Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Audycje/Radio

189 wyświetleń
3119 wyświetleń
4285 wyświetleń
3551 wyświetleń
4245 wyświetleń
3271 wyświetleń
3127 wyświetleń
3288 wyświetleń
19255 wyświetleń
5715 wyświetleń
5185 wyświetleń
5668 wyświetleń
7009 wyświetleń
4414 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń
View Video
7715 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Początek strajku nauczycieli (2019)



Ocena: 2.7 (231 głosów)


Komentarze (118)  

 
#1 M 2019-04-08 10:27
Popieram Nauczycieli! Dość szmacenia tego zawodu
 
#2 ... 2019-04-08 10:30
Ja jestem za likwidacją karty nauczyciela. Od razu przestaną narzekać.
 
#3 prawda 2019-04-08 10:30
W związku ze zbliżającym się strajkiem nauczycieli ujawniło się parę osób, nawet moich byłych uczniów, którzy okazali się wielkimi wrogami i oczywiście znawcami (jak każdy w tym kraju!) zawodu nauczyciela. Przeczytajcie więc i zweryfikujcie nieco swoją wiedzę.

Nauczyciel ma 8 tygodni urlopu w ciągu roku, wiec 40 dni! 40 dni roboczych! Nie 56! Nie 2-3 miesiące, jak sugerujecie (Monika Ł.!). Nawet jak Wasze dzieci są w domu, nauczyciele są w szkole. pracują! Są wtedy konferencje, szkolenia. trwa rekrutacja do szkoły, są egzaminy maturalne, gimnazjalne, klasyfikacyjne, poprawkowe. Kompletują, ogarniają całą dokumentację. W innych zawodach mówi się, że jest 26 dni urlopu i też chodzi o dni robocze! Dlaczego tylko w przypadku nauczycieli podaje się ilość dni razem z weekendami? Powtarzam, nauczyciel ma 40 dni urlopu rocznie! Tak to faktycznie 14 dni więcej niż w pozostałych zawodach, ale niestety nie może go wziąć wtedy kiedy chce, kiedy potrzebuje, nie ma urlopu na żądanie itd. Nie może wyjechać na wakacje w maju czy październiku, a może by i chciał.

18 godzin pracy tygodniowo? Tego nam zazdrościcie? I marzycie, aby odebrano nam Kartę Nauczyciela? Chcecie, abyśmy pracowali od 8 do 16? Super! My też! Tak, chcemy w tym czasie prowadzić lekcje, dojeżdżać do uczniów na nauczania indywidualne, uczestniczyć w konferencjach, szkoleniach, przeprowadzać egzaminy, przygotowywać się do zajęć, kserować, drukować, sprawdzać sprawdziany, jechać na wycieczkę (najlepiej kilkudniową ), spotykać się z Wami, drodzy Rodzice, na zebraniach i konsultacjach, organizować dla Waszych dzieci szkolne dyskoteki, zabawy karnawałowe. No i oczywiście wyjeżdżać uczniami za wymiany, praktyki, pokazywać im świat, rozwijać ich ciekawość, zainteresowania , pasje,....... Od 8 do 16, od poniedziałku do piątku!

Darmowe wycieczki? Ostatnio to przeczytałam na profilu fb mojego byłego ucznia. Tego nam ktoś zazdrości, serio????? Jurek, to z Twoją klasą byłam na wycieczce w Soli, w górach. 3 dni w spartańskich warunkach. 3 noce nieprzespane. 3 dni wymyślania atrakcji, zajęć, spacery, ogniska. Poszukiwanie Was w nocy. Kto ile wypił, kto gdzie polazł, który u której dziewczyny w pokoju. Ty (Wy) serio myślisz, ze wycieczka klasowa to atrakcja i odpoczynek dla nauczyciela??? To jest odpowiedzialnoś ć! Ogromna, niezapłacona odpowiedzialnoś ć!
To też z osobami z Twojej klasy, Jerzy P. byłam na wymianie we Włoszech. Wcześniej tez grupa była ze mną w Belgii. Organizowanie wyjazdu, wypełnianie wniosków, papierów przez pół roku, potem 2 tygodnie stresu, odpowiedzialnoś ć 24h na dobę. Żeby Wam pokazać świat, żeby było inaczej, żeby nie było nudno, żeby było fajnie! Dla wielu uczniów był to pierwszy zagraniczny wyjazd, pierwszy lot samolotem. Duże przeżycie. I co?
Nauczyciel nie oczekuje podziękowań, robi to , bo widzi w tym sens, ale szkoda, że niczego po latach nie doceniacie i tak szybko zapominacie. Wy naprawdę myślicie, ze to atrakcja i wakacje dla nauczyciela?

Nauczyciele to nieroby, frustraci, nieudacznicy życiowi. Nie podoba się to się zwolnijcie!
Takie opinie tez się pojawiają.
Są niepotrzebni, leniwi? To dlaczego Wy posyłacie swoje dzieci do szkół? Dlaczego sami przyczynianie się do tego, żeby jednak mieli pracę, żeby ich nie pozwalniali, żeby nie było redukcji etatów w oświacie? Przecież w Polsce nie trzeba chodzić do szkoły! Dziecko może się uczyć samo, w trybie edukacji domowej i raz w roku zdać egzamin. Czemu się na to nie zdecydowaliście ? Jak możecie posyłać swoje własne, kochane dzieci do szkoły pełnej takich idiotów jakimi są nauczyciele? Jak możecie narażać własne dzieci na kontakt z osobami, do których nie macie zaufania? Dlaczego im to robicie?

Dlaczego strajk właśnie teraz? Dlaczego nie wcześniej? Przecież w oświacie zawsze było dziadostwo?
Otóż problem był od zawsze i nikt tego nie neguje. Zawsze nauczyciele źle zarabiali, wszyscy o nich zapominali. Tylko wtedy mówiono, że jest kryzys, nie ma kasy na nic. A teraz cały czas słyszę o ekspresowo rozwijającej się gospodarce, o dobrobycie, o podwyżkach dla policji, dla pracowników ZUS -u, o 500+, 300+, mama+ itd. Emeryci dostali jałmużnę wyborczą. A nauczyciele? Nie ma? Nie zasłużyli?

Jaki przykład dajce swoim uczniom? Czego ich uczycie? Jak Wam nie wstyd strajkować?
Takie pytania czytam .....
Otóż uczymy jak nie dać się upokarzać i wykorzystywać. Uczymy, że nigdy nie wolno się poddawać. Uczymy jak walczyć o swoje. Uczymy, że za uczciwą pracę należy się uczciwa płaca. Chcemy pokazać swoim uczniom, że warto w tym kraju jeszcze się uczyć, studiować, pracować. Uczymy szacunku do pracy i drugiego człowieka.
 
#4 Michał Brzeziński 2019-04-08 10:34
Brawo, nauczyciele! Trzymam kciuki za powodzenie Waszego protestu.
 
#5 rh 2019-04-08 10:35
popieram ten strajk! p.P.Duda wraz z p.Proksa niech wezma sie za liczenie strat osobowych. nowi "Miodowicze" XXI wieku!!! hanba dla tych panow,bo z dumnej 'Solidarnosci" zrobili przybudowke partyjna PIS-u.
 
#6 Ya-cóś-ci powiem 2019-04-08 10:36
Rozgonić tę nietykalną kastę i zrobić nowy nabór nauczycieli bez obciążeń "kartą nauczyciela". Nowy nabór z NORMALNYM 40 godzinnym tygodniem pracy i wtedy można rozmawiać o GODNEJ pensji.
 
#7 Piotr 2019-04-08 10:36
Ja proponuje dać im podwyżkę ale siedzą 8 godzin dziennie w szkole, co druga sobotę i maja 26 dni urlpu w ciągu roku
 
#8 do komentarz numer 3 i numer 4 2019-04-08 10:43
Nie macie żadnego pojęcia o edukacji. 40 godzinowy tydzień pracy dla nauczyciela to fikcja. Podejrzewam, że 90 procent z nich chciałaby pracować w szkole od 8-16 i mieć urlop kiedy im się podoba.
 
#9 do komentarz numer 3 2019-04-08 10:44
HAHAHA szkoła zostanie bez nauczycieli. Ludzie naprawdę myślicie, że ktoś będzie chciał uczyć nasze dzieci za takie pieniądze? Myślicie, że pojawią się nowi nauczyciele??
 
#10 maxinio 2019-04-08 10:47
1. Wypłacić 1000 zł
2. Wprowadzić czas pracy: od 8:00 do 16:00, co pozwoli zwiększyć ilość godzin pracy
z 3 do 7, a pozostały czas przeznaczyć na sprawdzanie kartkówek, żeby nie robili tego
do północy - jak "obłudnie" twierdzą.
W ten sposób zredukuje się ilość nauczycieli o 50%. Część z nich może znaleźć pracę w korporacji, bo jeden z byłych nauczycieli chwalił się, że tam to jest "wyjątkowo lekka robota"
3. Wprowadzić 26 dni urlopu, a część wakacji i ferii przeznaczyć na dokształcanie, żeby nie musieli tego robić w czasie roku szkolnego i " siedzieć do północy " - jak " obłudnie" twierdzą
4. Wprowadzić surowe kary dla .udzielających korepetycji, a nie płacących od tego podatku.
W ten sposób nauczyciele będą pracować w szkole efektywnie, nie będą używać fałszywego argumentu, że siedzą do północy i sprawdzają kartkówki( zwykle robią to na nastepnej lekcji )
albo się dokształcają.
Obecnie pensum wynosi 18 godz. po 45 minut tygodniowo, to daje 13,5 godz. na tydzień.
Odliczając wakacje, prawie 2,5 miesiąca, ferie świateczne i zimowe, rekolekcje i inne,
to wychodzi, że pracują 4 miesiące w roku(!)za pensje od 3 do 5 tys. do ręki miesięcznie.
Opowiadanie głupot, że biorą 2 tys. na miesiac, to zwykłe nadużycie, bo oprócz pensji zasadniczej są jeszcze dodatki. Niech pokażą pity za poprzedni rok.
Wystarczy spojrzeć na oświadczenia radnych-nauczycieli, żeby się przekonać, że ich pensje
wynoszą od 60 do 80 tys. rocznie. Z 2 tys. miesięcznie tyle by nie wyszło!
 
#11 do komentarz numer 4 2019-04-08 10:48
A mi się zawsze wydawało ze jak ktoś pracuje 5 dni w tygodniu po 8 godzin to wszystkie soboty w miesiącu powinien mieć wolne? Coś nie tak chyba z tym Pana NORMALNYM tygodniem pracy. Ludzie, nie wiecie nic o sytuacji w oświacie a się wypowiadacie jak znawcy branży. To są ludzie po studiach, koniec z porównywaniem nauczycieli z resztą, która nie może strajkować bo co? BO nie ma struktur? Bo się boi pracodawcy?
 
#12 Pwa 2019-04-08 10:51
Do 4 jak będę godnie zarabiać to bardzo chętnie
 
#13 wydatki miasta na oświatę 2019-04-08 10:54
Według Raportu oświatowego 2015, w 2014 roku wysokość dofinansowania oświaty z budżetu miasta (Leszna) była jedną z najwyższych wśród miast na prawach powiatu objętych analizą. W 2014 roku najwyższy poziom dopłat do oświaty w przeliczeniu na mieszkańca charakteryzował Leszno. W 2014 roku dopłaciliśmy, poza otrzymaną subwencją z budżetu centralnego na utrzymanie szkół, 55 000 000 zł naszych miejskich pieniędzy. Kiedy dowiemy się, ile każdego roku każdy mieszkaniec Leszna "dołożył" i dokłada do oświaty poza subwencją, to znaczy poza dotacją centralną.
 
#14 Rod 2019-04-08 10:55
Popieram 3 i 4 komentujących.
 
#15 Ja 2019-04-08 10:59
BRAWO NAUCZYCIELE!!!! !!!
 
#16 Obywatel 2019-04-08 11:01
Powinni strajkować w wakacje a nie teraz. Najbardziej odczują to uczniowie. Uczniowie to nie jest karta przetargowa o podwyżkę! Nie popieram tego strajku w taki sposób jak to jest załatwiane
 
#17 pracownik 2019-04-08 11:02
znp wprowadza w błąd opinie publiczna. to nie prawda że wszystkie placówki oświatowe strajkują. Z tego co mi wiadomo nie strajkuje Bursa Międzyszkolna Nr 1.
 
#18 takBędzie 2019-04-08 11:04
Możecie strajkować do oporu, lepszych pieniędzy nie wywalczycie a jedynie utracicie przywileje!
 
#19 Joanna 2019-04-08 11:06
A co z jakością nauczania, siedzę codziennie z dzieckiem od 1-3 godzin i odrabiamy, powtarzany materiał. To chyba nie jest normalne aby w domu wykonywać pracę za nauczyciela.
I nie wydaje mi się abym była odosobnionym przypadkiem.
Szanowni nauczyciele jakie jest Wasze zdanie na ten temat.
 
#20 Gucio 2019-04-08 11:07
Jest tak źle i strasznie być nauczycielem .. to dla czego i jedno wolny etat jest tylu chętnych i często posady otrzymuje się nie w drodze sprawiedliwej rekrutacji ?
 
#21 Paweł 2019-04-08 11:10
15% podwyżki, 300zl dodatku za wychowawstwo, 2 miesiące płatnego urlopu wakacyjnego, 2 tygodnie płatnego urlopu zimowego, wolne wszystkie święta a tym ciągle mało. I jeszcze ta ich gadka że dbają o dobro ucznia i dlatego protestują :-D za robotę się weźcie i zacznijcie na prawdę uczyć bo wyniki waszych uczniów tak słabe że już obowiązkową maturę z matematyki chcą znieść.
 
#22 ... 2019-04-08 11:12
A w Kakolewie nauczyciele nie strajkują. Dzieci maja normalnie zajęcia lekcyjne.
 
#23 colo1 2019-04-08 11:15
Do maxinio - powinieneś już sie rozpuścić - zima minęła
 
#24 dzida 2019-04-08 11:15
Leszno strajkuje ,a co gminami ościennymi Rydzyna Osieczna ,Lipno,Świeciec howa itd?
 
#25 Egon 2019-04-08 11:15
Jestem za tym żeby zabrać karty pracy trzeba z nimi zrobić prządek przedewszystkim prowodyrów zwolnić po strajku
 
#26 do maxinio komentarz nr 10 2019-04-08 11:24
Proponuję jeszcze raz przeczytać komentarz numer 2. Tam jest w punkt. Komentując w ten sposób, albo pan pokazuje, że ma pan problemy z czytaniem ze zrozumieniem, albo, że jest pan totalnym ignorantem
 
#27 kosa 2019-04-08 11:26
Ciagle im mało .
 
#28 do 17 2019-04-08 11:28
duzo chetnych jest dlatego,ze te wasze leszczynskie pseudouczelnie wyzsze wypuszczaja na rynek pracy pseudowyszkolon ych pedagogow. to oni pchaja sie do oswiaty bo nie chce wykladac chemii... na polki w marketach. taka jest prawda o poziomie i potrzebach leszczynskiego rynku nauki i rynku pracy,a nepotyzm byl jest i bedzie zawsze.
 
#29 aga 2019-04-08 11:29
Popieram kom.7 !!!
 
#30 SOLIDARNOŚĆ DNO!!! 2019-04-08 11:30
Proksa oszukał i sprzedał nauczycieli ze związku Solidarności. Przypomnę że jeszcze kilkanaście dni temu Proksa walczył o 15% podwyżki i 650 zł. Na czym się skończyło....dodatkowe 5% od września. Nauczyciele z Solidarności zapraszamy do jedynie prawdziwego związku nauczycielskieg o ZNP. Cieszę się, że mimo gróźb dzisiejszych ze strony zarządu solidarności większość TYCH nauczycieli wspiera strajk ZNP.
 
#31 Rodzic 2019-04-08 11:33
Nauczyciele elita wybranych.
Zgodnie z Kodeksem Prawa Pracy w czasie urlopu nie wolno podejmować pracy. A nauczyciel w wakacje podejmuje prace, łamie prawo kodeksu Pracy.
kolejna rzecz.
w miesiącu sierpniu kiedy jest do dyspozycji dyrektora szkoły podejmuje prace nie raz nawet z dofinansowaniem z miasta za opiekę na koloniach półkoloniach itd.
jako jest że w ciągu tygodnia nauczyciel może w zrobić nawet 1,5 etatu tj 30g a, w normalnych godzinach 60 godzin tygodniowo w przeliczeniu na zwykłego robotnika.
Przecież jak ktoś pracuje "60 godzin tygodniowo " to oczywista oczywistość jest przemęczony i nie jest w stanie się przygotować należycie do pracy. A nauczyciel do lekcji.
Po za tym nauczyciele tak uczą że my rodzice musimy z nimi siedzieć godzinami aby zrealizować plan.
Mało tego nauczyciel wykonuje dodatkowo zajęcia korepetycje które kolidują z jego pracą. W innych zawodach jest to nie do pomyślenia. powinna być klauzura że nauczyciel uczący w szkole publicznej nie powinien podejmować dodatkowych zajęć czyli korepetycji.
Nauczyciel powinien otrzymywać nagrodę od dyrektora szkoły dopiero po egzaminach końcowych, co świadczyło by o jego rzeczywistym zaangażowaniu w prace a nie nabijać sobie kabze korkami.
To jest żenujące że dzieciaki muszą brać korki.
bo nauczyciel nie potrafi nauczyć w szkole, ale po i za kase to potrafi. ciekawe
 
#32 do komentarz numer 16 2019-04-08 11:34
No tak, najlepiej żeby z dzieckiem w domu nie robić nić. Ludzie to w waszym interesie leży praca w domu z dziećmi. Kiedy to w końcu zrozumiecie. Joanna jaka pracę odwalasz za nauczycieli? Odrabiasz z dzieckiem zadania? Czy przerabiasz podstawę programową ??? Odpowiedz sobie szczerze na to pytanie
 
#33 BIB 2019-04-08 11:36
Nie lubię nauczycieli którzy wyzywają dzieci od głupków głąbów nierobów leni itp.zaniżają ich wartość nieważne czy uczeń jest słaby w nauce należy sie poszanowanie młodemu człowiekowi i motywowanie ,że mże być kimś .Mam wrażenie ze duzo nauczycieli się wypaliło zawodowo i wtedy znecają sie nerwowo nad uczniami .Nie motywują .Mam złe wspomnienia ze szkoły .nie byłam najlepszym uczniem i czułam sie w niej nikim wszystko zawsze było żle i najgorsze nawet jak chciałam się udzielać to i tak czułam pogardliwe spojrzenia albo docinki gdzie ty tam :(
 
#34 do 1 2019-04-08 11:36
ten zawód jest już zeszmacony, a największy w tym udział mają sami nauczyciele.
 
#35 Do 16 2019-04-08 11:43
Bravo! Jak przysiade z dzieckiem ta 5 i 6 a nauczyciele nie potrafia nauczyc tylko ciagle sprawdziany i kartkowki
 
#36 Tola z Opola 2019-04-08 11:44
Nie tylko nauczyciele w tym kraju są po studiach. Pracujący aktualnie chyba nie zatrudniali się na lepszych warunkach płacowych niż obecne.
Gdyby chodziło o pieniądze to ZNP powinien strajkować już dawno temu, kiedy zarobki nauczycielskie były znacznie niższe. Nie wiem czy nauczyciel ma zarabiać 5 czy 8 tys., a może powinien 10, jeśli jakiś wybitny. W każdej szkole jest pewnie kilku świetnych nauczycieli, kilku beznadziejnych i sporo przeciętnych. Moim zdaniem powinni, po uwzględnieniu czasu pracy, zarabiać powyżej średniego wynagrodzenia osób po studiach. Pod warunkiem, że taki nauczyciel faktycznie skończył wyższe studia magisterskie - uniwersyteckie, a nie jakieś śmieszne policealne, powiatowe szkółki niedzielne. Dlaczego akurat teraz się przebudzili związkowcy z wieloletniego letargu? Ano chodzi o bezsprzeczny fakt, że towarzysz Broniarz dostał zlecenie na destabilizowani e kraju i maksymalną zadymę przed wyborami. Taka polityka oparta na burdach, tęczowych marszach i rozniecaniu niepokojów społecznych. Już nie pamiętacie jak platforma oszustów chciała wszystko zamienić w zagraniczne spółki? A może warto pamięć odświeżyć, jak był traktowany pracownik 10 lat temu. Nie było też tygodnia bez afery prywatyzacyjnej albo korupcyjnej. Przyjemnego strajkowania w obronie partyjnych stołków.
 
#37 Jak w USA 2019-04-08 11:45
Tak jak w tym jedynym normalnym kraju dzieci powinny miec prawo wyboru zajec i nauczycieli!!!! !
 
#38 Matka 2019-04-08 11:46
Nauczyciele pokazali rodzicom i dzieciom prawdziwe morale. Wczoraj mieliśmy z mężem pogadankę z naszymi 3 córkami na temat szkoły i nauczycieli. Szkoda , że ich panie nie słyszą tego, co w domu mówią na ich temat uczennice.
Nasze dzieci nie mają złudzeń, zostały zwyczajnie porzucone dla kasy przez swoich nauczycieli i nie wiemy , czy kiedykolwiek nauczyciele odzyskają ich zaufanie.
Ale jak ten zawód dawno przestał być misją a stał się sposobem na zarabianie forsy w oparciu o zdegenerowana kartę nauczyciela - to nie dziwi nic.
 
#39 ... 2019-04-08 11:46
A w Kakolewie nauczyciele nie strajkują. Odbywają się normalnie zajęcia lekcyjne.
 
#40 Ja 2019-04-08 11:47
Najgorsi sa nauczyciele historii i informatyki....zwolnic ich wszystkich i za dodac matme lub fizyke
 
#41 do 10 2019-04-08 11:50
pierwszy raz czytam jakieś mądre słowa o tym strajku i całej sytuacji. Brawo. Bo w całym tym bałaganie powinno chodzić o to żeby nauczyciele zarabiali ale i pracowali jak inni ludzie. Bo niby dlaczego mają się za uprzywilejowaną grupę zawodową? Ta karta nauczyciela to chyba jakiś zabytek komuny
 
#42 xxx 2019-04-08 11:51
do kom.10
Już to kiedyś zrobiono kazano nauczycielom przychodzić przez miesiąc na 8 godzinę i wszystko robić na terenie szkoły, żadnych prac w domu (jest to audyt czasu pracy) i wyszło że nauczyciel pracuje 48 godzin tygodniowo. Dla jasności audyt polega na tym że cały czas za tobą stoi człowiek przeprowadzając y ten audyt i zapisuje wszystkie twoje czynności (łącznie z tym ile jesteś w WC).
do kom. 17
Przestań się ośmieszać. Zobacz na stronie kuratorium wielkopolskiego ilość ofert i poszukiwanych nauczycieli.
do kom. 16
W samej treści którą pani napisała jest odpowiedź. Różnica w podejściu rodziców, a przez to i uczniów do nauczyciela i szkoły. Pani zadaje pytanie (tak jak w treści komentarza) dziecku co Cię dzisiaj nauczyli, a kiedyś rodzice zadawali pytanie co się dzisiaj nauczyłeś. Różnica jest taka że dzieci rodziców zadających pytanie "co Cię dzisiaj nauczyli" wychodzą z założenia że nie muszą słuchać, nie muszą się uczyć, bo brak wiedzy to wina nauczyciela. Dzieci rodziców(nieste ty coraz ich mniej) zadających pytanie "co się dzisiaj nauczyłeś" najczęściej na lekcji słuchają i starają się jak najwięcej zrozumieć.
Jeśli chodzi o poświęcenie 1 do 3 godzin dziennie na powtarzanie (utrwalanie) wiedzy i zadania domowe to jak istnieje edukacja było i nadal powinno być normą
 
#43 Korfanty 2019-04-08 11:54
Z racji zawodowych obowiązków jak i przygotowania naukowego mam okazje badać o oceniać prace nauczycieli. Poziom merytorycznego przygotowania do zawodu systematycznie spada i to w zatrważającym tempie . Wybitne osobowości na miarę np. Grzegorza Lorka z Leszna to wielkość w skali ogólnej mierzona w promilach . Nie posiadamy metodologicznyc h podstaw selekcyjnych do zawodu. Gremialne postawy roszczeniowe , niski poziom kompetencji nie wszystkich dotyczy lecz z trwoga stwierdzam, ze zdecydowanej większości . O charyzmie czy postawach pielęgnujących etos tego zawodu trudno nawet poważnie rozważać w kategoriach powszechności . Dużo rozbuchanej formy a mało treści połączonej z nierzadko wybujała megalomania . To smutne lecz taka jest rzeczywistość wynikająca z badań . Jeżeli wypracujemy na poziomie wykonawczym i pragmatycznym dobre podstawy metodologiczne selekcji do zawodu oddzielimy ziarno będące w mniejszości od plew. Te jednostki reprezentujące ziarno godne są zarabiać duże a nawet bardzo duże pieniążki . Urownilowke  już przerabialiśmy . Prowadzi jak wiadomo do nikad .
 
#44 Pytanie mieszkańca 2019-04-08 11:54
To w Solidarności oświaty są jeszcze jacyś członkowie? Po tym jak ich wczoraj potraktowały władze związkowe, nie zdziwi mnie jeśli liczebność tego związku mocno spadnie w najbliższym czasie.
 
#45 sens strajku 2019-04-08 11:55
Strajk ma tylko wtedy sens jak obejmie wszystkie egzaminy i matury. Inaczej Pis nie zrobi nic i będzie czekał jak się nauczycielom znudzi. Gadanie jak ktoś tutaj pisze by strajk był w wakacje jest głupotą. Strajk ma na celu zrobić kłopot władzy inaczej jest bezcelowy. NAUCZYCIELE NIE BIEŻCIE UDZIAŁU W EGZAMINACH. Inaczej ten strajk NIC nie da. A nie ma problemu by te egzaminy napisać kilka tygodni później. Wiem, że to kłopot dla uczniów i rodziców. Ale Rodzicu jak myślisz chcesz by twoje dziecko uczył KTOŚ kto zarabia 1800 zł na rękę - Tyle zarabiają początkujący nauczyciele. Minimalna stawka w LIDLU to 3300 brutto prawie tyle co najlepiej zarabiający nauczyciele dyplomowani. Wiem, wiem zaraz ktoś napiszę to niech idą do Lidla. Tylko zadam pytanie Kto będzie uczył wasze dzieci jak nauczyciele pójdą do innej roboty NO KTO.
 
#46 E 2019-04-08 11:56
Nie jestem znawcą sytuacji nauczycieli ale coś niecoś wiem, mam dziecko w szkole. Wydaje mi się że wolny rynek uzdrowi sytuacje, DOBRY nauczyciel będzie zarabiał godnie a ci którzy ślizgają się z lekcji na lekcje odpadną i wszyscy będą szczęśliwi...Przecież to absurd że dyrektor szkoły nie może zwolnić złego nauczyciela i przyjąć kogoś ambitnego i chętnego do pracy
 
#47 mack 2019-04-08 11:58
Pieniądze, pieniądze..
Każdy powinien godnie zarabiać. Dlatego nauczycielem nie zostałem swoją drogą.
Problem w tym, że po wieelu latach zaniedbań rządu poprzedniego, teraz chcecie bardzo wiele. Zbyt wiele. Wiadomo, obecny rząd dobrze zarządza pieniędzmi, więc wszyscy wydojmy coś z tego dla siebie prawda? Otóż nie. Krok po kroku. Nie oszukumy się. Nauczyciele mają trochę pracy, ale nie więcej niż inni. Poza tym ludzie uczący plastyki (z całym szacunkiem) nie powinni zarabiać tyle ile nauczyciel j. polskiego. To zupełnie inna praca. Inna ciekawa sprawa. Większość nauczycieli to wyborcy PO. Rozumiem, że tak masowo strajkujecie, bo jeśli PO wygra następne wybory to już nie będzie sensu strajkować? Dostaniecie podwyzki, a poźniej pobiegniecie oddać głos na PO, która podwyżki wam zamroziła? Wasza logika.. I wy kogoś uczycie?.. Ludzie..
 
#48 Mm 2019-04-08 11:59
Na pierwszym miejscu powinno być dobro dzieci. Ten strajk to tragedia. Propozycja przedstawiona przez rząd jest bardzo dobra.
 
#49 do kom 18 2019-04-08 12:01
to że siedzisz po godzinach z dzieckiem i odrabiasz z nim lekcje to raczej nie wina nauczyciela tylko programu jaki jest realizowany! Nam polakom najlepiej zawsze jest rozliczać kogoś za wykonywaną pracę patrzeć w jego portfel! Nikt nikomu z was drodzy rodzice nie każe na siłę prowadzić dziecka do szkoły możecie sami je nauczać w domu a raz w roku poddać je egzaminowi! wielu krzyczy 8 godzin pracy proszę przecież możesz zostać z dzieckiem sam w domu i przez 8 godzin je uczyć! Po co puszczasz dziecko do szkoły jeżeli sądzisz że jest źle edukowane??? Ojciec ucznia ostatniej klasy gimnazjum... Brawo nauczyciele nie dajcie się poniżać!!!
 
#50 GUCIO 2019-04-08 12:04
Panie Gucio ma pan problemy ze składnią, to gdzieś tak pierwsze klasy szkoły podstawowej, zapraszamy, ale oczywiście już po strajku :)
 
#51 do kom. 7 2019-04-08 12:08
I po co pokazujesz światu, że jesteś ignorantem? Przecież nauczyciele chętnie po ośmiu godzinach pracy zajęliby się życiem prywatnym. Ale czy rodzice przyjdą na zebranie do godz. 15-tej? Rady pedagogiczne, dokształcanie i wiele innych zajęć, w tym wycieczki szkolne, wyjazdy do teatru i szkolenia tez będą do 15-tej? I prace domowe też zdążą do 15-tej poprawić w ciasnym pokoju nauczycielskim?
Jeżeli nauczyciel miałby mieć 26 dni urlopu, to miałby siedzieć w pustej klasie, czy uczniom też życzysz skrócenia wakacji? Naprawdę nie warto pisać bzdur, będąc motywowanym złością do drugiego człowieka.
 
#52 Tak !!! 2019-04-08 12:09
No i dobrze skoro za "nie pracę" państwo daje lub rozdaje a może wydaje a raczej płaca olbrzymie pieniądze ?!!!!!!!??
A rodzicom proponuję zająć sie dzieciakami po szkole !
 
#53 bnl 2019-04-08 12:10
Za taką pracę nauczycielom nie należy się żadna podwyżka. Etat 18 godz. lekcyjnych, czyli 45 min, to znaczy, że tak naprawdę wynosi 15 godz.czyli 3 godz. dziennie przez tylko 9 miesięcy w roku.
Zlikwidować KARTÊ NAUCZYCIELA, urealnić godziny etatowe to można mówić o podwyżkach.
 
#54 Mariusz 2019-04-08 12:11
WG analiz Instytutu Badań Edukacyjnych z 2013 nauczyciele pracuja efektywnie prawie 47 godzin tygodniowo, ale jakoś nikt nie jest skłonny do płacenia za takie nadgodziny. Podobne badanie w Niemczech w zeszłym roku pokazało, że nauczyciele pracuja tygodniowo prawie 49 godzin.
 
#55 X 2019-04-08 12:12
TAK SOBIE MYŚLE OD CZEGO JEST TA(...) MINISTER EDUKACJI ? I DOBRZE
 
#56 aga 2019-04-08 12:18
Po pierwsze ,pogonic te stare dziady na emeryturkach . I to sa ludzie ( nauczyciele ) ponoc bardzo napracowani i tak im bardzo w tej pracy zle.
 
#57 PRZEDSIÊBIORCA 2019-04-08 12:23
NAUCZYCIELE - SUPER KASTA 2 ?
 
#58 zdziwiony 2019-04-08 12:32
Tak czytam , i chyba Ci co najbardziej krytykują to im chyba nie szło za dobrze w szkole. Jak górnicy strajkują to jakiś oni mogą... Odnośnie pomysłu strajku w wakacje... To jaki miałby to sens.... Skoro jest tak dobrze wszędzie , że nawet krowy dostaja pieniądze, to dlaczego nie nauczyciele. Przecież oni czas spędzają z naszymi dziećmi więcej czasu niż my... Ciągle zapracowani.
 
#59 Mariolka 2019-04-08 12:33
LUDZIE RADZÊ WAM , ZRÓBCIE TO CO JA, Coraz głośniej o tym, że wakacje już się rozpoczęły i potrwają prawdopodobnie do końca lipca.
my teraz bierzemy urlopy i na Teneryfę. Wczasy są teraz dużo tańsze i kto pierwszy ten lepszy. Taką szansę trzeba umieć wykorzystać , a oni biedacy niech se dalej walczą.
 
#60 123 2019-04-08 12:35
Przypominam nauczycielom biały strajk trwał miesiąc. Pobijecie go?!
 
#61 ¬LE 2019-04-08 12:40
PŁACIĆ NAUCZYCIELOM LECZ WSTÊPNIE WYRZUCIĆ 2/3 BO IMPROWIZUJ¡ I O MARNYCH KWALIFIKACJACH ORAZ DYREKTORÓW ZWERYFIKOWAĆ NATYCHMIAST !
NP. CO TO ZA NAUCZYCIEL KTÓRY UCZY MATURALNEJ MATEMATYKI A BOI SIÊ UCZNIÓW CZYLI MŁODZIEŻY ? CO TO ZA NAUCZYCIELKA MATEMATYKI KTORA UCZY MATURALNEJ TEMATYKI A BOI SIÊ ZADAÑ MATURALNYCH WYBIERA LECIUTKIE I PRZYJEMNE A PYSK OD UCHA DO UCHA ? CO TO ZA DYREKTOR KTÓRY NIE ORGANIZUJE FAKULTATYWNYCH ZAJÊĆ ? ITD ITP NÊDZA ZA NÊDZ¡ !
JEST ¬LE, OKROPNIE.
 
#62 Ojciec do matki 37 2019-04-08 12:47
MATKO!!!odniosl as ogromny sukces zaczęłaś rozmawiać z córkami a wcześniej czasu nie było?ale dobre i to na początek życzę nawiązania więzi rodzinnych nie poddawaj się MATKO!!!
 
#63 Eli 2019-04-08 12:48
Uważam, że są nauczyciele którzy zasługują na podwyżkę Ci którzy starają dobrze wytłumaczyć lekcję ,ale są tacy którzy odwalaja lekcję i nie potrafią podejść do ucznia są wredni a taki sobie wybrał zawód i trzba mieć podejście do uczni
 
#64 AS 2019-04-08 12:52
Każdy by chciał dużo zarabiać i mało pracować. Zapytajcie przedsiębiorców ile muszą pracować - a Państwo im tylko zabiera. Tam nie ma 8 godzinnego dnia pracy - prywaciarz pracuje cały czas i niestety nie może sobie pozwolić na strajki! W Polsce różne grupy społeczne tylko drą się, pala opony, wyrzucają owoce i warzywa, "stróże prawa" łamią prawo idąc sobie na tzw. "lewe" zwolnienia lub taktyczne chorobowe, niektórzy lekarze takie wystawiają i nikt tego jakoś nie weryfikuje, nie potępia, nie ściga. Tylko jak przedsiębiorca utrzymujący te wszystkie grupy społeczne pozwoli sobie na chwile słabości - od razu ma kontrole i przykręcenie śrubki!. Do roboty nieroby - a jak sie nie podoba to polecam słowa które niejeden raz przedsiębiorca musi wysłuchiwać: znajdź sobie nowe zajęcie! p.s. Nauczyciel niech zarabia dużo -ale niech też będzie weryfikowana jego praca i poddawana ocenie. Dyrektor szkoły powinien mieć instrumenty żeby słabego wyrzucić, a dobrego odpowiednio docenić. Nie powinno byc żadnej ochrony tylko normalne zasady rynkowe. Wtedy jakość całego szkolnictwa by się poprawiła!
 
#65 Profesor Gąbka 2019-04-08 12:53
Jeszcze kilka poważnych analiz i wyjdzie, że nauczyciel pracuje 26 godzin na dobę :) i wtedy żarty się skończą
 
#66 rr 2019-04-08 12:55
Osobo z komentarza 45 już Cię lubię. Masz jako jedyny rację- tylko wolny rynek uzdrowi sytuację.
 
#67 xyz 2019-04-08 12:57
w pełni was popieram, siły i wytrwałości
 
#68 leszczynianka 2019-04-08 13:00
3 pieknie napisalas.Strajkujcie .Kazdy powinien walczyc o swoje prawa
 
#69 Kasia 2019-04-08 13:04
Popieram w 100% kom 10
 
#70 x 2019-04-08 13:15
Poziom frustracji społeczeństwa, jak chodzi o polską oświatę, jest ogromny.
 
#71 Andrzej 2019-04-08 13:20
A nich jeden z drugim wezmą się do roboty a nie tylko narzekają. Niech przesiedział w szkołach tak jak każdy inny pracownik po 8 godzin dziennie. Niech nie narzekają że tyle pracy mają w domu, wystarczyło by te 8 godzin dziennie aby sprawdzili sprawdziany, przygotowali się do następnych zajęć. Zaraz zapewne przeczytam jaki to ja jestem be, ale też uczyłem się dużo i długo na swój zawód jaki wykonuje, mam też odpowiedzialnoś ć dużą ale i nie zarabiam więcej niż nie jeden nauczyciel który ciągnie kilka etatów w różnych szkołach( tak tak jest nie jeden pracuje w kilku szkołach lecz tego się nie widzi) i jakoś nie strajkuje. Do pracy normalniej się proszę zabrać!!!
 
#72 miko 2019-04-08 13:30
chce 1000 zł podwyżki , bo mi się należy moja praca jest niedoceniona i mam za mało musicie mi dać
 
#73 Axd 2019-04-08 13:32
Panie Prezydencie. Obłuda i zakłamanie. Pokazuje się Pan publicznie z uczniami, gratulujac im sukcesów, które osiągają dzięki nauczycielom. Będziemy o Panu pamiętać przy następnych wyborach na prezydenta Leszna. Bardzo dziękujemy.....
 
#74 DO 45 2019-04-08 13:37
ŻADNA PRACA NIE HAÑBI!!! W LIDLU TEZ PRACUJ¡ LUDZIE PO WYŻSZYCH STUDIACH. JAK KTOŚ ZAZDROŚCI NIECH TAM IDZIE - ALE FAJNIE JEST BYĆ CHRONIONYM, A ZA ŚCIEMÊ I NIERÓBSTWO PRAKTYCZNIE NIC NIE GROZI. PRAWDZIWYCH NAUCZYCIELI OBECNIE JEST NIEWIELU. Nauczyciel powinien przede wszystkim być autorytetem. Ale jak takim być jak się dobrze wykładanego przedmiotu nie zna. Dziś wielu jest po jakiś podyplomówkach i czasami mniej wiedzą niż ich uczniowie.
 
#75 anonimus 2019-04-08 13:38
Brawo nauczyciele za odwagę ! Trzymam kciuki i pozdrawiam wszystkich nauczycieli a w szczególności z SP nr 13 w Lesznie. Trwajcie, jesteśmy z Wami !
 
#76 Rodzic 2019-04-08 13:59
Trzymajcie się w tej "13"
 
#77 rolnik 2019-04-08 14:02
Sprywatyzowac wszystkie Panstwowe szkoły oraz uczelnie i problem sam będzie rozwiązany żadnego strajku ani związków nikt nie będzie opłacał.
 
#78 uczen 2019-04-08 14:06
u nas na matmie nauczycielka ciągle narzekała że musi wodę nosić koniom ze krzywy kregoslup i marudzila na lekcjach
 
#79 Kąkolewo 2019-04-08 14:31
Gmina Osieczna NIe strajkuje !!! Stach Strach.
 
#80 maria 2019-04-08 14:44
Dosyć już mam tej uprzywilejowane j grupy społecznej,czy jak podpisywali umowę o pracę to nie wiedzieli jakie wynagrodzenie za tym idzie???Gdyby wszyscy mieli takie podejście do pracy to całe społeczeństwo powinno zastrajkować.Ludzie ogarnijcie się.Każdy chce więcej zarabiać i dlatego zmienia miejsce zatrudnienia(gd y w obecnym mu żle)a kiedy nie wywiązuje się ze stosunku pracy to szef go zwalnia dyscyplinarnie.
 
#81 Piotr Jaśkowiak 2019-04-08 14:58
Szok ...Ludzie w całej Polsce mają porównywalne potrzeby i żołądki . Rozumiemy wykształcenie zaangażowanie z którymi możemy dyskutować . W każdym sektorze pracują ludzie z podobnym wykształceniem jak i dużo większą długością pracy codziennej . Dlaczego przy produkcji żywność muszą się zadawalać 30 % wypłatą. Wszyscy będą dążyć do zrównania zarobków. Muszą podrożeć wszystkie towary spożywcze i przemysłowe. To oczywiście nie obędzie się bez krzyku i dużego niezadowolenia . Dlaczego nie strajkują podczas długich urlopów ..? Gratulacje nauczyciele.... rozpoczęliście nowy proces ..! wszystko przez niekontrolowaną pazerność ...Gratulacje ..!!!
 
#82 Ala 2019-04-08 15:07
Czy aktor w teatrze pracuje dziennie lub tylko w weekend 1.5 h ??
 
#83 Janek 2019-04-08 15:44
Kto wprowadził ten bałagan w szkołach? PIS rządzi od 3 lat!
 
#84 mama 2019-04-08 15:46
nie ma dla mnie nic cenniejszego niż moje dzieci i chcę wiedzieć, że większość dnia spędzają w towarzystwie pozytywnie nastawionych do życia ludzi z pasją a nie frustratów, którzy pracują w szkole bo nie znaleźli pracy w biedronce...
 
#85 Ratinio 2019-04-08 16:06
Szanowni nauczyciele
Nie zazdroszczę Wam pracy i wolnych dni. Zgadzam się, że macie prawo do protestu i dbania o swoje rację. Tylko ja osobiście nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego teraz. Nasze dzizeci dzięki wymysłom tego rządu, który Wam również rzuca kłody pod nogi, mają w tym roku kumulację. Likwidowane gimnazja i klasy 8 mają za kilka dni mieć egzaminy. Dlaczego to z tego poszkodowanego rocznika robicie zakładników i narażacie ich na dodatkowy stres?? Czy naprawdę uważacie, że to najlepszy moment? Może dla Was tak - ale skoro leży Wam na sercu dobro nie tylko swoje ale również ogólnie pojętej oświaty to nie byłoby dobrym pomysłem zawiesić protest na czas egzaminów? Taki ruch bardziej niż redukcja oczekiwań przez więszość społeczeństwa byłby odebrany pozytywnie. Nie dokładajcie się do bandy która przez swoje wyimaginowane reformy dokonała tego całego bałaganu. Pomyślcie - a wiedząc, że mam do czynienia z inteligentnymi ludźmi dojdziecie do tego samego wniosku.
 
#86 Do 45 2019-04-08 16:20
Jakiś ograniczony tuman znowu swoje, nauczyciel na rękę, a w lidlu dla porównania brutto. Skończcie raz na zawsze z tym "na rękę"
 
#87 Gosia 2019-04-08 16:32
Drodzy nauczyciele -Zawsze można zmienić pracę,życzę powodzenia
Ps.Proszę podać gdzie są wolne etaty w szkołach
 
#88 do kom.47 2019-04-08 16:57
Tylko, ze za poprzedniego rządu nie bylo takiego rozdawnictwa i nikt nie mowil, ze budzet pęka w szwach od kasy. Skoro jednym sie daje, to inni tez sie upominają, bo ceny rosną, a w przyszłym roku dopiero nam dadzą popalic.
 
#89 marek 2019-04-08 17:56
Nie rozumiem.
ZNP idzie za rączkę z PO, które przez laty wyśmiewało nauczycieli. Zamrażali nauczycielom pensje, zwolniono ponad 42 tyś nauczycieli. I teraz co? ZNP z Broniarzem na czele, razem z PO walczą o podwyżki. Przecież to jest i śmieszne, i żałosne.
Oczywiście, że za poprzedniego rządu nie było kasy, bo rządziły tumany. Tumany, których wy wciąż popieracie, drodzy nauczyciele. Więc kim wy jesteście?
Kom 87, czy ty człowieku czytasz co piszesz?
Ekonomistą w rządzie to ty byś nie mógł być.
Nazywasz to rozdawnictwem. Nie porównujmy rodziny do zawodu nauczyciela. A ceny rosły zawsze, za PO również. Tylko wtedy jakoś cieżko ci było się odezwać, by nie wyjśc na głupka przed znajomymi. No bo krytykować tych geniuszy ekonomii na których głosowałeś cieżko prawda?
 
#90 Linka 2019-04-08 18:10
40 godz pracy i 5 tyś netto i wszystko w temacie
 
#91 TEŻ NAUCZYCIEL 2019-04-08 18:38
DO TYCH WSZYSTKICH, KTÓRZY NAM ZAZDROSZCZ¡: ZAPRASZAM NA 5 DNI DO PRZEDSZKOLA- TAM CZEKA 25 DZIECI W WIEKU 3, 4, 5, I 6- LAT . NALEŻY IM ZORGANIZOWAĆ ZAJÊCIA , ZABAWY, SPACERY, ZABAWY NA PLACU ZABAW, NAUCZYĆ CZYTAĆ I LICZYĆ ORAZ PISAĆ, ROZUMIEĆ ŚWIAT I LUDZI- NAUCZYĆ ICH SZANOWANIA SIEBIE I INNYCH . PROSZÊ TYLKO ZABRAĆ ZE SOB¡ OPRÓCZ KAPCI DODATKOWE 12 PAR OCZU I USZU, 12 PAR R¡K, SPRAWNE NOGI I SERCE, KTÓRE TO WSZYSTKO OBEJMIE I ZROZUMIE. A WSPOMNÊ, ŻE W FERIE I WAKACJE 1 CAŁY MIESI¡C TEZ PRACUJEMY, A TAKŻE W PRZERWY ŚWI¡TECZNE TAKŻE. ZATEM - KTO CHÊTNY DO WOLONTARIATU ....?
 
#92 DO 88 Marka 2019-04-08 19:12
Kłamie Pan i teraz widzę że celowo. Dla Pana wiedzy:

Działania ZNP w latach rządów PO-PSL:
2007 październik zorganizowano pikiety przed gmachami urzędów wojewódzkich(ty dzień po wyborach).
2008 styczeń Warszawa manifestacja (12 tyś. osób)
2008 maj ogólnopolski strajk
2008 wrzesień pikieta przed gmachem MEN
2008 listopad pikieta przed gmachem Sejmu i Kancelarią Prezesa Rady Ministrów,
2010 pikieta ZNP przed siedzibą Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie
2013 wrzesień manifestacja Solidarności, OPZZ i FZZ (200 tyś. osób)
2013 listopad ogólnopolska manifestacja ZNP w Warszawie (ponad 20 tyś. osób)
2015 kwiecień ogólnopolska manifestacja nauczycieli i pracowników (22 tyś. osób)
2015 październik manifestacja ZNP i Solidarności (15 tyś. osób)

Pensje nauczycielskie wzrastały w latach 2008  2012 sześciokrotnie.
2008 r.  10 proc.,
2009 dwukrotnie, 2 razy po 5 proc.,
2010 r.  7 proc.,
2011 r.  7 proc.,
2012 r.  3,8 proc.
2013 Donald Tusk wycofał szkodliwe dla nauczycieli zmiany w Karcie Nauczyciela i planowany na 2014 rok strajk został odwołany.
Te podwyżki PO nie dało z miłości do nauczycieli i ZNP tylko po wielokrotnych protestach i negocjacjach.
 
#93 michu 2019-04-08 19:24
Tak słucham w tv, czytam w sieci i napiszę trochę od siebie. Z jednej strony rozumiem każdą grupę społeczną, w końcu każdy chciałby zarabiać więcej. Lecz z drugiej - praca od poniedziałku do piątku w godzinach mniej więcej 7:30 - 15. Przerwa co 45 min - nosz ku*** ! Ile godzin dziennie tak naprawdę pracujecie ! ? lecz nie ściemniajcie, że 8 bo i tak nie uwierzę !
Wakacje wolne, a do tego za to wolne zapłacone jak za normalny miesiąc pracy. Ferie zimowe wolne. Przerwy świąteczne wolne. Za to także macie zapłacone ! Dodatkowa kasa za tzw wychowawstwo - i to nie mała ! dodatkowo korepetycje - czysty zarobek bez podatku ! Ile napracujecie się fizycznie, że tacy zmęczeni ! ? Fakt, kreda taaaka ciężka.
Rozumiem, że trzeba przygotować się do zajęć, czy też przygotować sprawdzian, pracę klasową, test a potem sprawdzić. Lecz nie ściemniajcie, że tyle z tym pracy skoro coraz więcej pytań zamkniętych w formie testu wyboru, gotowy szablon do sprawdzania, czy dla utrudnienia nawet dwie grupy i dwa szablony do sprawdzenia. Po czym testy krążą np przez kilka lat, czy też delikatnie modyfikowane. Nauczyciel danego przedmiotu w kółko powtarza jedno i to samo w zależności od klasy i tyle jego nauki.
Jakiś czas temu rozmawiałem z kilkoma nauczycielkami i każda z nich stwierdziła, że źle nie ma ! W dodatku "bawię się z dziećmi i jeszcze mi za to płacą bardzo dobre pieniądze, jestem pod dachem, latem chłodno, zimą ciepło, fizycznie nie pracuję praktycznie nic" Więc o co wam chodzi ! ?
Tak wam źle ? zwolnijcie się ze szkoły/przedszkola i zatrudnijcie się na tzw produkcji. Zaczniecie pracować na 3 zmiany albo i 4 brygady, dostaniecie połowę z tego co macie teraz, albo i najniższą krajową to zobaczycie jak wygląda życie czy ciężka praca za marne pieniądze
Nie życzę wam źle, lecz żeby wywalili was z pracy. W dodatku żeby przez najbliższe 30 lat nie było wolnych etatów w edukacji. Tylko inne, za najniższą krajową to przestaniecie gwiazdorzyć i wymyślać

p.s. jak tak wam źle to pokażcie paski wynagrodzeń oraz PITy
 
#94 do kom. 93 2019-04-08 20:32
Zapraszam do pracy w szkole, to taka superrrrrr praca, nie rozumiem, dlaczego nie wybrał pan takiej ścieżki kariery?
 
#95 Yxz 2019-04-08 20:35
Nauczyciele nie uczą tylko wymagają
A w szkole odpiepszaja tylko etat albo często 2 za 5 tysi
 
#96 Maria 2019-04-08 20:41
Do komentarza nr 3.Uczycie jak nie dać się upokorzyć i wykorzystać?Uczycie szacunku? Poprzez strajk? Szanowna Pani,wielu z nas wie jak walczyć o swoje racje,ale zwyczajnie nie może sobie na to pozwolić.Nie stanowimy uprzywilejowane j i sporej grupy jaka stanowią nauczyciele,nie mamy karty przetargowej w postaci zbliżających się egzaminów ośmioklasistów, gimnazjalistów i w bliskiej przyszłości egzaminów maturalnych(moi m zdaniem ogłaszanie strajku w takim czasie jest nieetyczne).Czy szanowni nauczyciele zdają sobie sprawę z tego ile godzin w miesiacu muszą pracować niektórzy aby zblizyć się do ich zarobków?Mój mąż w marcu przepracował 187 godzin.Ile miesięcy musi przepracować nauczyciel aby przepracować tyle godzin ile w jednym miesiącu mój mąż?Macie szereg przywilejów,o których inne grupy zawodowe mogą tylko pomarzyć pracując w prywatnych firmach.Trzynaste i czternaste pensje,wczasy pod grusza,dodatki za pracę na wsi,dopłaty do okularów,słuzbo we mieszkania,bony na przedświateczne zakupy, trzy lata urlopów płatnych na podratowanie zdrowia,nauczyc iela w stanie nieczynnym(z wynagrodzeniem) ,i jeszcze Wam mało?I na to wszystko z pieniędzy podatników którzy nie mogą upominać się o swoje w tak nachalny sposób bo mogą stracić zródło utrzymania a w najlepszym razie usłyszeć,że nie muszą pracować w danej firmie,mogą zmienić miejsce pracy.Nauczyciele też mają taki wybór,skoro są tak bardzo niezadowoleni,n iech zmienią pracę na lepszą.Dlaczego tak kurczowo trzymają się swoich posad? Po 1989 roku tysiące Polaków musiało się przekwalifikowa ć aby odnależć się w nowej rzeczywistości.Nauczyciele też mogą to zrobić.Pozdrawiam tych pedagogów którzy ze względu na dobro uczniów nie przystapili do strajku.
usłyszeć,że
 
#97 Nauczyciel 2019-04-08 20:48
Do michu
Zostań nauczycielem -zapraszamy!!! To fantastyczna robota!
 
#98 Iwa 2019-04-08 21:23
W biedronce też potrzebują do pracy. Nie podoba się to wypad
 
#99 komentarz numer 96 - odpowiadam 2019-04-08 22:02
Nie rozumiem? Jak to państwo sobie nie mogą pozwolić? Wydaję mi się, że szansa na strajk jest wszędzie. Nauczyciel 160 godzin wyrabia w miesiącu. Proszę przestać wierzyć w propagandę i powtarzać informację o 18 godzinach. Zarobki 2150 netto, jako wychowawca klasy z dodatkiem wiejskim. Czternasta pensja? Nigdy takiej nie widziałam. Służbowe mieszkania? Skąd te informacje? bony na zakupy? Jakie, nigdy takich nie widziałam. KOLOROWO CO NIE :)
 
#100 do 91 2019-04-08 22:43
NIE ROZŚMIESZAJ MNIE...! HAHAHAHHA
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama