doktorat i co mi zrobisz?
 
#85 qwert 2015-12-15 20:48
BYŁEM WYKSZTAŁCIUCHEW M A TERAZ JESTEM ZYDOKOMUNISTA WG PISSSS
 
#86 Cito 2 do 2015-12-17 12:13
do 2 Cito. Skąd te rewelacje w chorej głowie? Psychiatra by się przydał a może jakiś pobyt w Kościanie?
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous