Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Wypadki

1638 wyświetleń
1248 wyświetleń
671 wyświetleń
1523 wyświetleń
2192 wyświetleń
578 wyświetleń
3142 wyświetleń
5161 wyświetleń
4717 wyświetleń
450 wyświetleń
5728 wyświetleń
5282 wyświetleń
3356 wyświetleń
3769 wyświetleń
4525 wyświetleń
4849 wyświetleń
6172 wyświetleń
6236 wyświetleń
5764 wyświetleń
4439 wyświetleń
5655 wyświetleń
3847 wyświetleń
27920 wyświetleń
9390 wyświetleń
6401 wyświetleń
11715 wyświetleń
7163 wyświetleń
8535 wyświetleń
6948 wyświetleń
9071 wyświetleń
3541 wyświetleń
9109 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Potrącenie 6-letniej rowerzystki na ul. Unii Europejskiej w Lesznie (2019)



Ocena: 2.7 (219 głosów)


Komentarze (54)  

 
#1 Tomek 2019-05-03 00:02
Tych szaleńców na rowerach coraz więcej, w sumie przed każdym przejściem nieważne jakiej kategorii trzeba zrobić STOP, bo nawet rowery jadące ścieżką równolegle do ulicy skręcają i przecinają przejście bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, o rozejrzeniu się nie wspomnę, bo to ich nie dotyczy. Do tego policja się wycwaniła i każde zdarzenie, wtargnięcie, wskoczenie na przejście zza zaparkowanych samochodów, przejazd 45 km/h przez przejście itd., kwitują - 100% wina kierowcy - należało zachować szczególną ostrożność, 5 minut i protokół z interwencji sporządzony, można jechać na pączki :( Ale rowerowi i piesi szaleńcy niech pamiętają - poza prawem drogowym (kompletnie niejasnym - bo w przeciwieństwie do zachodu pieszy czy rowerzysta nie ma bezwzględnego pierwszeństwa nawet jak jest jeszcze 20 metrów od przejścia na chodniku) są jeszcze prawa fizyki...
 
#2 Tomek72 2019-05-03 00:02
Szanowni Państwo - nie znam SZCZEGÓŁÓW tej KONKRETNEJ sytuacji ... ale jestem kierowcą samochodu, który w szczycie robił GRUBO ponad 50.000 km rocznie ...
ale jestem też PIESZYM i
jestem też ROWERZYST¡ ....

Samochód wybieram TYLKO KIEDY MUSZÊ ...

dlaczego o tym piszę - bo na "pierwszeństwo na drodze" patrzę z perspektywy - kierowcy auta, rowerzysty i pieszego ...

Przepisy przepisami - ja NIGDY nie zrozumiem pieszego ani rowerzysty, który NIE MA KONTAKTU WZROKOWEGO z kierowcą, który może go zabić ....
 
#3 PARANOJA 2019-05-03 00:41
A za co konkretnie pani w mercedesie została ukarana? Raczej ojciec nie dopilnował bezpieczeństwa dziecka i córka wjechała wprost pod auto! Paranoja!
 
#4 Franek 2019-05-03 02:12
Dziecko wtargnęło na drogę. Wiec czemu ukarano kierowcę? Sprawa do sądu.
 
#5 Obywatel 2019-05-03 07:05
Ze jak?? ojciec nie upilnowal dziecka ktore wjechalo prosto pod samochod a oni daja mandat kierujacej?? to jakis zart?
Widac wszyscy juz foruja bezmyslnych rozerzystow, nie tylko prezydent miasta...
 
#6 Archanioł 2019-05-03 07:28
A BO TO PIERWSZY RAZ? PÓKI IDIOTYCZNY PRZEPIS pozwalający wjeżdżać rowerzyście na jezdnię, zamiast nakazując zsiąść i go przez nią przeprowadzać nie zostanie zmieniony, tak właśnie będzie. Gdyby zleźli kierowca zobaczyłby dwoje. Ustawodawca zadbał o zajęcie dla policji, szpitala i przychód do kasy państwa z mandatu kierowcy, ale czy na pewno w tym, jak i wielu innych przepisach, wiedział co czyni? Czy tak właśnie najnowocześniej i po europejsku wyglądało to na papierku? I można pisać, że znowu się czepiam, ale fakt jest taki, że (na szczęście tylko) kolano stłuczone, choć i pewnie uraz w głowie do roweru pozostanie już na zawsze.
 
#7 Szejk z konkolewa 2019-05-03 08:12
A klasa to nie Mercedes, merc zaczyna się od S klasse, mom takiego z dużym moturem,tym się jedzie jak pan
 
#8 Hej 2019-05-03 09:09
Zabierać prawo jazdy za takie coś, w końcu jakoś trzeba nauczyć polskich kierowców kultury jazdy. Dla nich wolny wjazd na rondo i zatrzymanie na przejściu do dyshonor. Widać też po komenarzach z kim mamy do czynienia. Nie wiem, może na egzaminach na prawno puszczać jakis filmik z Holandii by zobaczyli, jak kierowca ma się zachowywać na drodze, jak widzi rowerzystę? W Polsce rowerzysta to człowiek 5 katygorii. Na przejazdach ma prowadzić rower, na ciągach ma przypuszczać pieszych. Najlepiej sprzedać rower. Choć fakt jest też taki, że konstrukcja naszych ciągów pieszo rowerowych woła o pomstę do nieba.
 
#9 LOL 2019-05-03 09:11
Tam jest świetna widoczność. Tekst o nagłym wjechaniu dziecka jest śmieszne. Zabrać prawko i wysłać na miesiąc nauki jazdy, albo lepiej kultury jazdy.
 
#10 123 2019-05-03 09:11
Czytając opis sytuacji nasuwa się pytanie, dlaczego winną jest kierująca samochodem ? A, może tak współwina? Ojciec 6-latki nie dopilnował dziecka przy próbie przekroczenia jezdni. Ale najważniejsze, że skończyło się tylko na niegroźnych otarciach o potłuczeniach.
 
#11 Do 6 2019-05-03 09:25
Dobrze że są jeszcze rzeczy martwe dzieki którym można ukryć słomę wystajaca z butow. Ty żeś jest milioner w takim razie!! Chylę czola
 
#12 popieram 1, 2, 3, 4, 5 2019-05-03 09:39
Codziennie widzę, jak rowerzyści (i piesi) lekkomyślnie korzystają z przejść i dróg. Nie ma w mieście prewencji dotyczącej ruchu pieszych i rowerzystów, której oczekuję od oficera rowerowego, straży miejskiej, jednostek oświatowych. Prewencji nie ma, jest za to, powołana przez prezydenta, 16-osobowa Komisja Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego (bez kontaktu z mieszkańcami) z udziałem, a jakże, Patryka Morysona (dawnego oficera rowerowego) oraz radnych: B.Mroczkowskiej, K.Jęcza, P.Więckowiaka. (elka.pl 18.02.2019r. Prezydent powołał Komisję Bezpieczeństwa) Ma rację komentarz 2 w sprawie kontaktu wzrokowego z kierowcą. Rowerzysto: daj znak ręką, że masz zamiar skręcić; nie korzystaj z drogi, jeśli obok ścieżka rowerowa itd. Osobną sprawą dorosły z dzieckiem w przestrzeni publicznej. Osobną sprawą człowiek z psem w przestrzeni publicznej.
 
#13 Turysta 2019-05-03 09:48
Jesteś przed przejściem dla pieszych masz obowiązek -zachować bezwzględny obowiązek - nawet jak ktoś idzie pijany czy kulejący czy obojętnie co - a po za tym więcej kultury - na Mickiewicza to się dopiero dzieje o widać jakich mamy kierowców w Lesznie oczywiście Nie wszyscy - polecam tydzień w Holandii i nauka zachowań rowerzysta pieszy będący przy przejściu Jest Święty !!!!! A kart są za małe !!!!
 
#14 _obserwator 2019-05-03 09:57
do 2. : Świetna puenta: (btavo)
Przepisy przepisami - ja NIGDY nie zrozumiem pieszego ani rowerzysty, który NIE MA KONTAKTU WZROKOWEGO z kierowcą, który może go zabić ...
 
#15 Ja..kierowca..piesza 2019-05-03 10:17
Popieram wszystkie komentarze od 1 do 5 oprócz 6..nie na temat..Ludzie uważajcie na siebie i na to co dzieje się wokół.
 
#16 Bajka 2019-05-03 10:27
To nie rowerzystów wina. Kierowcy nawet na nich nie zwracają uwagi. Szczególnie w tym miejscu.
 
#17 do 12 2019-05-03 10:49
Do 12: mnie w szkole uczono zeby bedac przy przejściu najpierw spojrzec w lewo potem w prawo potem znowu w lewo i mozna przechodzic. Teraz przekaz z kazdej strony jest taki ze pieszy na przejsciu jest swiety i efekt mamy taki ze piesi wchodza na ulice no bo przecież samochod musi sie zatrzymać. A co do konkretnej sytuacji to jak ten ojciec pilnowal dziecko???
 
#18 Agata 2019-05-03 10:54
Nie wiem czyja wina ale sprawa ewidentne nadaje się do sądu, dziecko jeszcze nie ma 7 lat , a więc nie powinno bez opieki dorosłego pokonywać przejścia przez ulicę i to rodzic odpowiada za jego bezpieczeństwo , tatuś powinien zejść z rowera i dziecko przez ulicę przeprowadzić, mandat raczej dla rodzica.
 
#19 rowerzysta 2019-05-03 11:19
Ta pani musiała mieć znajomości w policji bo mi za takie coś zabrano prawo jazdy, a tutaj nie więc jak to skomentować ręka rękę myje.
 
#20 Łukasz 42 2019-05-03 11:21
Brak słów na rowerzystów a także na kierowców i jedni i drudzy nie są święci
Przykład proszę bardzo w zeszłym roku jadąc jedną z ulic w Lesznie słabo oświetloną nagle z ciemności wyłonił mi się tuż przed maską rowerzysta bez świateł jadący środkiem ulicy :(
 
#21 lidia 2019-05-03 11:31
Nie ma sie co dziwic moj maz wczoraj w bialy dzien prowadzac rower na przejsciu dla pieszych gdzie mial zielone swiatlo i gdyby nie jego czujnosc i przyzwyczajenie ze skret glowy w lewo jest pozostaloscia kierowcy zawodowego zostalby potracony przez starszego pana ktory wiechal na zielonym swietle na pasy ....maz mu pokazuje na swiatla a ten zza szyby rozklada rece!!! Czyżby klanial sie psycholog i okulista...LUDZIE miejcie troche rozsadku.Ani jedni ani drudzy nie sa sami na drogach na przejsciach.... CHYBA ZYCIE JEST WAM JESZCZE MILE a i kieszen chcecie miec wypwelnina mamona a nie pusta....
 
#22 też rowerzysta 2019-05-03 11:35
Ewidentna wina opiekuna dziecka. Nie wiem z jakiego kodeksu korzystał pan policjant. Pani kierowca powinna była nie zgodzić się na mandat i sprawa poszłaby do sądu.
 
#23 do kom. 2 2019-05-03 12:10
A jaki kontakt wzrokowy możesz mieć z kierowcą który chce cie zabić i pcha się na czwartego z tyłu? Też jestem rowerzystą i kierowcą i 2 dni temu ktoś chciał mnie zabić, kompletnie bezmyślnie bo wystarczyło odpuścić gaz na 5s a potem już droga wolna...Tutaj na przejściu ta sama sytuacja...totalna bezmyślność kierującej...przecież jak ktoś czeka przed przejściem to jest niewidoczny, a zatrzymanie się jest ujmą na honorze...widać po komentarzach jaki jest stosunek wielu kierowców do pieszych czy rowerzystów...
 
#24 do15 2019-05-03 12:12
Prawa fizyki również są przeciwko rowerzystom, oj nieładnie z ich strony....
 
#25 do Archanioła 2019-05-03 12:14
Archanioł odpowiedz sobie sam na pytanie czy rowerzysta siedzący na rowerze i czekający przed przejściem jest niewidoczny w odróżnieniu od takiego który z tego roweru zejdzie? Człowieku stuknij się w głowę; ja rozumiem że nie można na rowerze przejechać po przejściu na pełnej prędkości szczególnie w warunkach dużego ruchu bo to proszenie się o kłopoty ale według artykułu człowiek się zatrzymał więc o czym ty piszesz?
 
#26 Obserwator nr 3 2019-05-03 12:17
Zanim postawisz krok na jezdni, ZAWSZE, niezależnie od tego, gdzie przechodzisz (także na światłach): spójrz w lewo, potem w prawo, znów w lewo. Nic nie jedzie  przechodzisz.
 
#27 do kom.7 2019-05-03 12:23
Chyba w innym kraju mieszkam. Rowerzysta przepuszczajacy pieszego...? Raz w zyciu cos takiego mi sie zdarzylo :) Rowerzysci jadą i nie patrza , ze ktos chce przejsc,jadą ile nogi dają :(
 
#28 Obserwator nr 3 2019-05-03 12:28
Zapytam wszystkich krótko: dlaczego dziecko jechało za ojcem? Przepisy prawa: wkraczając na jezdnię spójrz w lewo, prawo i jeszcze raz w lewo. Dlaczego policja nie karze mandatem osoby wjeżdżające na rowerze mające słuchawki na uszach, którzy nie kontrolując ruchu samochodów. Osoby wchodzące na pasy, młode piszą często esemesy...niech uważają kierowcy aut, ja jestem na pasach. Może spójrzmy z drugiej strony. Jestem kierowcą aura, rowerzystą lubiącym jeździć szybko i osobą przechodzącą przez jezdnię. Są zasady dla wszystkich grup korzystających dróg publicznych i o tym trzeba pamiętać. Może warto z ukrycia przyjrzeć się na osoby korzystające z przejść czy stosują się do zasad bezpieczeństwa, a nie karać tylko kierowców. Choć kierowcy również nie stosują się do ustąpienia pierwszeństwa na pasach, często kobiety. Mandatem powinien również ukarany zostać ojciec dziecka.
 
#29 do tych co nie wiedzą czemu wina Pani 2019-05-03 12:32
A bo rowerzysta był przy przejsciu na chodniku z prawej strony kierującej... polecam się douczyc z przepisów
 
#30 Lemi do 3, 4 , 9, 2019-05-03 12:41
jak mogło wtargnąć na drogę? Jak było na drogę rowerowej z pierwszeństwem przejazdu. Czas od nowa zapoznać się z przepisami!!!
 
#31 ad 12, na temat Holandii 2019-05-03 12:48
Holandia to najbardziej rowerowy kraj w Europie, a może i na świecie. Ulice w ścisłych centrach miast na ogół dostępne są tylko dla pieszych, rowerzystów i komunikacji publicznej. Parkingów dla samochodów jest mało, a opłaty wysokie. Rowerzyści w Holandii po prostu na siebie patrzą, oglądają się i sygnalizują manewry skrętu. To samo robią kierowcy samochodów. Obserwują uważnie sytuację gdy dojeżdżają do przejazdu rowerowego, gdy wjeżdżają na skrzyżowanie, gdy wyprzedzają rowerzystę. Może najwyższy czas przestać zrzucać odpowiedzialnoś ć na innych i samemu zastanowić się w jaki sposób poruszamy się po mieście. Czy obserwujemy innych, czy sygnalizujemy swoje manewry, czy swoim zachowaniem nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji? Jeśli zaczniemy respektować innych uczestników ruchu drogowego do wypadków będzie dochodziło rzadziej.(na podst.: pomorska.pl,7.6.16r., Czym różni się jazda rowerem po Holandii od jazdy w Polsce?, Stow. Rowerowy Toruń)
 
#32 PL 2019-05-03 12:54
Przepi nie do końca jest zyciowy.Kierowca samochodu jest winny jeżeli ktoś jest już na pasach. Ale tu nasuwa sie pytanie: dlaczego ojciec dziecka nie szedł przez pasy obok tego dziecka? Jestem matką i nigdy nie mam zaufania do mężczyzn opiekujących się dzieckie. Oni zawsze są mniej czujni i trochę chyba lekceważą bezpieczeństwo dzieci. Przynajmniej tak to widzę na podstawie obserwacji w mojej rodzinie.
 
#33 lol 2019-05-03 13:02
Wg. tego co pisze elka to tata powinien dostać mandat !!!
 
#34 do kom. 7 2019-05-03 13:13
Komu łatwiej zatrzymać pojazd - kierowcy samochodu czy rowerzyście? To po pierwsze, po drugie jaka jest emisja spalin przy każdym zatrzymaniu samochodu? Przecież dbamy o nasze środowisko! Czy ktoś myśli o tym? Każdy rowerzysta powinien zatrzymać się przed wjazdem na ulicę, nawet jak jest pas dla rowerzystów. A tatusiowi gratuluję upilnowania córki :)
 
#35 rowerzysta 2019-05-03 13:22
Mi za takie przewinienie zabrano prawko widocznie ta pani miała chody w policji otrzymując tylko mandat. Widocznie ręka rękę myje.
 
#36 rowerzysta 2019-05-03 13:23
Mi za takie przewinienie zabrano prawko widocznie ta pani miała chody w policji otrzymując tylko mandat. Widocznie ręka rękę myje.
 
#37 RYT 2019-05-03 14:32
Dziecko sześcioletnie nie może poruszać. się rowerem po drodze publicznej,powi nno zejść z rowerka i być przeprowadzone przez opiekuna a ogólnie to konflikt rowerzysta pieszy. auto będzie trwał-słuchawki na uszach,komórka w dłoni i co mi zrobicie-terroryzm rowerowy w wielu przypadkach !
 
#38 Tomek72 2019-05-03 14:40
do kom 11 - masz rację z tym "...Rowerzysto: daj znak ręką..." - pieszy tak samo - rozglądam się, podnoszę rękę i jeśli przejście WOLNE I BEZPIECZNE (nic nie nadjeżdża zbyt szybko) idę bez WYMUSZANIA PIERWSZEÑSTWA.

Ludzie - moim dzieciom POWTARZAM co Ci po tym, że na pasach masz pierwszeństwo jeśli to się skończy w szpitalu albo na cmentarzu ...

Zawsze mogą zawieść hamulce, kierowca może zasłabnąć, dostać zawału - jeśli jako pieszy widzę, że coś jest nie tak - mam choćby SZANSÊ na reakcję ...

W ogóle jestem zdania, że w XXI w WSZYSTKIE przejścia dla pieszych powinny mieć światła z przyciskiem dla pieszego / rowerzysty.
 
#39 VW 1302 (dla ludu) 2019-05-03 15:06
Ot paradoks.
Pianemu który jechał i nie spowodował wypadku zapierają prawko.
A trzeźwej z Mercedesa która ot tak postanowiła przejechać nie zabierają.

Nawet jeśli rowerzysta się zatrzymał to nie zmienia faktu, że miała obowiązek zatrzymać się i przepuścić rower/y.

Żeby było śmieszniej to jeszcze na Uni Europejskiej w której pieszy ma pierwszeństwo już zbliżając się do pasów ( rowerzysta który się zatrzymał to też pieszy jak by blondi nie zauważyła.
 
#40 Archanioł 2019-05-03 18:23
do 24. Dorosły tak, a mała nie widziała auta i była niewidoczna dla kierującej. Tak czy owak, jak będą przejeżdżać, często nawet bez zwalniania, to jeszcze niejedna głowa będzie stuknięta. Ale czas pokaże.
 
#41 ... 2019-05-03 19:02
Dziecko powinno jechać przed ojcem a nie za nim. Co za nieodpowiedzial ny rodzic. A może się okaże że dziewczynka dopiero od tygodnia umie jeździć na rowerze sama... a potem wina kierowcy!
 
#42 popieram 1, 2, 3 ,4, 5 2019-05-03 20:04
Do kom. 37. Masz rację; pieszego też dotyczy zasada ograniczonego zaufania. Internet jest pełen zarejestrowanyc h śmiertelnych wypadków pieszych, gdy wbiegali i biegli przez pasy na zielonym, mając pierwszeństwo (zawsze może jechać i jechało na czerwonym auto).
 
#43 obywatel 2019-05-03 23:10
Ludzie opanujcie się..znowu wszyscy najmądrzejsi.Najlepiej kogoś krytykować i obrzucać kamieniami...a pytanie ile osób które się wypowiedzialo na ten temat jest na co dzień idealnym pieszym,rowerzy stą czy kierowcą samochodu.. Wstyd!!!tylko żerujecie na cudzym nieszczęściu... takie wydarzenie jest traumą zarówno dla dziecka,rodzica dziecka jak i kierowcy samochodu.. więc zastanówcie się czasami co piszecie.. nagle wszyscy są znawcami prawa i przepisów ruchu drogowego... taki wypadek mógł się wydarzyć każdemu z Was jako rodzicowi małego dziecka lub jako kierowcy samochodu.. więc dwa razy zastanówcie się zanim coś napiszecie... to są czasami ułamki sekund,gdzie nie zdąży zareagować ani rodzic ani kierowca.. chore jest ocenianie i krytykowanie kogoś kto przeżył traumatyczne wydarzenie... żyjemy w chorym świecie .. każdy widzi czyjeś błędy ale swoich nigdy...
 
#44 Do 7 2019-05-03 23:15
Zobacz najpierw jak jeżdżą rowerzyści na ul.Słowiańska-Przemysłowa i ul. Ks.Popiełuszki. Prawie każdy jest tam ślepy i nie widzi znaku STOP. Policja nic z tym nie robi.
 
#45 Do kom 12 2019-05-04 07:39
Przejście słowianska krasińskiego stop dla rowerzystów słowianska przemysłowa to samo i jeszcze nie widziałem żeby jakiś rower się zatrzymał
 
#46 Do 12 2019-05-04 09:03
Zacznij od siebie napewno nic lepiej nie jeździsz. Rowerzyści też nie pokazują zmiany kierunku jazdy bo to za ciężko pokazać. I jeszcze jedno ilu rowerzystów ma wykupione ubezpieczenie?
 
#47 LOL 2019-05-04 10:55
Tylko czekać na podobne wypadki. Dziwię się, że jeszcze nikt nie zginął na nowej drodze rowerowej z Dąbcza do Osiecznej. Ta droga to jakieś nieporozumienie .
 
#48 STEFAN 2019-05-04 12:59
a co maja sluchawki do jazdy rowerem cieloku
 
#49 Bolesław B. 2019-05-04 13:03
W naszej kochanej ojczyźnie zarówno kierowcy jak i rowerzyści oraz piesi na drogach zachowują się ekstremalnie mając przepisy o ruchu drogowym w głębokim poszanowaniu. To jeden z tysięcy przykładów jak kończy się ekstremizm. Wystarczy znormalnieć a do takich sytuacji nie będzie dochodzić.
 
#50 O! 2019-05-04 14:33
Jeżdżę bezwypadkowo 25 lat ale przyznam szczerze, że ostatnio przed każdym przejsciem dla pieszych czuję lęk bo ....piesi i rowerzysci nie patrzą, wchodzą, wjeżdzają prosto pod samochod, zero sprawdzania lewo prawo lub kontaktu wzrokowego, zero !!!
A świadomość, że nie mają szans ?
A dziaciaki ? Kto sie nimi opiekuje ?
Kto im daje przykład ?
A po trzecie z takimi dzieciakami wybierajcie inne drogi, ścieżki.
 
#51 Kierowca 2019-05-04 18:39
A ja proponuje Panom z DROGÓWKI oprócz kontroli prędkosci i respektowania przez samochody stopu na przejeżdzie na ul.Dożynkowej na tej samej ulicy wlepić parę mandatów rowerzystom którzy przejeżdzając przez drogę z jednej strony na drugą ścieżki rowerowej nie stosują się do znaku STOP ,który ich obowiązuje.Ja zawszee zatrzymuje się i przepuszczam tam rowerzystów i jeszcze nie widziałem nikogo kto zastosował się do tego znaku.
 
#52 Do 50 2019-05-04 20:42
Znak STOP na drodze rowerowej to totalna głupota, ale nię będę tu tego argumentował. Jeszcze głupsza jest wytyczona droga rowerowa o której mówisz. Rowerzysta musi przeciąć drogę w poprzek by przejechać się mega krótkim odcinkiem do torów, by znowu zjechać na szosę. Nie wiem, kto to wymyśla, ale na pewno ludzie którzy nienawidzą rowerzystów. Zamiast wskazywać znak STOP, lepiej zaproponował byś likwidację tego niebezpoecznego ciągu pieszo rowerowego. Likwidacja ciągu spowoduje, że znak STOP bdzie miał sens.
 
#53 M. 2019-05-04 21:54
Przypominam. Ulica Zygmunta Starego (dojazd do hali trapez) to dtoga osiedlowa i 20 km/h obowiazuje. Za chwile pisypią dię mandaty. Dziekuję za uwagę.
 
#54 marecik 2019-05-06 12:12
Zapraszam wielkich kierowców leszczyńskich za zachodnią granice tam byście się nauczyli przepisów i ich przestrzegania tak jak w Lesznie bywa wchodzę na przejście a kierowca udaje że mnie nie widzi a jestem już w połowie przejścia więc proszę wielkich kierowców o przestrzeganie prawa o ruchu drogowym i przypomnienie sobie pewnych przepisów bo się pozmieniały .
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama